072-3300504

מי מפחד מיום שישי ה-13?

אם אתם יהודים, סינים, יפנים סביר להניח שלא תמצאו עצמכם עוברים יום זה בבעתה.

| 12-01-2006 16:25:00

האמונה אומרת כי אם 13 אנשים יושבים יחד לסעודה, כולם ימותו תוך שנה. אם שמו של אדם מורכב מ 13 אותיות, הוא יזכה במזל שטני. אין להחליף מצעים ביום שישי, הדבר יביא לאדם חלומות רעים. בהרבה ערים אין רחוב או שדרה שמספרה 13. בית במספר 13 נחשב לחסר מזל. בהרבה בתים או בתי מלון הקומה ה 13 כלל אינה מופיעה.

ואיך כל זה התחיל? כמו כל הדברים זה התחיל בהתחלה, כאשר חוה פיתתה את אדם לאכול מפרי עץ הדעת, דבר שהביא להשלכות הרות גורל, אך זה לא נפסק בזה, גם המבול התחיל ביום שישי, סיפור מגדל בבל היה ביום שישי וגם בית המקדש הראשון נהרס ביום שישי.

המיתולוגיה הפגנית הנורדית מספרת כי אחד מהאלים המרושעים, הגיע בלא הזמנה למסיבה שנערכה לכבודם של 12 אלים. אך במריבה שפרצה במקום, הוא גרם למותו של "בלדור" אל האור והשמחה וכך נמוג האור..

ההינדואים והויקינגים האמינו שאין לאגד 13 איש יחד, על פי המסורת גם ב"סעודה האחרונה" שנערכה ביום שישי, של ישו נכחו 13 איש. לאחריה כאמור צלבו את ישו.

הרומאים שייכו את הספרה 13 למוות. הם האמינו שהספרה 12, המהווה את מספר חודשי השנה, שעות היום, המהווים את המחזור טבעי של החיים. ולכן מה שמעבר לספרה 12, מסמל את המעבר למגבלות האנושיות.

האמונה לגבי יום שישי עברה גם לנחלת הים. במהלך המאה 18, אוניית קרב של צי הוד מלכותה בשם "פריידי" (יום שישי), שבנייתה החלה ביום שישי, יצאה להפלגת הבכורה שלה ביום שישי ה 13 לחודש, היא לא נראתה יותר .. מאז אוניות אינן מפליגות יותר בימי שישי. באנגליה, עד 1900 היו 13 מדרגות העולות לגרדום וההוצאות להורג נערכו, לרוב בימי שישי.

ביהדות, יום שישי נחשב ליום טוב "וירא אלוהים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד ויהי ערב ויהי בוקר יום שישי". וכך גם לגבי הספרה 13 שנחשבת למבורכת. בגיל 13 נערים נכנסים למצוות בטקס בר המצווה". בגימטרייה סך הכל האותיות העבריות של המילה "אהבה" הנן 13 ואומרים, שמי שנפטר ביום שישי היה איש צדיק.

ביפן הספרה 13 אינה מזיקה, אולם בתרבות זו הספרה 4 קיבלה את משמעות המוות. אז איך בכל זאת מתגוננים מפני המזל הרע של יום שישי ה13, כדאי לשרוק, כאשר עוברים ליד בית הקברות. וגם אין להרים סיכות בטחון ואין לבחוש את הקפה בסכין או במזל. שתהיה שבת שלום.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד