072-3300504

אל תסתמכו על הארנק של ההורים

אם אתם סומכים על כך שההורים שלכם ישלמו את שכר הלימוד, או לפחות יעזרו בחלקו, יש לנו חדשות מעציבות - משנה לשנה שכר הלימוד רק עולה, אבל פחות ופחות הורים מוכנים לשלם אותו עבור הילדים

02-07-2014 15:53:00

שכר הלימוד של המוסדות האקדמאיים השונים בארץ גדל משנה לשנה, וכך גם גובר הקושי לשלם אותו. לא כולם מצליחים לעמוד בתשלומים הגבוהים ולכן ניגשים להורים ומבקשים את עזרתם.

על פי מחקר חדש שפורסם באתר CNN, נמצא כי בשנים האחרונות יש ירידה במספר ההורים האמריקאים המוכנים לשלם את שכר הלימוד הסטודנטיאלי. מרבית ההורים מסכימים כי לימודי התואר האקדמאי הם חשובים וחיוניים להצלחת ילדם, אז למה הם סוגרים את הארנק?

הורים לא עוזרים להגשים את החלום הגדול
הורים לא עוזרים להגשים את החלום הגדול

מוכנים? המינוס בבנק מגיע
איך תסבירו את זה שהורים רוצים את הצלחת ילדיהם, אבל לא מוכנים לעזור להם בתשלום? ובכן, מחקר חדש של מכון 'ברוקינגס', מצא כי הלימודים האקדמאיים אכן חשובים בעיניי ההורים, אך הם לא מצליחים לעמוד בהוצאות עבור שכר הלימוד הגבוה.

המחקר נערך על 1,000 הורים אמריקאיים ומצא שרובם אכן רוצים לעזור לילדיהם, אך הם דואגים למצב הפיננסי וכי אין להם מספיק כסף כדי להצליח לשלם עבור ההוצאה הכבדה הזאת. מתוקף כך, אחוז ההורים שעוזרים לילדיהם בתשלום יורד משנה לשנה, כאשר חלקם הגדול מודאג שלא יהיה להם מספיק כסף כדי לשלם עבור זה.

אפשר להגיד שעם השנים, הורים מעבירים את התשלום הכבד לכתפיים של ילדיהם. 15 אחוזים מההורים אמרו כי הילדים צריכים לשלם את השכר בעצמם, זאת לעומת 12 אחוזים לפני שנתיים. 32 אחוזים מההורים חושבים שהילד צריך לשלם את מרבית הסכום, לעומת 27 אחוזים לפני שנתיים.

עם זאת, למרות הירידה, עדיין אחוז גבוה של הורים מתכוונים לעזור בתשלום עבר הלימודים האקדמאיים, מתוך הבנה כי ישנה משמעות גדולה להצלחה עתידית בקרב בעלי תואר אקדמי לעומת נטולי התואר.

כמה עולה היום תואר בישראל?
כמה עולה היום תואר בישראל?

הלוואות, מינוסים ופיקדונות לטובת התואר
גם בישראל המצב לא שונה בהרבה - שכר הלימוד רק עולה בזמן שישנה שחיקה מתמדת בשכר, ולכן גם בארץ יותר הורים מתקשים לעזור לילדים לשלם את שכר הלימוד.

אדוה (26) מתל אביב, משלמת חצי משכר הלימוד ובמקביל עובדת במשרה מלאה. "ההורים שלי מממנים לי חצי מהשכר, אנחנו שלושה ילדים, הם לא יכולים לשלם על כולם, אז הם עושים את המיטב", היא מספרת.

מרלן וולדנר, אמא לארבעה ילדים, עשתה כל שביכולתה, כדי להבטיח שילדיה ילמדו במוסד מצליח וראוי. "לקחתי הלוואות ונעזרתי בחסכונות כדי להבטיח להם תואר במוסד איכותי וגבוה, לא ויתרתי להם על הלימודים", מספרת וולדנר. "שני הילדים שלי התחילו ללמוד במקביל וצריך להתמודד עם שכר הלימוד הבלתי נתפס הזה", היא מוסיפה.

הצעירים: נלמד כשיהיה כסף
אדוה בחרה במסלול של לימודי ערב המאפשר לה לשלב עבודה במשרה מלאה, "אחרת לא הייתי יכולה לממן את הלימודים", היא מסבירה. "אם הייתי בוחרת במסלול יום, הייתי צריכה לעבוד במשרות מזדמנות ואז הייתי נכשלת כי לא הייתי מוצאת זמן להשקיע בלימודים", היא מוסיפה.

למרות שאדוה עובדת במשרה מלאה, היא עדיין לא יכולה להרשות לעצמה לשלם שכר דירה ולעבור מהבית של הוריה. "אני מנסה לחסוך כמה מאות בכל חודש, כדי שאסיים את הלימודים, אוכל להרשות לעצמי לעבור דירה ואז אהיה כבר עם ניסיון בעבודה", היא אומרת.

הילדים של וודנר חשבו ללמוד רק ברגע שיהיה להם מספיק כסף, אבל היא ראתה זאת כמטרה חשובה והאיצה בהם להתחיל. "קשה לתת להם להתמודד עם השכר בכוחות עצמם. מכמה הם משתכרים? הם לא יכולים לעבוד כל הזמן", היא אומרת. "המשכורות לא עולות כמו ששכר הלימוד עולה משנה לשנה, זה התחיל ב-33 אלף שקל לשנה ונגמר ב-38 אלף שקל בשנה האחרונה", הוסיפה וולדנר.

להורים חשוב שילדים יהיו בעלי תואר אקדמאי
להורים חשוב שילדים יהיו בעלי תואר אקדמאי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד