072-3300504

איך תהפכו למנהלי משאבי אנוש מוצלחים?

חולמים להיות מנהלי משאבי אנוש? רוצים לקחת חלק אינטגרלי בניהול ותהליכי אסטרטגיה של ארגונים? בואו לגלות מהן התכונות והיכולות המרכזיות שיהפכו אתכם למנהלי משאבי אנוש מהשורה הראשונה

רחל ויינר | 16-02-2017 15:53:00

בשנים האחרונות ארגונים וחברות הגיעו להבנה כי תפקיד מנהל משאבי האנוש הוא אחד התפקידים החשובים ביותר בחברה, וכי הוא מהווה חלק אינטגרלי ומהותי מהתפתחות ושגשוג הארגון וביסוס עמוד השדרה שלו. כמו כן, החברות הבינו כי עובדים איכותיים מהווים נכס ולכן הן משקיעות משאבים רבים בכל מה שקשור לעובדים, החל מתהליך הגיוס ועד לרווחת העובדים.

במהלך הזמן, תחום משאבי האנוש עבר שינוי משמעותי אשר בא לידי ביטוי בעליית מעמדו בארגון ובחלק המרכזי שהוא תופס בתהליך קבלת ההחלטות בארגון. כמו כן, לאור העובדה שכוח אדם איכותי הוא זה שהופך ארגון לטוב יותר וחזק יותר, מנהלי משאבי האנוש נמצאים תמיד בסוד העניינים של הארגון ויש בכוחם להשפיע ולשנות. אז עכשיו, שהבנו כמה חשוב תחום משאבי האנוש נותר רק לברר - אילו תכונות יהפכו אתכם למנהלי משאבי אנוש מוצלחים?

הרבה מעבר לשורה בקורות חיים: יחסי אנוש מעולים
הפרמטר הראשון והעיקרי שחייב להימצא אצל מנהל משאבי אנוש הוא יחסי אנוש מעולים ומיומנויות תקשורת ברמה גבוהה. מנהל משאבי אנוש צריך לקיים מערכת יחסים טובה עם העובדים בארגון, לדאוג שהעובדים ייהנו לעבוד בתוך הארגון, לשמור על זכויותיהם ועל המוטיבציה שלהם על מנת שיהיו מרוצים ויביאו תועלת רבה יותר לארגון.

מנהל משאבי אנוש חייב שיהיו לו מיומנויות תקשורתיות ברמה גבוהה
מנהל משאבי אנוש חייב שיהיו לו מיומנויות תקשורתיות ברמה גבוהה

שליטה בתחום האדמיניסטרציה
יכולת שתעזור למנהל משאבי האנוש היא שליטה בכל תחום האדמינסטרציה, שכן הוא מלווה את העבודה היום יומית שלו ואת התנהלותו.

מנהלי משאבי אנוש מראיינים מועמדים לתפקידים אופציונליים ולעיתים גם בוחנים אותם, מעבירים הדרכות, דואגים להכשרת העובדים ונמצאים באינטראקציה מתמדת עם העובדים לפני שמגיעים לעבוד בארגון ובמהלך השתייכותם לארגון, ולכן חייבים לגלות אמפתיה כלפי העובדים אך יחד עם זאת צריכים שתהיה להם אינטואיציה טובה כדי להבחין מי האדם העומד מולם, מהי איכותו והאם הוא ערכי וישר.

מנהיגות וכריזמטיות
לצד הכישורים הבינאישיים שהזכרנו, תפקיד מנהל משאבי אנוש מצריך גם כישורי מנהיגות וכריזמה אשר יאפשרו לו לתמרן בין תחומי האחריות השונים שלו כגון: גיוס כח האדם, שימור העובדים, חיבור העובדים לארגון והגברת המוטיבציה שלהם, בירוקרטיה והיצמדות לנהלים ושמירה על אווירה טובה וחיובית במקום העבודה.

להוביל את העובדים להצלחה
מאפיין נוסף שחשוב שיהיה בסל התכונות של מנהל משאבי אנוש הוא יכולת הנעת עובדים, הנגזר לרוב מהמאפיינים הקודמים - מנהיגות וכריזמה. זאת לאור העובדה כי עליו להניע את עובדיו ולגרום להם להיות יעילים ואפקטיביים על מנת שישיגו את היעדים והמטרות אשר נקבעו עבורם. היכולת לדעת מה כל עובד צריך על מנת לפעול בצורה הטובה ביותר תשרת את מנהל משאבי האנוש ותתרום להתקדמות הארגון כולו.

חושבים שאתם מתאימים להיות מנהלי משאבי אנוש? המסלול המתאים ביותר עבורכם הוא תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש, מסלול מסוג זה מציעה הקריה האקדמית אונו המאפשרת לסטודנטים לצעוד בבטחה את צעדיהם הראשונים בתחום ולקחת אותם הכי גבוה שאפשר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד