072-3300504

הולנד כן מחכה לי

ויקטוריה, ישראלית שלומדת וחיה בהולנד מספרת לנו על החיים הסטודנטיאליים באוניברסיטת טילבורג בה היא לומדת ועל החיים החברתיים שלה שמאד שופעים. עושה חשק ללמוד בהולנד...

| 05-12-2004 16:29:00

הולנד היא לא רק coffee shop, תחנות רוח, סמים, מים ודיסקוטקים שווים. הולנד היא גם מקום ליברלי ומתקדם מבחינת ההשכלה הגבוהה והמוסדות האקדמיים. בשנים האחרונות ניתן למצוא יותר ויותר ישראלים שמחליטים ללמוד בהולנד תואר ראשון ושני.
השבוע מתקיים בערוץ הלימודים לראשונה, כנס וירטואלי של אוניברסיטאות מהולנד. לישראל הגיעו נציגים של מאוניברסיטאות בהולנד שמטרתם לתת רקע הלימודים שם.
על מנת לתת לכם גם מבט אישי על הלימודים שם, ראיינו את ויקטוריה קורני, ישראלית שלומדת באוניברסיטת טילבורג. מלבד בילויים וחברים היא גם לומדת המון והעיקר נהנית מאד.

הראיון
ש.היכן את לומדת?

ת. אני לומדת באוניברסיטת טילבורג שבהולנד כבר שלש וחצי שנים. אני לומדת לתואר השני שלי בפקולטה לכלכה ופיננסים בינלאומיים.

ש.מדוע דווקא הולנד?

ת.רציתי ללכת ללמוד בחו"ל מאז שהייתי בת 16 והבחירה הראשונה שלי הייתה לונדון ואז הבנתי שעלויות מחייה ולימודים מאד גבוהות שם ולכן חיפשתי מקום אחר באירופה שיש בו תוכניות באנגלית. בחרתי בהולנד, משום שבזמן ההוא היא הייתה המדינה במערב אירופה עם האפשרויות הגדולות ביותר של תוכניות הנלמדות באנגלית. בנוסף לכך, הייתה לי תדמית של הולנד כמקום כיפי ללמוד בו, עם אנשים ליברלים ופתוחים ומקום מרכזי באירופה שממנו אתה יוכל לטייל למקומות אחרים.

ש. איך מתנהלים חיי הסטודנט בהולנד?

ת. החיים הסטודנטיאליים בהולנד תלויים באיזו עיר אתה מתגורר. חוץ מזה, החיים הסטודנטיאליים של ההולנדים שונים מאלו של הזרים. אם אתה מבלה עם הסטודנטים, אתה הולך להרבה פאבים רק כדי לשתות ולעשות חיים והזרים עושים אותו דבר אבל נמצאים יותר בבית.. בשנה הראשונה ללימודים שלי כאן ביליתי המון אבל לאט לאט זה מתאזן מתחילים להירגע.
באופן כללי, אתה מתגורר בדירה עם לפחות 4 שותפים וזו הזדמנות להכיר הרבה אנשים ממדינות שונות וללמוד דברים חדשים. ישנה גם אפשרות להצטרף לארגונים שונים של סטודנטים באוניברסיטה שעוסקים בועידות והרצאות אבל גם מארגנים מסיבות וכל מיני פעילויות. בקיצור, כל אחד יכול למצוא משהו מעניין לעשות.

ש. האם את רוצה להשאר בהולנד לאחר הלימודים?

ת. אני ארצה להישאר בהולנד אחרי שאני אסיים את הלימודים לפחות שנתיים בגלל שאני אוהבת לגור כאן. אני מדברת קצת הולנדית ואני מכירה את התרבות ולכן אני רואה את עצמי מתערה בחברה. אבל בעתיד, אני חושבת גם לעבור לספרד, קנדה או אוסטרליה.

ש. האם לומדים בטילבורג עוד ישראלים?

ת.ככל שידוע לי אני הישראלית היחידה באוניברסיטה.

ש.מי הם החברים שלך באוניברסיטה?

ת.החברים שלי הם ברובם זרים מהרבה מדינות כגון, צרפת, גרמניה,מולדביה, פינלנד, אפריקה וכו'. וכמובן שיש את השותפים שלי שהם הולנדים.

ש. כיצד מתייחסים ההולנדים לזרים?

ת.אני חושבת שההולנדים הם האומה הפתוחה ביותר באירופה כלפי זרים. כמעט כולם כאן מדברים אנגלית ומה שחשוב הוא זה שלא אכפת להם לדבר אנגלית.אבל עדיין, כמו בכל אומה אחרת, אחרי שאתה מבלה כאן זמן מסויים, ההולנדים מצפים ממך להתערבב בתוכם ולהיות הולנדים. לא אכפת להם מהיכן אתה מגיע כל עוד תלמד אחרי שנה הולנדית ותעקוב אחרי המסורות שלהם. בערים הגדולות ההולנדים יותר ליברליים מאשר בדרום שם הם יותר שמרנים.

ש.האם נתקלת בגילויי אנטישמיות?

ת.הדבר החשוב ביותר הוא שבכל הנשים שאני כאן אף פעם לא התמודדתי מול אנטישמיות ע"י זרים או אנשים שאני מכירה. כמעט כל מי שמכיר אותי יודע שאני מישראל ואף פעם לא שמעתי הערות או העלבויות.

ש.איך רמת ההוראה באוניברסיטאות בהולנד?

ת.אני חושבת שהרמה של ההוראה כאן היא מאד גבוהה ומושווית לאוניברסיטאות בישראל. עם זאת, בהולנד ישנם כמה אפשרויות לגשת מחדש למבחנים, מה שעושה את הלימודים יותר קלים כאשר יש לך כארבע הזדמנויות לשפר ציון.

ש.האם את ממליצה ללמוד בהולנד?

ת.אני בהחלט ממליצה ללמוד בהולנד. אני מאד שמחה שבאתי לכאן, משום שניתנה לי אפשרות להכיר אנשים מארצות שונות ותרבויות שעשו אותי יותר פתוחה בדעותיי .בנוסף, יש לי גם לטייל בכל אירופה .

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד