072-3300504

חילופי סטודנטים איך להעביר סמסטר בסינגפור

התקופה הסטודנטיאלית היא הכי שווה בחיים, אבל רק אחדים יכולים להעיד שאכן ניצלו כל רגע וחוויה בלימודים. חילופי סטודנטים זו אחת הדרכים למקסם את התואר ולצאת מורווחים

יסמין לידסקי | 12-09-2012 10:37:00

סטודנטים רבים רוצים לשלב הנאה ובילויים עם החרישה בקורסים השונים, ונראה כי הפתרון המושלם הוא חילופי סטודנטים למקומות אטרקטיביים בעולם, שמספקים את האפשרות להכיר תרבויות ואנשים חדשים וכל זה על חשבון הלימודים. חילופי סטודנטים קיימים בארץ בכל התחומים, אבל מסתבר שבתחום המשפטים הם הפכו בשנים האחרונות לכמעט הכרחיים.

ברוב המוסדות האקדמיים, אין רף קבלה ברור לתוכניות חילופי הסטודנטים והכל עניין של היצע וביקוש. עם זאת, בדרך כלל המועמדים הטובים ביותר מבחינה אקדמית וחברתית הם אלו שיתקבלו לתוכנית וכמובן שיש גם דרישה לשפה האנגלית.

פרט נוסף וחשוב הוא הנושא הכלכלי. הסטודנטים בדרך כלל משלמים על הסמסטר את שכר הלימוד במוסד האקדמי בארץ וזוכים לקבל סכום כסף מינימאלי מהאוניברסיטה שאמור לכסות את הוצאות היומיום, אבל לדבריהם אינו מכסה את עלות המחייה ביעד. על כן רוב ההוצאות בסופו של יום נופלות על כתפיו הסטודנט.

מאיה שחם, סטודנטית לתואר ראשון במשפטים ומנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה, עשתה בשנה השלישית ללימודים שלה סמסטר שלם בסינגפור. "סינגפור זו מדינה קטנה שמאוד מתקדמת טכנולוגית, חינוכית – הכל, עד כדי כך שזה נראה כמו מציאות חליפית. הכל נראה אותו דבר, אבל מערבי ומתקדם יותר ובמקום אנשים לבנים כולם מלוכסנים. זו הייתה בהחלט הרפתקה להיות שם", אומרת שחם.

תקופת מבחנים של שבוע
לדבריה, הלימודים בסינגפור הם באנגלית או לפחות בוורסיה של אנגלית שנקראת 'סינגליש'. "למרות שאני יודעת שהמרצה מדבר אנגלית, אם הייתי מאבדת קצת את הריכוז ובוהה במרצה, פתאום זה היה נשמע לי כמו סינית".

השפה בסינגפור, אינה הדבר היחיד שגורם לסטודנטים להישאר מרוכזים והמרצים גם הם תורמים למאמץ המשותף. "כל מי שיושב בהרצאה חייב לשים פתק עם השם שלו, כדי שהמרצה יוכל לפנות אליו עם שאלות, והמעורבות בשעור היא הרבה יותר גדולה מבארץ שאנחנו רגילים שלא לבוא לשעורים", היא מספרת.

"בנוסף, תקופת המבחנים שלהם היא שבוע בלבד, לפעמים גם עם שלושה מבחנים ביום והרעיון הוא שבגלל שהסטודנט בעניינים כל הסמסטר, לא באמת צריך ללמוד למבחנים וזה עובד מדהים, הרבה בגלל שלא משאירים את כל האחריות על הסטודנט, אלא דואגים לזה שתהיה פעיל במהלך הסמסטר ובעצם מכריחים אותך להישאר בפוקוס", היא אומרת "בסוף זה משתלם כשמסיימים את כל המבחנים תוך שבוע ויוצאים לחופש ארוך".

כמו ללמוד בהוגוורטס
כמו ללמוד בהוגוורטס

לא חייבים אנגלית ברמת שפת אם
נמרוד, למד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים ועשה חילופי סטודנטים בשנה השלישית שלו בלימודים באוניברסיטת גורג'טאון בוושינגטון. "מבחינת חוויה לימודית נטו זה היה כיף, מעניין ומאד שונה", מספר נמרוד. "המרצים שם הם בדרך כלל אנשי מקצוע ולא פרופסורים, כך שהשיעור שם לא מתנהל בדרך של הרצאה, אלא בדרך של דיון ובניגוד לארץ ההנחה היא שכולם קראו את החומר".

לדבריו, בארה"ב יש סטודנטים זרים רבים ולכן המוסדות האקדמיים מקבלים בקלות את הסטודנטים שאנגלית אינה שפת אמם וכך קל יותר ללמוד סמסטר שלם בשפה זרה. "יש שם המון קבלה של השונה והאחר", הוא מסביר.

"לי למשל אין אנגלית ברמת שפת אם אבל הסתדרתי כי שום מסמך שם לא נכתב בכתב יד, אלא על המחשב אז הוורד מתקן לך את טעויות הכתיב. כמו כן, כמעט הכל זה עבודות או מבחני בית אז החיסרון של האנגלית פחות משמעותי לעומת מבחן שיושבים בו שעתיים וכותבים".

סיוון כהן, סטודנטית למשפטים באוניברסיטת בר אילן, נסעה בשנה השלישית ללימודיה לסמסטר בפירנצה. "בהתחלה היה לי מאד קשה עם האנגלית, אבל ישראלים כמו ישראלים ישר משתלטים על השעורים", היא מספרת. "בסופו של דבר כבר התחלתי לחלום באנגלית מרוב שחייתי את השפה".

לדבריה, הלימודים בתוכניות חילופי הסטודנטים הם החלק המינורי בחוויה. "הלימודים מאד מעשירים אבל לא תופסים את הנופח העיקרי שם אז זה ממש לא כמו ללמוד בארץ מהבחינה הזאת. היינו נוסעים ומטיילים הרבה ומשתדלים כל פעם לראות יעד אחר וגם מבחינה חברתית מאד התערבנו שם. לא נשארנו בקומונה של ישראלים וזה היה אחד הדברים הכי גדולים בחוויה שם".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד