072-3300504

טיפים למתראיין למשרד עורכי דין

רגע לפני שאתם מתחילים לשלוח קורות חיים לכל משרד המחפש עובדים חדשים, קראו כמה טיפים שיעזרו לכם לבלוט מעל המועמדים האחרים, על מנת לקבל את העבודה הנחשקת

נאור קמה | 29-03-2017 16:01:00

סיימתם את הלימודים, עברתם את הבחינות, ועכשיו הגיע הזמן להתקבל למקום שיתחיל להביא לכם עבודה (וגם משכורת). כל מי שאי פעם חיפש עבודה חדשה יודע ששלב הראיונות הוא קשה, אך עבור אלו המחפשים משרת עורך דין המשימה אפילו קשה עוד יותר וזאת בשל ריבוי המועמדים. אז איך תשיגו את היתרון היחסי מול המועמדים האחרים? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להרשים את המראיינים, וגם כמה דברים שבהחלט לא רצוי לעשות.

בואו ללמוד תואר ראשון במשפטים במוסד לימודים שיעזור לכם להשתלב בשוק העבודה

איך תבטיחו שהמשרה הנחשקת תהיה שלכם? טיפים שיכינו אתכם לרגע החשוב
איך תבטיחו שהמשרה הנחשקת תהיה שלכם? טיפים שיכינו אתכם לרגע החשוב

מתחילים מההתחלה: שלב קורות החיים
1. שמרו על קורות חיים רלוונטים, ולא עמוסים ביותר מידי פרטים. זכרו, משרד שמגייס עובדים מקבל בכל יום עשרות ואף מאות קורות חיים, אין להם זמן לקרוא כל פרט עליכם בשלב כל כך ראשוני, ולכן מומלץ לסנן פרטים לא רלונטיים, לדוגמא, לציין שלמדתם במגמת קולנוע בתיכון זה פרט פחות נחוץ. הטיפ הזה רלוונטי לכל מי שמחפש עבודה, אך לעורכי דין (המראיינים שלכם) חשוב במיוחד לראות שהמועמד יודע להבדיל בין עיקר לטפל. אל דאגה, בראיון עצמו תוכלו להכניס את המידע הזה כשישאלו אתכם "מה אתם אוהבים לעשות אחרי שעות העבודה?".

2. הדגישו (בבולד) פרטים חשובים. נכון, יש כאלה שיגידו שזה נראה פחות טוב מבחינה אסתטית, אבל אתם לא נבחנים על אסתטיות, המטרה העיקרית שלכם היא לתפוס את תשומת הלב של מי שעובר על קבצי קורות החיים, ואין ספק שהדגשה של פרטים מסויימים תופסת את העין. כמובן שיש לעשות זאת במינון הנכון ולא להבליט כל שורה.

קחו נשימה עמוקה: שלב הראיון
1. עשו שיעורי בית. שוב, טיפ זה רלוונטי לכל מקום חדש שאתם מגיעים אליו אך בעולם עורכי הדין יש המון "אגו" וגאווה ולכן פרט זה חשוב במיוחד. בימים שלפני הראיון קראו באינטרנט על המשרד אליו אתם מגיעים, תיקים שבהם ניצחו, מי השותפים, במה המשרד מתמחה וכדומה. כמובן שבמהלך הראיון אל תתביישו להראות שעשיתם אתם השיעורים שלכם. מחמאה על עבודה טובה שהמשרד/אחד השותפים עשה בעבר היא ללא ספק דרך טובה לבלוט. בנוסף, כך תהיו מוכנים לאחת השאלות הנפוצות:. " למה הגשת מועמדות דווקא לכאן/למה דווקא אתה מתאים?".

2. ייצוגיות: "אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני" - כמה שהמשפט הזה קלישאתי ככה הוא נכון, ובמיוחד כשמדובר בעולם המשפטים. אמנם לא חייבים להגיע בחליפת 3 חלקים אבל גם לא בג'ינס וטישרט. התלבשו בהתאם למעמד ואפילו קצת מעליו, אל תדאגו, סביר להניח שאתם לא תהיו יותר מידי "מגונדרים" (בכל זאת משרד עורכי דין).

3. שפת גוף ודיבור ברור – הראו ביטחון בעזרת ישיבה זקופה ולחיצת יד חזקה בתחילת וסיום הראיון, במהלכו הקפידו על ידיים חשופות ובלי רגליים מקפצו . כשתציגו את עצמכם דברו חזק ובבטחון, אין צורך ביותר מידי דבורים על עצמכם (כשתי דקות מספיק) שאר הזמן דברו על נקודות שנראות לכם חשובות בקורות החיים שלכם.

המשרה הזאת חייבת להיות שלכם. לסיים את הראיון בחיוך ובנימה אופטימית
המשרה הזאת חייבת להיות שלכם. לסיים את הראיון בחיוך ובנימה אופטימית

חייכו: סיום מוצלח לראיון
סיימו במילים אופטימיות שמראות שאתם בעלי מוטיבציה גבוהה להתחיל לעבוד. כמו כן זכרו שזאת הזדמנות אחרונה לברר פרטים שמעניינים אתכם על המשרה ולהראות רצינות, אל תתביישו לשאול תוך כמה זמן הם צפויים להחזיר לכם תשובה, ופרטים נוספים הקשורים למשרה.

הטיפים ניתנו ממרצים בכירים מהפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד