072-3300504

הלמ"ס חושף מהם תחומי הלימוד המבוקשים

תחום הלימוד הנפוץ ביותר בישראל ללימודי תואר ראשון, הוא מדעי החברה ומדעי הרוח, כאשר רוב מקבלי התואר הראשון השני הן הנשים, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

23-06-2015 16:11:00

מספר מקבלי התארים המתקדמים בישראל עולה עם השנים, כאשר העלייה במכללות האקדמיות (מתוקצבות, לא מתוקצבות ומכללות לחינוך) גבוהה יותר מאשר באוניברסיטאות, כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), בקרב מקבלי תארים אקדמיים בשנת תשע"ד.

יותר סודנטים במכללות מאשר באוניברסיטאות
יותר סודנטים במכללות מאשר באוניברסיטאות

יותר סטודנטים במכללות
מבין כל מקבלי התארים האקדמיים בשנת תשע"ד, 67.8 אחוזים מהם קיבלו תואר ראשון ו-29 אחוזים מהם הוסמכו לתואר שני. מהנתונים עולה עוד כי אחוז הסטודנטים הלומדים במכללות (מתוקצבות, לא מתוקצבות ומכללות לחינוך) גבוה יותר מאוניברסיטאות.

בארבע השנים האחרונות שיעור מקבלי תואר שני מהאוניברסיטאות פחת, אך עדיין האוניברסיטאות שומרות על פער גדול לעומת מוסדות אקדמיים אחרים.

מספר מקבלי תואר שלישי, אותו ניתן לקבל באוניברסיטאות בלבד, גדל עם השנים כאשר בשנת תשע"ד קיבלו 1.5 אלף סטודנטים לעומת 450 בשנת תש"ן.

הרוב בחרו במדעי החברה ומדעי הרוח
תחום הלימוד הפופולארי ביותר בקרב בוגרי תואר ראשון הוא מדעי החברה ומדעי הרוח, לאחר מכן תחום העסקים ומדעי הניהול ובמקום השלישי תחום ההנדסה והאדריכלות.

לימודי התואר הראשון המבוקשים ביותר בקרב בוגרי האוניברסיטאות הוא מדעי החברה, במכללות האקדמיות המתוקצבות נמצא כי התחום הפופולארי הוא הנדסה ואדריכלות, במכללות האקדמיות הלא מתוקצבות בעיקר היה זה עסקים ומדעי הניהול ובמכללות האקדמיות לחינוך כל הבוגרים למדו מדעי הרוח.

שיעור מקבלי תואר ראשון במדעי הרוח אומנם פחת, אך בשנת תשע"ד תחום זה היה הפופולארי ביותר בקרב מקבלי התואר השני. תחום הלימוד המבוקש ביותר בקרב מקבלי תואר שלישי בשנת תשע"ד הוא מדעי הטבע ומתמטיקה.

בוגרים אקדמיים? יותר נשים מגברים
עוד עולה מן הנתונים כי נשים מהוות רוב בקרב מקבלי תואר ראשון ושני וקרוב למחצית ממקבלי תואר שלישי. במקצועות העזר הרפואיים ולימודי מדעי הרוח היוו הנשים רוב בלימודי התואר הראשון והשני, בתואר שלישי היוו רוב תחום מדעי החברה. מקצועות הלימוד בהן היוו הנשים מיעוט בכל התארים, היו הנדסה ואדריכלות.

כעשירית בקרב כל בוגרי התארים האקדמיים בשנת תשע"ד, היו אלה אוכלוסיית הערבים, כאשר שיעורם הגבוה היה במכללות האקדמיות לחינוך (19.5 אחוזים).

תחומי הלימוד המבוקשים בקרב הערבים בשנת תשע"ד היו מקצועות העזר הרפואיים (24.2 אחוזים) ורפואה (20.4 אחוזים) כאשר מנגד, המקצועות בהם שיעור הערבים היו הנמוכים ביותר היו הנדסה ואדריכלות, עסקים ומדעי וניהול ובמיוחד חקלאות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד