072-3300504

המקצוע הותיק שמסרב להיעלם מן העולם

בעשור האחרון שוק העבודה משתנה ללא הרף. מקצועות שלפני עשר שנים בכלל לא שמענו עליהם לפתע מופיעים בכל חברה רצינית, ואנשים אחרים מוצאים את עצמם עם ידע שכבר לא רלוונטי לשוק. אז איזה ג'וב צפוי להישאר כאן עוד שנים רבות? ואיך אתם יכולים להשתלב בו?

נאור קמה | 16-02-2017 16:00:00

בתקופה האחרונה ניתן לשמוע הרבה על מקצועות ומקומות עבודה אשר כמעט ונעלמו מן העולם, ההעלמות נגרמה ממגוון סיבות והעיקרית שבהן היא ההתקדמות הטכנולוגית האדירה של המאה הנוכחית. אם בעבר, כדי לצאת לחופשה של שבוע באירופה היינו צריכים ללכת לסוכן נסיעות שיזמין לנו טיסות, ישווה מחירי מלון ויכין לנו חבילת נופש, הרי שהיום ניתן לעשות את כל זה במספר לחיצות מסך, ישר מהסמארטפון. אולם לכל מטבע יש שני צדדים, וכמו שהתפתחות הטכנולוגיה הורידה את הצורך במספר מקצועות, כך גם נוצרו הרבה משרות חדשות שבעבר כלל לא היו קיימות. חלק מהעבודות האלה מוכרות ואפילו כבר נחשבות "ותיקות" (כן יש כבר מנהלי מדיה חברתית עם ותק של עשור), וחלק מהמקצועות עדיין נמצאים יחסית בתחילת דרכם. ודווקא אחד המקצועות הותיקים בעולם, נשאר רלוונטי וכל הזמן ממציא את עצמו מחדש .

אל תשארו מאחור. למדו מקצוע שעתיד להישאר עוד שנים רבות
אל תשארו מאחור. למדו מקצוע שעתיד להישאר עוד שנים רבות

ההתמחות החמה של עורכי הדין: עורך דין לדיני אינטרנט ורשת
יחד עם התפתחותן של הרשתות החברתיות, הבלוגים האישיים והאתרים המסחריים, מקצוע אחד קיבל יותר ויותר הכרה והבנה שהוא חשוב מאוד. כל חברה או אדם פרטי המעלה היום לרשת כל סוג של תוכן לצורך מסחרי, חייב להיות בקיא בחוקי זכויות היוצרים והקניין הרוחני שיש כיום.

נכון שעורכי דין המתמחים בזכויות יוצרים כבר קיימים המון שנים, אבל בעידן שלנו חוקי המשחק השתנו. הכללים, המידע, והנגישות לתכנים הפכו להיות כלל עולמיים מה שמצריך ידע גלובלי עדכני. כיום הגנה על יצירה כלשהי כמו שיר, סרט או אפילו תמונה היא קשה ביותר, לא רק בגלל כמות האתרים והמקומות בהם היצירה יכולה להופיע אלה גם בגלל החוקים השונים הספציפיים שיש לכל אתר או רשת חברתית. לדוגמא, סרטון שאמן העלה ביוטיוב, חוקי זכויות היוצרים החלים עליו שונים מהחוקים החלים על סרטון שעלה בפייסבוק.

זוהי רק דוגמא אחת קטנה שכן ישנן עוד המון סוגיות ותתי נושאים בתחום המצריכים ידע מעמיק של איש מקצוע, ולכן ניתן להסיק שבעתיד הקרוב מי שיתמחה בדיני אינטרנט וירכוש ידע בנושא, לא יתקשה למצוא עבודה ואף ייהנה מפריבילגיות בתור "חלוץ" בתחומו (תחרות נמוכה יחסית וביקוש שרק הולך וגדל).

מה החוקים בנושא לזכויות יוצרים ברשתות החברתיות?
מה החוקים בנושא לזכויות יוצרים ברשתות החברתיות?

מאיפה מתחילים ואיך משתלבים?
אורכם של לימודי משפטים הם כשלוש שנים וחצי, כאשר בתום הלימודים הסטודנטים יוצאים להתמחות במשרדים השונים. סטודנט הרוצה להתמחות בדיני אינטרנט צריך לבחור משרד שמתעסק או שיש לו מחלקה העוסקת בתחום, אחד ההבדלים בדיני אינטרנט מהתמחויות אחרות הוא שלהרבה סטודנטים כיום יכולה להיות זיקה לנושא עוד מלפני הלימודים ובכך עולם המושגים שלהם בנושא יהיה רב יותר, מה שיאפשר להם השתלבות קלה יותר, בניגוד להתמחויות אחרות כמו פלילים, או פירוק חברות מרצון שבתחומים אלו לרוב הסטודנטים אין הרבה ידע או ניסיון מוקדם.

אם אתם מתעניינים בלימודים שיתנו לכם תפקיד מעניין, מאתגר ולא פחות חשוב עדכני לשנים הקרובות, בדקו על לימוד משפטים במגוון המוסדות האקדמיים הקיימים כמו הקריה האקדמית אונו והירשמו בהקדם, התפקיד הנכסף מחכה לכם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד