072-3300504

לנים עם קשיש ומקבלים כסף

אם היינו מספקים לכם דירה במחיר שווה לכיס ומפרגנים לכם במלגה, אבל בתמורה הייתם צריכים ללון עם קשיש, הייתם מסכימים? בואו להציץ בדירות של סטודנטים ואזרחים וותיקים שהלכו על זה

20-05-2015 10:21:00

תתארו לכם סטודנט לומד למבחן, צופה בטלוויזיה ומסתחבק עם קשיש, איך זה נשמע? בשנה שעברה נפתח פרויקט ''כאן גרים'', המספק לסטודנטים פתרון למצוקת הדיור ונותן לאזרחים ותיקים מענה חברתי שיפיג את הבדידות וישפר את הביטחון האישי שלהם.

על פניו, נשמע כמו פרויקט שלא היו קופצים עליו הרבה קונים, אבל כנראה שעבור הסטודנטים שלקחו חלק בפרויקט, מדובר בחוויה מספקת שעזרה ותרמה להם במהלך השנה.

החבר החדש שלכם, מי רוצה לגור איתי?
החבר החדש שלכם, מי רוצה לגור איתי?

דירת סטודנטים אאוט, 'כאן גרים' אין
כשחושבים על דירת סטודנטים, מדמיינים חבורה של צעירים שיוצאים כל היום למסיבות, מבלים עם חברים ובין לבין לומדים. כמה סטודנטים החליטו לוותר על החוויה הסטודנטיאלית, הלכו על הגרסה השקטה יותר ושכרו דירה עם אזרח וותיק שמעולם לא פגשו קודם לכן.

"אנחנו ממש כמו משפחה", אומרת דקלה חסידים (28), סטודנטית למנהל עסקים במרכז האקדמי למשפט ועסקים. חסידים, במקור מירושלים, עברה לגור עם כרמלה חיים (83) בשנה שעברה ברמת גן ומספרת על הקשר שנוצר ביניהן, "אני אומרת שהיא הסבתא הלא ביולוגית שלי והיא קוראת לי הנכדה שלה".

אין ספק כי החוויה עבור האזרחים הוותיקים מעשירה ומהנה, הם מכניסה אווירה חדשה וצעירה לדירה וזה נשמע כמו פרויקט יוצא דופן, אבל מה גורם לסטודנטים לוותר על חיי החברה ולבלות בחברת אזרחים וותיקים?

ממש כמו משפחה, דקלה חסידים וכרמלה חיים
ממש כמו משפחה, דקלה חסידים וכרמלה חיים

אפשר להביא בחורה הביתה?
הסטודנטים שמתקבלים לתוכנית מקבלים מלגה שנתית בגובה של 8,000 ש"ח וישלמו מדי חודש 250 ש"ח על הוצאות נלוות הקשורות לדירה.

הדירה אליה הם עוברים שייכת לאזרח הוותיק, ולכן אינם יכולים להתנהג איך שעולה על רוחם. "אני בבית שלהם, אני לא יכול לעשות מה שאני רוצה", מודה משה שטרן (25), סטודנט לחשבונאות וכלכלה שלן עם זוג אזרחים בני 70 בחיפה.

"אני משתדלת שלא לחזור מאוחר כי זה יכול להבהיל אותה", אומרת מיכל סקשידלק (33), סטודנטית להוראה במכללת אחווה שלנה עם לוצ'יה אלמגור (84) בנאות אחווה.

"אזמין חברים בתיאום מראש, לא אכניס לדירה אדם שהיא לא יודעת, בכל זאת היא אישה מבוגרת", מציינת חסידים.

עם זאת, שלושתם מרוצים וחלקם שוקלים להמשיך בפרויקט שנה נוספת. לדבריהם, פתרון הדיור והחיבור שנוצר בינם לבין האזרח מתעלה על כל החסרונות שבדבר.

לבוא אלי הביתה? אולי בפעם אחרת
לבוא אלי הביתה? אולי בפעם אחרת

ארוחה חמה של סבתא
הצעירים מפנים מזמנם ועוזרים לקשיש, מלמדים אותם להשתמש במחשב ועוזרים להם בתהליכים בירוקרטיים וחלקן אפילו עושות ביחד טיפולי טיפוח, אך גם האזרחים הוותיקים נותנים להם תמורה.

"זה חברה, גם לי וגם לה", אומרת חסידים, "אנחנו משוחחות על נושאים אישיים והיא מייעצת לי בנושא של מציאת חתן", היא צוחקת.

גם ארוחה חמה נכללת בסיפור, "היא יכולה לבשל לי ארוחת ערב ואני עושה קניות בסופר ומתקנת דברים אם צריך", היא משתפת.

"זה שווה את זה, אתה עוזר לזולת וחוסך שכירות", אומר שטרן. "אנחנו עושות קניות ביחד ונוסעות ברכב שלי או עם הקולנועית שלה", מפרטת סקשידלק, "זאת חוויה חדשה, נעימה ומספקת", היא מסכמת.

אוכל חם של סבתא, יש לזה תחליף?
אוכל חם של סבתא, יש לזה תחליף?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד