072-3300504

מה עושים עם תואר במדעי החברה?

אם מעניין אתכם לחקור את החברה האנושית ולהבין את התנהגות האדם והחברה, כנראה שתחום מדעי החברה מתאים לכם. אבל מה עושים אחרי זה עם התואר? המשרות של בוגרי מדעי החברה

10-09-2014 15:30:00

אם אתם כבר יודעים שתחום מדעי החברה מעניין אתכם, עכשיו כל מה שנותר זה לבחור את המסלול הנכון והייעודי עבורכם. השאלה הגדולה שנשאלת היא מה עושים עם התואר שמקבלים כשמסיימים אותו ובמה עובדים? כדי להקל עליכם בתהליך, לפניכם רשימת התעסוקה למקצועות מדעי החברה.

מדעי ההתנהגות
מה לומדים? לימודי תואר הראשון במדעי ההתנהגות מפגישה בין עולם התיאוריה המדעית, לבין התחום המעשי היישומי. הלימודים מקנים ידע מקיף ומעמיק בתחומים העיקריים של מדעי ההתנהגות: פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה ובוחנים את התנהגות בני האדם.

משך התואר: לימודי מדעי ההתנהגות נמשכים שלוש שנים, כשבסיומם מקבלים תואר ראשון בלימודי מדעי ההתנהגות.

במה עובדים? בוגרי לימודי מדעי ההתנהגות יודעים לאבחן את התנהגות בני האדם ולשלב אותם במסגרות המתאימות להם. הבוגרים יכולים להשתלב בתפקידים ניהוליים כמו משאבי אנוש, פיתוח הדרכה, גיוס ומיון ועוד.

סוציולוגיה ואנתרופולוגיה
מה לומדים? לימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה מקנים לסטודנטים כלים להשתלבות במערכות הארגון, הניהול ומשאבי אנוש. הלימודים מכשירים כיצד לנתח את המציאות החברתית והתרבותית ולהסבירה באמצעות כלים סוציולוגיים ואנתרופולוגיים. לימודי התואר מציגים היבטים שונים של המציאות הישראלית לאור התפישה של מדינת לאום ושילוב של תרבויות, לאומים וקבוצות עדתיות.

משך התואר: מסגרת הלימודים הדו חוגית ללימודי תואר ראשון לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, נפרשים על גבי שלוש שנים כשבסיומם מקבלים תואר ראשון במסגרת דו חוגית למדעי החברה והרוח.

במה עובדים? בוגרי תואר בלימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה יוכלו להשתלב בתחומי כח אדם ומשאבי אנוש, בחברות פרטיות, ממשלתיות וציבוריות. בנוסף, ניתנת האופציה להשלים לתעודת הוראה ולהדריך בתחום.

לימודים שמציגים היבטים שונים של המציאות
לימודים שמציגים היבטים שונים של המציאות

קרימינולוגיה
מה לומדים? לימודי קרימינולוגיה עוסקים בחקר הסטיות החברתיות, בפשיעה, באלימות ובעבריינות.

הלומדים עוסקים בשיקום עבריינים ובטיפול של קורבנותיהם ולומדים מה הם הגורמים לפשע בחברה ואילו פתרונות אפשריים יש לתופעה. הלימודים משלבים קורסים מהדיסציפלינות השונות בין היתר קורסים בפסיכולוגיה, פילוסופיה, אנתרופולוגיה וכדומה.

משך התואר: לימודי קרימינולוגיה נמשכים שלוש שנים כשבסיומם מקבלים תואר ראשון ללימודי קרימינולוגיה. לרוב נלמד התואר במגרת לימודים דו חוגית, כאשר נהוג לשלבו עם מדעי ההתנהגות.

במה עובדים? בוגרי לימודי קרימינולוגיה יכולים להשתלב בגופים ציבוריים שונים כמו משטרה ולעסוק במחקר ובהוראה.

מנסים להבין מה הגורמים לפשע ואילו פתרונות יש
מנסים להבין מה הגורמים לפשע ואילו פתרונות יש

ניהול משאבי אנוש וייעוץ ארגוני
מה לומדים? לימודי ניהול משאבי אנוש וייעוץ ארגוני עוסקים בפיתוח וניהול עובדים בארגון ומקנים כלים להבנת תהליכים בארגון, לפתרון בעיות ולהגדרת יעדים. כמו כן, הלימודים שמים דגש על סוגיות מרכזיות בתחום משאבי אנוש החל מהרמה האסטרטגית הכלל ארגונית ועד הסוגיות הנוגעות לרמת הפרט ותהליכי פיתוח ארגוני.

תוכנית הלימודים כוללת ידע עסקי ארגוני בשילוב ידע מעולם התוכן של משאבי אנוש והתנסות מעשית.

משך התואר: לימודי תואר שני בניהול משאבי אנוש וייעוץ ארגוני נמשכים שנתיים, כאשר בסיומם מקבלים תואר MBA בהתמחות משאבי אנוש.

במה עובדים? בוגרי לימודי ניהול משאבי אנוש וייעוץ ארגוני יוכלו להשתלב בתפקידי מפתח בתחום משאבי אנוש, גיוס, פיתוח ארגוני ועוד.

מדע המדינה
מה לומדים? לימודי מדע המדינה מעשירים את הידע בנושאים הקשורים בחקר מוסדות ותהליכים מדיניים ומקנים ידע, כלים ושיטות לניתוח תופעות פוליטיות. הלימודים כוללים קורסים בתחומי הממשל, יחסים בינלאומיים, מחשבה מדינית, מינהל ומדיניות ציבורית והפוליטיקה הישראלית.

בנוסף, הלימודים מקנים ידע שיטתי על העולם המדיני, על התהליכים הפוליטיים ועל המבנים המרכיבים אותו.

משך התואר: לימודי תואר ראשון למדע המדינה נמשכים שלוש שנים כשבסיומם מקבלים תואר ראשון במדע המדינה.

במה עובדים? בוגרי מדע המדינה יכולים להשתלב בעבודות פרלמנטאריות ובמנהל הציבורי, כאשר תחום הלימודים מתאים לאוהבי אקטואליה.

תקשורת
מה לומדים? במסגרת לימודי תקשורת עוסקים במכלול התהליכים ואמצעי התקשורת באמצעותם אנשים, ארגונים, מדינות וקהילות בינלאומיות יוצרים קשר ביניהם.

הלימודים מקנים הבנה לעקרונות, לתהליכים ולמבנה התפקודי של אמצעי התקשורת. במכללות רוכשים הסטודנטים מיומנויות יצירתיות וטכנולוגיות בהפעלת מערכות תקשורת עדכניות.

משך התואר: לימודי תקשורת מתקיימים לרוב במסגרת דו חוגית, התואר נמשך שלוש שנים כשבסיומו מקבלים תואר ראשון בלימודי תקשורת.

במה עובדים? לימודי תקשורת מאפשרים להשתלב במקצועות השיווק והפרסום ומקצועות העיתונאות, רדיו והטלוויזיה.

כלכלה
מה לומדים? לימודי כלכלה מכשירים לזהות, לנתח ולפתור בעיות בתחום הכלכלה ומעמיקים את הידע בתחומי הכלים האמפיריים והמדיניות הכלכלית.

במסגרת הלימודים לומדים אודות ניצול משאבים, תורת המשחקים, פונקצית הייצור, דיני מיסים, סטטיסטיקה, מודלים של תצרוכת וחסכון ועוד.

משך התואר: שלוש שנים, כשבסיומם מקבלים תואר ראשון בכלכלה.

במה עובדים? לרוב בוגרי התואר משתלבים בעולם העסקי, בבנקים, משרדי ממשל, חברות מסחריות ועוד. התפקידים המוצעים בדרך כלל לבוגרי כלכלה הם יועץ השקעות, אנליסט, כלכלן, בנקאי, משווק או יועץ פנסיוני, מנהל תיקי השקעות ועוד.

בוגרי התואר משתלבים בעולם העסקי והפיננסי
בוגרי התואר משתלבים בעולם העסקי והפיננסי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד