072-3300504

מדריכה אש

רב"ט לירון הדר מספרת למה בחרה להיות מדריכת ניהול אש בתותחנים ואיך מדריכים את הטירונים להיות ממ"תים

אפרת גואטה | 25-04-2007 18:43:00

גיל: 21

תפקיד: מדריכת ניהול אש בתותחנים.

מגורים: חיפה

על הקורס: "הקורס מכשיר את החניכים להיות ממ"תים (מפעיל מערכות תקשוב). זה נשמע מאוד טכני, אבל כל היופי הוא שאנחנו מכשירות אותם לדעת מעבר. אני רוצה שבסופו של דבר הוא יידע לא רק איפה ללחוץ, אלא שיהיה עוד זוג עיניים. הרבה פעמים חייל שיש לו ראש יותר גדול מונע טעויות, כולל טעויות ירי".

חניכים: "הקורס הכי גדול הוא קורס טירונים, אבל יוצא לי להדריך גם קצינים בהשלמה החילית, ובסך הכל מגוון של תפקידים ודרגות. מערכת ניהול ובקרת אש היא חדשה יחסית בחיל, לכן הלימוד עליה מופנה לכל ה'דורות'".

הכי אוהבת בתפקיד: "להדריך טירונים, כי זו ההדרכה הכי מאתגרת. זה לקחת מישהו וללמד אותו מאפס. לפני רגע הם היו תיכוניסטים, ופתאום שמו עליהם מדים והביאו אותם לפה. הם מאוד עייפים ובעצם מתרגלים לשגרה חדשה בחיים שלהם".

דיסטנס: "אני לא נחשבת צוות פיקודי אלא סגל מקצועי. בכל זאת, יש בינינו דיסטנס מעצם העובדה שהם טירונים ואני המדריכה שלהם. צריך משמעת, אבל אני לא משחקת על העניין של הדיסטנס. חשוב לי לתת להם תחושה שהם יכולים להגיד לי הכל, ודווקא בגלל זה אני, כמדריכה, רואה דברים שאחרים לא יכולים לראות. טוב שיש אוזן קשבת, כדי שלא נתעלם משום דבר שקורה, ונעביר אותו הלאה, אם צריך".

למה בחרתי בתפקיד: "הכי קל היה לי ללכת לגרעין נח"ל או לחינוך, אבל החלטתי לבחון את עצמי בעוד דברים. תמיד ידעתי שאני רוצה להדריך, אבל הדרכת יחידות זו התנסות שונה לחלוטין מהדרכת נוער. היו לי הרבה מאוד ספקות, אבל אני לא מתחרטת לרגע. התפקיד שלי יכול לגרום לאנשים להכיר את עצמם מחדש".

רב"ט הדר. להדריך טירונים- הכי מאתגר
רב"ט הדר. להדריך טירונים- הכי מאתגר
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד