072-3300504

סמסטר נוסף בסכנת שיבושים

באוניברסיטאות אין רגע אחד של נחת. סמסטר ב' רק נפתח וכבר הודיע הסגל הזוטר כי בכוונתו לשבש את הלימודים, במחאה על תנאי העסקתו

הדר גילת | 05-05-2008 11:07:00

רגע אחרי שחזרו ללימודי סמסטר ב', שוב נמצאים הסטודנטים באוניברסיטאות בפני סבירות גבוהה שהלימודים ישובשו.

עובדי הסגל האקדמי הזוטר הודיעו אתמול (א'), כי ישבשו את הלימודים באוניברסיטאות מיום ראשון הבא, זאת לאחר שהתפוצצה פגישת המשא ומתן בין נציגיו לנציגי האוניברסיטאות.

בעקבות התפוצצות הפגישה אמש, קראו במועצה להשכלה גבוהה לשני הצדדים "להתעשת בטרם תיפתח שביתת סמסטר ב' שתוביל לנזק בלתי הפיך לסטודנטים".

עיקר חילוקי הדעות טמון בסירובם של האוניברסיטאות לקבל את דרישות ארגוני הסגל האקדמי הזוטר לשנות את תנאי העסקתם של תלמידי המחקר - עוזרי ההוראה ו"המרצים מן החוץ".

מחאת הסגל הזוטר, שאחראי על חלק ניכר מהקורסים, התרגולים ובדיקת עבודות, היא על כך שהם משתכרים לפי שעה, מפוטרים אחרי שמונה חודשי עבודה ואינם נהנים מפנסיה או מתנאים סוציאליים או אקדמיים.

לאורך כל שביתת הסגל הבכיר, פעל הסגל הזוטר כרגיל, כאשר במקביל ניסה לקיים משא ומתן על תנאיו. עם זאת, האוניברסיטאות עצמן סירבו לקיים דיונים בנושא.

לפני כשלושה חודשים גובש בוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה מתווה שיסדיר את תנאי העסקתם של אנשי הסגל הזוטר. עלות המתווה, שהינו יוזמה של שרת החינוך יולי תמיר, היא כ-54 מליון שקלים, כעשירית מעלות ההסדר שנחתם עם הסגל הבכיר.

שיאון קורן, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, הסביר כי האוניברסיטאות, שמסרבות לקבל את הצעת הפשרה של השרה תמיר, לא מותירות להם ברירה מלבד שיבוש תחילת הסמסטר. "ראשי האוניברסיטאות נוהגים בהתנשאות וזלזול כלפינו", ציין קורן.

בדברים שכתב הפרופ' נדב לירון, יו"ר ועדת השכר של ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) לד"ר אלי להר, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות, נאמר כי "האוניברסיטאות מוכנות להיכנס למשא ומתן יסודי ומקיף עם כל ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד