072-3300504

חולמים ללמוד בחו''ל? 3 דברים שאתם צריכים לעשות

אלפי תלמידים ישראלים חוצים מדי שנה את האוקיינוס, משתחררים מסיר הלחץ המזרח תיכוני ונוחתים בעיר חדשה לצד אלפי סטודנטים אחרים מרחבי הגלובוס. אם גם אתם חולמים על לימודים בחו"ל, כך תהפכו את החלום למציאות

שולמית אביצור | 19-07-2016 12:26:00

"חו"ל זה מקום מדהים", אמר לי פעם שכן במעלית, ומיד נוסף עוד משפט אלמותי לאוסף הבדיחות המשפחתיות שלנו. כן, חו"ל זה כמובן גם מקום די מגוון וגדול, משהו כמו כל העולם כולו מינוס גשר צר מאוד של 22,072 קמ"ר צנועים שנקראים מדינת ישראל, מתוך 148 מיליון קמ"ר סך הכל של יבשה.

חו"ל הוא גם חלק בלתי נפרד מההוויה והחוויה הישראלית. טסים לבר מצווה, לבת מצווה, אחרי צבא, בחופשת הלימודים. רבות מהחוויות המשמעותיות ביותר שנצרבו בנפשנו התרחשו מעבר לים, והפכו אותנו למי שאנחנו, בוגרים יותר, חכמים יותר.

אבל אין דין טיול בחו"ל כדין חיים בחו"ל. ואין דין חיים בחו"ל כדין לימודים בחו"ל. עשרות אלפי תלמידים ישראלים חוצים מדי שנה את האוקיינוס, משתחררים מסיר הלחץ המזרח תיכוני ונוחתים בעיר חדשה, יחד עם אלפי סטודנטים אחרים מרחבי הגלובוס שנוחתים יחד איתם כדי לגלות תרבות אחרת.

על הדרך ערב הרב של התרבויות מתמזג ומייצר אווירה שמזכירה טיול אחרי צבא וקמפוס של קולג' אמריקאי. אם זה גם החלום שלכם, חשוב שתקראו את השורות הבאות כדי להפוך אותו למציאות, ובקרוב.

הדשא באוניברסיטאות בחו"ל יותר ירוק
הדשא באוניברסיטאות בחו"ל יותר ירוק

1. לבחור יעד מתאים
לא כל המדינות נולדו שוות, לא מבחינת החוויה ולא מבחינת מה שתוכלו לעשות איתה בסופו של יום. אז איך בוחרים איפה ללמוד? המתכון המנצח מורכב משילוב של תנאי קבלה הגיוניים, שפה קלה ללימוד, שכר לימוד שלא יחנוק אותנו לשארית חיינו, ולוקיישן שכיף לגור בו.

בעבר ישראלים נהגו ללמוד במזרח אירופה, כי היה קל להתקבל וזה עלה פחות, אבל כיום דווקא מדינות מערב אירופיות הפכו ליעדים המבוקשים, כי אין מה לעשות - החוויה יותר איכותית, התואר יותר נחשב ושכר הלימוד במדינות מסוימות אפילו די זול, ולעיתים גם מגיע עם מלגה. ההמלצה שלנו - חפשו את היעדים המערב אירופאיים ועזבו את המזרח.

להכיר אלפי סטודנטים אחרים מרחבי הגלובוס ויחד איתם לגלות תרבות חדשה
להכיר אלפי סטודנטים אחרים מרחבי הגלובוס ויחד איתם לגלות תרבות חדשה

2. ללמוד את השפה
אם אתם לא הולכים ללמוד במדינה דוברת אנגלית (וכאמור, חו"ל זה מקום גדול), חשוב לא להגיע מבלי להכיר קצת את השפה. איטליה, למשל, הפכה לאחד היעדים המועדפים על ישראלים ללימודים בחו"ל, בין היתר משום שאיטלקית קלה ללמידה.

איטליאנו היא בעצם שפה לטינית, וניתן ללמוד אותה בחצי שנה מכינה בארץ + שלושה חודשים באיטליה, ולהגיע מוכנים לחלוטין, לא רק עם בונז'ורנו, צ'או ואריוודרצ'י.

אם אתם בוחרים ללמוד רפואה כללית, ניתן ללמוד את המקצוע גם באנגלית, ולכן אם הולכים ללמוד במדינה דוברת אנגלית או ללמוד רפואה באיטליה - כדאי להתחיל לשפשף את האנגלית כבר מעכשיו.

איטליה נחשבת כיום לחוד החנית של הכשרת הרופאים לעתיד, ועדיין הרבה יותר קל להתקבל אליה ללימודי רפואה
איטליה נחשבת כיום לחוד החנית של הכשרת הרופאים לעתיד, ועדיין הרבה יותר קל להתקבל אליה ללימודי רפואה

3. להשיג את האינפורמציה הכי מדויקת
גוגל מלא באינפורמציה על לימודים בחו"ל, וזה יכול להיות מבלבל במקרה הטוב ולא מדויק במקרה ה-הרבה פחות טוב, ועדיף לא לתכנן את שנות הלימודים רק על בסיס אתרים שנתקלתם בהם ברחבי המרשתת.

כדי לקבל אינפורמציה מהימנה לא צריך לחרוש את אירופה, ישנם בארץ כנסים מצוינים שמאפשרים לכם לשאול את כל השאלות ולקבל את כל התשובות, והם המקום הנכון ביותר לשאול שאלות, לקבל תשובות ולהבין מי נגד מי איפה ומתי.

הכנס הקרוב יתקיים ב-4.8.16, וייתן אינפורמציה מרוכזת ומדויקת על לימודים באיטליה: מידע על מסלולי הלימוד השונים (רפואה, רפואת שיניים, וטרינריה, אדריכלות, עיצוב, מנה"ס ועוד), תנאי קבלה, עלויות מחיה ומלגות, ויזות סטודנט, דירוגי אוניברסיטאות ובעצם כל מה שצריך לדעת כדי להתקדם לשם בקלות ובמהירות. הכנס חינמי לחלוטין, אבל הוא מוגבל במקום ולכן רצוי להירשם כבר עכשיו.

בסופו של דבר, תקופת הלימודים תבוא ותלך, יהיה לנו מקצוע ונתחיל את החיים, עם השגרה שלהם, לטוב ולפחות טוב. אז למה לא לעשות את הצעד הראשון בדרך לשם במקום ייחודי ובאווירה שאין שנייה לה, כך שנקבל מהשנים היפות האלה משהו נוסף שלא ניתן לקבל כאן בארץ - לא רק לימודים ברמה גבוהה, אלא ניסיון חיים אמיתי שלא יסולא בפז, חוויות מעשירות ומרוממות, במקום רחוק ומדהים.

כי כמו שאמרו חכמינו ושכנינו במעלית, חו"ל זה מקום מדהים. אז לכו על זה עכשיו.

לפרטים נוספים אודות כנס הלימודים חייגו עכשיו: 072-3309686

מרגישים מבולבלים? הרשמו לכנס השנתי ללימודים באיטליה ותעשו לעצמכם סדר בראש
מרגישים מבולבלים? הרשמו לכנס השנתי ללימודים באיטליה ותעשו לעצמכם סדר בראש
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד