072-3300504

ציפורי לילה לומדות

סטודנטים רבים מוצאים את עצמם בתקופת המבחנים מעבירים יותר מדי לילות בלי שינה. האם מדובר בהרגלי לימוד משונים או מציאות שמחייבת אותם ללמוד לילות כימים?

יסמין לידסקי | 22-08-2012 12:09:00

רוב הסטודנטים נרתעים מהמחשבה של ללמוד כל הלילה. הם מעדיפים ללמוד במשך היום ולהשאיר את שעות הערב לבילויים ועיסוקים אישיים אחרים, אבל אצל סטודנטים אחדים הימים באופן קבוע הפוכים ולילות לבנים הפכו ממזמן לחלק משגרת החיים. איך קרה שסטודנטים רבים הפכו להיות ינשופים? ואיזה מקצועות דורשים לימודים אינסופיים?

נתי בורנשטיין, סטודנט ללימודי רפואה באוניברסיטת תל-אביב, מספר כי הלימודים הקשים מחייבים אותו ללמוד בלי הפסקה. "אני לומד בערך משמונה בבוקר ועד שמונה בבוקר ביום שאחרי. זה רצף של 24 שעות עד שאני מתמוטט ואז אני ישן שעתיים וממשיך ללמוד", הוא אומר.

ובכל זאת, אם תשאלו אותו מה הוא מעדיף: ללמוד בלילות או בימים, התשובה שלו תהיה חד משמעית. "אני מעדיף ללמוד בלילות כי ביום יש הרבה הפרעות, כמו טלפונים למשל אז לומדים יותר חלש. אני ישן בצהריים והחל מ-11 בערב נותן פוש רציני עד 5 לפנות בוקר. נראה לי שאני מתרכז טוב יותר בערבים כי אין הרבה סטטוסים חדשים בפייסבוק או חדשות באינטרנט אז אין לי דברים אחרים להתמקד בהם".

התקופה הבעייתית ביותר עבור הסטודנטים שלומדים בלילות, היא תקופת הבחינות שדורשת לעיתים תכופות השקמה מוקדמת למבחן, מה שמשבש להם את סדר היום העקום גם ככה. "אם יש לי מבחן גדול, אני בדרך כלל ישן 3 שעות לפניו, אבל הרבה פעמים אני שותה כל כך הרבה קפה שאני לא מסוגל להרדם בכלל. הימים שלי רוב הזמן הפוכים, או יותר נכון להגיד שבורים", אומר בורנשטיין.

לומדים עד שמתמוטטים
לומדים עד שמתמוטטים

אחרי 30 שעות כבר לא מרגישים את העייפות
סטודנטים לרפואה אינם היחידים שלומדים לילות כימים ומסתבר שתחום העיצוב הוא תחום שדורש מהסטודנטים לימודים אינטנסיביים שלא מותירים להם ברירה, אלא ללמוד עד השעות הקטנות.

אור קרן, סטודנט לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב מודה כי הוא נדרש פעמים רבות לעשות לילות לבנים ואומר כי את ההרגל המגונה הוא למד עוד כשהיה סטודנט לעיצוב פנים בשנקר. "במקצועות של עיצוב זה די שכיח העניין הזה של לימוד אינטנסיבי בלילות", הוא אומר.

"העומס והאופי של הלימודים פשוט דורשים את זה. מעבר לכך שלא תמיד אפשר להיות יצירתיים על פי הזמנה ולפעמים רעיונות מגיעים דווקא בשעות קיצוניות כאלו". בנוסף, אומר קרן , "הרבה פעמים פשוט לא יודעים לתזמן כמה זמן ייקח כל דבר וזה לוקח יותר זמן ממה שחושבים, אז זה נגרר לשעות הלילה וחוץ מזה יש גם את העניין של הדחיינות, לעשות את הדברים ברגע האחרון ואז אין ברירה ועושים לילות לבנים".

גם אלינור, היום סטודנטית ללימודי הנדסת פלסטיק בשנקר ובעברה סטודנטית ללימודי עיצוב פנים במכללה למנהל, מעידה על עצמה כי מנהג הלימודים בלילות הושרש בה בזמן לימודיה בחוג לעיצוב פנים, שלא הותירו לה ברירה אחרת. "כשלמדתי עיצוב היו ימים שלמדתי 30 שעות ברצף וזה קטע, כי אחרי 30 שעות כבר לא מרגישים את העייפות", היא מספרת.

"בתחום העיצוב כל הסטודנטים הם ככה כי חייבים להכין הרבה דברים: קונספט, פרזנטציה, לבנות מודל וזה לוקח המון זמן, אז הייתי עושה המון לילות לבנים כי לא הספיקה יממה אחת ללימודים מהסוג הזה".

היום, אלינור עדיין לומדת בלילות כי כנראה שהרגלים פשוט קשה לשנות, אך היא אומרת שזה כבר לא הכרח, אלא נוחות בלבד. "הלימודים שלי היום גם אינטנסיביים ויש ימים שאני חוזת רק בשמונה בערב הביתה, אז אני לומדת כל הלילה, גם יותר שקט בשעות האלו. בתיכון למשל הייתי קמה בארבע לפנות בוקר ולומדת במשך היום, אבל היום אני יודעת שלא יספיק לי רק לקום מוקדם כדי ללמוד אז עברתי לשעות אחרות".

לא מתייאשים
לא מתייאשים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד