072-3300504

פיליפינים

מבוא לטיול בעולמם הקסום של איי הפיליפינים - כל הפרוצדורות להוצאת ויזה, מידע על תחבורה ותקשורת, באיזו עונה לנסוע, איך להתארגן לטיול ואיפה הכי כדאי לבקר.

יפעת שורר - האתר "למטייל" | 19-10-2005 12:30:00

הפיליפינים הם עולם קסום הכולל 7107 איים, מהם 2,000 מאוכלסים ורק 500 נפרשים על שטח הגדול מ-1 ק"מ מרובע.

מיקומה הגיאוגרפי, מחוץ למסלול היבשתי העיקרי של מדינות דרום-מזרח אסיה, הוא כנראה הסיבה המרכזית לכך שהפיליפינים אינה זוכה לפופולריות כה גדולה בקרב המטיילים, ואם תגיעו אליה לאחר שיטוט במספר ארצות אחרות ביבשת, תחושו במהרה את ההבדל הניכר בכמות המטיילים.

עם זאת, הפיליפינים התברכה בטבע יפהפה שקשה לעמוד מולו: איים מבודדים וחופים אקזוטיים, שוניות מהממות, כפרים נידחים החיים לפי החוקים והמסורת העתיקים, טרסות אורז עצומות הנחשבות לפלא עולם, שדות קני סוכר, נהרות, אגמים, צוקים מרשימים, ג`ונגלים שופעים והרי געש פעילים, כולם מאפיינים את המדינה המופלאה הזו.מרכיב נוסף התורם רבות לטיול בפיליפינים הוא האוכלוסייה המקומית החברותית ברובה.

התושבים ידועים כאנשים חביבים הששים לעזור למטיילים וניחנים ביתרון בולט נוסף-שליטה מעולה בשפה האנגלית, השפה השנייה במדינה, אותה קיבלו במהלך תקופת הכיבוש האמריקאי. בנוסף לכל אלו, אמנם הפיליפינים אינה מתפארת בתשתית תיירותית מפותחת במיוחד בהשוואה למדינות אחרות באסיה, אך עדיין היא מציעה למבקרים בה תחבורה זולה, אוכל טעים ומקומות לינה בשפע.

אין תמונה

ויזה
אין צורך להכין ויזה מראש. עם ההגעה לשדה התעופה במנילה תונפק לכם ויזה ל-21 יום, ללא תשלום. עד כאן הנהלים הרשמיים, אך תתפלאו לגלות שבפיליפינים אין "אמת אחת" ואם תדברו עם עשרה מטיילים שביקרו בה, סביר להניח שתשמעו כעשר גרסאות שונות לגבי הנפקת הויזה. כמו כן, הישראלים, משום מה, זוכים ליחס מועדף בנושא זה.

לכן, מספר דרכים עומדות בפניכם להארכת הויזה, נסו אותן לפי סדר זה: בהגיעכם לשדה התעופה הדגישו שהנכם ישראלים ועמדו על כך שאתם זכאים לקבל ויזה ל-59 יום, ללא תשלום נוסף (זו לא בקשה מוגזמת או דוגמא לישראלי המכוער, אלא נוהל לא רשמי שהשלטונות פועלים לפיו כבר זמן רב ולעתים רק התערבותו של עובד בכיר תעזור, כי יתר העובדים אינם מודעים לנוהל).במידה ולא הצלחתם - קבלו את ההיתר לשהות של 21 יום ובמהלך שהותכם במנילה, גשו ל-Immigration Office. גם שם עומדות בפניכם מספר אפשרויות: ראשית, בררו היכן ישראלים יכולים להאריך את הויזה, כשיפנו אתכם לחדר הרלוונטי בקשו הארכה ל-59 יום, ללא תשלום.

לעיתים התהליך נמשך זמן רב וחלק מהפקידים אף יצפו לתשלום שוחד, אך עמדו על שלכם. במידה ותהליך זה גם הוא נכשל, תאלצו לחכות ביחד עם יתר התיירים להנפקת ההארכה, לפי הנוהל הרגיל - אם זה בתהליך מזורז (יותר יקר) ואם זה תוך מספר ימים (האופציה הזולה). מרבית המטיילים שוהים בפיליפינים עד 59 יום, אך במידה ותחליטו להישאר זמן רב יותר - זכרו לטפל בהארכת הויזה בעוד מועד.

אין תמונה

טיפים חשובים
כסף:
המטבע הנהוג בפיליפינים הוא הפזו peso. שער החליפין הוא: peso 45.5 = 1$, נכון לספטמבר 2000. באופן כללי, עלות הטיול בפיליפינים גבוהה מאשר במדינות אחרות במזרח, (סדר גודל של 30% יותר מאשר תאילנד). הממוצע לחודש טיול תרמילאים בפיליפינים הוא כ-500-700$, אך קחו זאת בעירבון מוגבל, שכן הדבר תלוי ברמת החיים ובפעילויות שתבחרו לעשות.

דואר/טלפונים/אינטרנט:
רק כאשר תצאו ממנילה ותכירו את אזוריה הפחות עירוניים של המדינה, תבינו שטלפון הוא דבר די נדיר בפיליפינים: הסטטיסטיקה אומרת כי רק 4% מהתושבים מחזיקים טלפון. עם זאת, אין צורך להיכנס לפניקה, במקומות המרכזיים לא תתקשו למצוא טלפון ובמקומות הנידחים יותר, נסו את תחנת המשטרה הקרובה - פעמים רבות תמצאו שם את הטלפון היחידי באזור כולו. לרוב, מחירי שיחות הטלפון הבינלאומיות אינם זולים.
בנוגע לאי-מיילים - בערים הגדולות תוכלו למצוא "אינטרנט קפה" Cyber Cafes.
מערכת הדואר בפיליפינים יעילה ברובה. לקבלת דואר פנו למשרדי ה-GPO בערים הגדולות.

אקלים ועונות:
האקלים בפיליפינים הוא טרופי-חם ולח כל ימות השנה. נוטים לחלקו לשתי עונות: העונה היבשה (ינואר-יוני) והעונה הרטובה (יולי-דצמבר). הזמן הטוב ביותר לטייל בו הוא מאמצע דצמבר ועד אמצע מאי, כאשר הטייפונים אינם פוקדים את המדינה. בחופשות חג המולד וחג הפסחא המדינה כולה בתנועה ועלולה להיווצר בעיה בהשגת מקומות ישיבה בתחבורה הציבורית ובמקומות הלינה ברחבי המדינה. החודשים ינואר ומאי מתפארים בפסטיבלים צבעוניים והתקופה המוצלחת ביותר למסע דילוגים בין האיים ולביקור בצפון לוזון ובטרסות האורז המדהימות היא בחודשים מרץ-אפריל.

אין תמונה

מס' דברים שכדאי לדעת
בריאות:
נסיעה לפיליפינים מחייבת קבלת חיסונים. למידע עדכני על החיסונים הדרושים, ותרופות מומלצות פנו למרכז בריאות למטייל. באופן כללי, חשוב לזכור כי הנכם נמצאים במזרח הרחוק ויש להקדיש תשומת לב לנושא המזון והמים. בתי החולים הציבוריים והפרטיים בפיליפינים אינם ברמה גבוהה והציוד הרפואי בהם לוקה בחסר. העדיפו תמיד לפנות לבתי החולים הפרטיים בערים הגדולות.

לינה:
הלינה ברחבי הפיליפינים היא בגסט-האוסים, בדומה לשאר מדינות המזרח. רמת החדרים משתנה, אך ברוב המקומות תוכלו למצוא חדרים סבירים הכוללים שירותים ומקלחת. המחירים גם הם משתנים, תלוי באזור ובעונה. בצפון לוזון, לדוגמא, מחירי הגסט-האוסים זולים במיוחד, בניגוד למקומות פופולריים כמו בורקאי, אשר מחיריהם מרקיעים בעונת התיירות.

קניות:
לא חסר מה לקנות בפיליפינים, בייחוד מלאכות יד שונות: גילופי עץ מצויים בעיקר בצפון לוזון. אריגים, מחצלות וקליעת סלים פופולריים בדרום לוזון ובאי בוהול, ומגוון מזכרות תוכלו למצוא ברחבי המדינה ובשווקים במנילה.

תחבורה
דרך הגישה העיקרית לפיליפינים היא באמצעות טיסה, כאשר מנילה הבירה וסבו (Cebu) הן שערי הכניסה המרכזיים למדינה. טיסות רבות נערכות בין הפיליפינים לבין ערים אסיאתיות, אוסטרליה, ניו זילנד וארה"ב.
בפנים המדינה, פועל קו רכבות בודד בין מנילה ל-Naga בדרום לוזון, כך שמרבית הנסיעות הארוכות בתוך האיים נעשות באמצעות אוטובוסים, המספקים אופציה זולה ביותר. הנסיעות הקצרות בתוך הערים נעשות באמצעות מוניות ובאמצעות הג`יפני (ג`יפים צבעוניים ששופצו).

בין האיים פועלות שפע סירות ומעבורות, הכוללות בתוכן מספר אולמות שינה בדרגות שונות, חדרי שינה אקסקלוסיביים, מסעדות וטלוויזיות. מחירן זול בהרבה ממחיר הטיסות הפנימיות, שמציעות חברות התעופה השונות. גודלן של חלק מהסירות הוא קטן למדי והן נוטות להיות עמוסות יתר על המידה. בנוסף, מצבן של חלק ניכר מהמעבורות והסירות הוא מתחת לכל ביקורת ומדי שנה מתרחשות בפיליפינים כמאה תאונות של מעבורות, מרביתן קטלניות. מניסיון, קיים סיכוי לא קטן להיתקע בתוך הסירה באמצע הים ולחכות לסירה חליפית. לסיכום, לא באנו להפחיד, אבל אי אפשר שלא לציין שכרוך סיכון מסוים בשיט בין האיים.

אין תמונה

לוזון, נחיתה במנילה ודרום לוזון
על ההבדל בין אופי הטיול בפיליפינים של "דילוג איים" לבין מסלולי טיול מוגדרים יותר במדינות אחרות באסיה.
הטיול בפיליפינים משמעותו "דילוג איים" (Island Hopping). חשוב להדגיש כי זו לא מדינה כגון תאילנד או נפאל, המתאפיינות במסלול טיול מוגדר וברור.

בהגיעכם לפיליפינים אתם נוחתים בבירה מנילה שבאי הגדול במדינה. זה הזמן ללמוד על ההתארגנות שאחרי הנחיתה והשווקים והקניונים בעיר.

לוזון, האי הגדול והצפוני ביותר בפיליפינים, הוא אי של ניגודים. הוא משלב בתחומו את האזור המודרני ביותר במדינה – עיר הבירה מנילה, ביחד עם אזור הצפון הבתולי והשבטים הפרימיטיביים שמתגוררים בו, וכך ניתן לראות בו מכוניות פאר חדישות העוקפות מגררות המונעות על ידי תאו המים, וכן גורדי שחקים מודרניים לצד שכונות עוני.

דרום לוזון:
לא רבים הם המטיילים המקדישים זמן לאזור שמסביב למנילה ולדרום האי לוזון, למרות שיש פה מספר אתרים מעניינים המצדיקים ביקור, למשל: הר הגעש טאאל, הר הגעש מאיון, העיירה טאגאיטאי, פאגסנחאן ועוד.
האזור שמסביב למנילה ודרום האי לוזון, נמצאים במרחק קצר מהעיר ויש שם לא מעט אטרקציות מעניינות.

בורוקאי וצפון לוזון
בורוקאי:
האי האגדי והפופולרי מבין איי הפיליפינים, למה?- כי חופיו נראים כמו גלויה עם דקלים, חול לבן, מים צלולים להפליא ושמש חמימה. מה עוד צריך המטייל?
דמיינו לכם גן עדן ובו חופים המעוטרים בדקלים, חול לבן טהור, מי קריסטל צלולים ועולם תת-ימי מופלא - האי בורוקאי בהחלט עונה על חלומכם הקסום.

צפון לוזון:
הטבע המרהיב של צפון האי לוזון- הרים נישאים, מפלים יפהפיים וטרסות האורז המפורסמות של איי הפיליפינים מושכים לכאן לא מעט מטיילים הבאים גם לתור את פארק מאה האיים, את הרי הגעש, את בגאיו עוד שלל נקודות חמד.

אין תמונה

פאלאוון וקבוצת האיים ויבאיאס
פאלאוון:
האי פאלאוון, הידוע גם בכינויו "הספר האחרון" של פיליפינים, מציע למבקרים בו טבע בתולי, חופים מהממים, ג`ונגלים פראיים, מערות מסתוריות ועולם תת ימי מופלא.
ההגעה לאי פאלאוון, הנמצא בדרום-מערב הפיליפינים, אמנם מצריכה שיט ארוך ביותר או לחילופין טיסה לא זולה, אך מטיילים רבים אינם מוותרים על יעד מדהים זה - אם זה הרפתקנים שהאי לוזון הותיר בהם חשק להמשיך ולטעום מהנופים והטבע של הפיליפינים, ואם זה חובבי הצלילה - שעבורם פאלאוון הוא גן עדן אמיתי.

קבוצת האיים ויבאיאס:
קבוצת האיים ויסאיאס מציעה למטייל יותר מהחופים המפורסמים של בורקאי- נופים, טבע וחופים, "גבעות שוקולד", צלילה, כמו גם היסטוריה עשירה, פסטיבלים צבעוניים ואוכלוסייה חמה ואדיבה.
ויסאיאס Visayas היא קבוצת האיים הנמצאת בין האי לוזון לבין מינדאנאו Mindanao וכוללת שבעה איים עיקריים, כשבפאנאי, נגרוס, סבו, ובוהול, נמצאים מרבים מוקדי העניין ולייט Leyte, סמר Samar ומאסבייט Masbate, זוכים לכמות מבקרים זעומה. מלבדם, פזורים באזור מספר אינסופי של איים קטנים יותר.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד