072-3300504

מבדק הקפיטריות

לכל מוסד לימודים הקפיטריה השלטת שלו. איפה יושבים המרצים, איפה הסטודנטים המגניבים ואיפה סועדות הבנות השוות

רוי רגב | 20-03-2007 10:50:00

הלימודים באוניברסיטה כוללים שהות ארוכה במוסד במשך רוב שעות היום. הקפיטריות השונות באוניברסיטאות יציעו לכם ארוחות צהריים מלאות, כריכים או סתם קפה בניסיון אחרון להתעורר לפני שיעור אינטנסיבי.

חוץ מהמזון האיכותי יותר או פחות, מציעות הקפיטריות גם מקום מפגש לסטודנטים בין השיעורים ובמהלך "חלונות" מעיקים. היכן כדאי לכם להנעים את השעות הארוכות שלכם תוך קריאת סיכומים? היכן ניתן לאכול ארוחה מספקת במחיר מצחיק ואיפה אפשר לפגוש את האנשים הכי מגניבים?

בכתבה הבאה נביא סקירה של הקפיטריה הבולטת בכמה מוסדות לימוד אקדמים בארץ. נבדוק מה מגישים בכל אחת, את האווירה במקום ואת סוג הסטודנטים שיושבים בכל אחת מהקפיטריות הללו. בנוסף, נבדוק מה מציעים המתחרים בכל קמפוס.

החצר של גילמן. מקום מפגש.
החצר של גילמן. מקום מפגש.

אוניברסיטת ת"א - גילמן
הקפיטריה של מדעי הרוח באוניברסיטת ת"א עברה מהפיכה השנה ומנוהלת כיום על ידי חברת עלית. הסטודנטים מדווחים שהשינוי הוא חיובי מכל בחינה. המזון כיום הוא ברמה גבוהה יותר, והמקום שופץ ונראה ממש כמו "דאנס בר" תל אביבי טיפוסי, השירות השתפר והמקום נעים ביותר. במקום נמצא גם חדר הקרנה עם מסך פלזמה וכורסאות מהודרות.

מה בתפריט: הקפיטריה מציעה בעיקר סנדוויצ'ים, מאפים וכמובן קפה. ניתן למצוא תפריט מסובסד של כריכים, קפה נמס ותה אך אלו אינם עולים בקנה אחד עם הכריכים הלא מסובסדים העולים 10 שקלים ונראים גדולים ומפתים.

הקבועים: באי הקפיטריה הם רבים ומגוונים. רובם ככולם הם תלמידי מדעי הרוח בבניין גילמן. ניתן למצוא כאן הרבה חברה תל אביבים מגניבים הלומדים פילוסופיה, מבוגרים שלומדים לשם ההנאה בגיל הפנסיה ולא יוותרו על שיחה טובה עם אחת הסטודנטיות הצעירות ואפילו עקרות בית בנות 40 שבאות להגשים את חלומן ולעשות תואר בספרות.

מחזה נפוץ בקפיטריה הזו הוא עדר של סטודנטים צעירים היושבים סביב אחד המרצים ומנהלים דיון פוליטי סוער ברוח המקום.

המתחרים:

בניין נפתלי: בתוך בניין מדעי המדינה מסתתרת לה מסעדה של ממש. מציעים ארוחות שלמות ובמחירים של סביב ה- 20 שקלים. הריהוט הוא ברמה גבוהה, המקום נקי מאוד, משופץ ויש מגוון רחב של מזון. מבקרי הקפיטריה הם לרוב צעירים אך רציניים ושאפתנים. הלבוש הוא מסודר ואלגנטי. מרצים רבים יושבים במקום באופן קבוע ומנהלים שיחות עם סטודנטים.

בניין ווב: קפיטריה יפה ומושקעת. מציעה קפה משובח, פיצות ומאפים. מחוץ לקפיטריה פזורים שולחנות נוחים. באי הקפיטריה הם סטודנטים ומרצים מבית הספר לשפות והפקולטות בסביבה.

בניין משפטים: בקפיטריה הממוקמת בבניין משפטים ניתן לאכול ארוחות גדולות ומזינות ב-20 שקלים בלבד. המקום מציע פסטות עם רטבים שונים במחיר סמלי, בר סלטים ומנות בשריות.

בשר ורוח: מרכז ההסעדה שנמצא בבניין בית הספר לחינוך הוא אופציה למי שרוצה לאכול מזון מהיר של רשתות מזון. במקום נמצא בר סלטים, דוכן שווארמה, אוכל תאילנדי וכמובן איך לא – סניף מקדונלדס. המקום רועש ומלא ריחות בישול וטיגון. מחוץ למתחם יש כמה כיסאות ושולחנות שלרוב מלוכלכים עקב כמות האנשים הגדולה שפוקדת את המקום.

גילמן. המקום החליף ידיים ועבר שיפוץ מקיף
גילמן. המקום החליף ידיים ועבר שיפוץ מקיף

אוניברסיטת חיפה - האיטלקייה
המקום עבר שיפוץ לאחרונה, נראה טוב ומושקע. סידור הישיבה נוח - יש שולחנות עץ והפרדה בין שולחנות חלביים לבשריים. יש גם מרפסת גדולה שמאפשרת למי שרוצה לשבת בחוץ.

מה בתפריט: למרבה הפלא אין במקום אוכל איטלקי כלל. התפריט כולל אוכל חם, סלטים, סנדוויצ'ים, מאפים ואפילו מזנון של אוכל חם. ניתן להשיג במקום ארוחות שלמות – חלביות ובשריות במחיר שווה לכל נפש של 18 שקלים.

הקבועים: מכיוון שהקפיטריה ממוקמת ליד הפקולטה למשפטים, רבים מהיושבים במקום הם מרצים וסטודנטים למשפטים, לבושים בעניבות וחליפות. סטודנטים באוניברסיטה הצפונית יודעים לספר כי באיטלקייה ניתן לצפות בסטודנטיות הנאות באוניברסיטה, הסטודנטיות לפיזיותרפיה.


המתחרים:

אפי: בקפיטריה מגישים אוכל חם, נחשב לאיכותי יותר מקפיטריות האחרות (ולכן גם יותר יקר). ניתן למצוא במקום מבחר גדול של בשרים ותוספות (למרות שכולם הולכים לאכול שם בשביל הקוסקוס). הקפיטריה מחולקת לשניים: מתחם האוכל, שנחשב לחלק ממתחם האוכל של כל הקפיטריות וחדר פרטי לסגל.

למקום מגיעים בעיקר מרצים ואנשי סגל, בגלל אותו חדר פרטי, מה גם שהם יכולים לקבל בו שירות אישי (מלצריות).

נוף: אוכל חם, סלטים, סנדוויצ'ים ובורקסים. כיסאות ושולחנות לא נוחים במיוחד ואווירה של חדר אוכל קיבוצי.

קפה גרג: לא נחשב לחלק מהקפיטריות ויש בו בעיקר קפה ועוגיות, אבל הוא מאד אהוד. במקום יש אווירה אפלולית וקרירה גם כשבחוץ השמש יוקדת.

האיטלקייה. אין אוכל איטלקי.
האיטלקייה. אין אוכל איטלקי.

האוניברסיטה העברית - סינטרה
זהו המקום היחיד בקמפוס שמגיש אוכל בשרי במחירים נוחים. קצת צפוף, אבל בסך הכל נעים. המקום מלא באנשים לאורך כל שעות היום. המבנה נמצא במקום אסטרטגי באמצע הדרך בין רוח, חברה, משפטים, בית-הספר לתלמידי חו"ל והמכינה - כולם באים לפה, אנשי סגל וסטודנטים לכל התארים.

לאחרונה ניצחה אגודת הסטודנטים הירושלמית במלחמתה בהעלאת המחירים בקפיטריה הגדולה. לאחר שבוע בו החרימו הסטודנטים את הקפיטריה והציעו פינת קפה סטודנטיאלית במקום, חזרו מחירי הקפה למכירים שהיו לפני ההעלאה.

מה בתפריט: מנה בשרית הכוללת שתי תוספות עולה כ-20 ¤. המנות לפי עדויות הסטודנטים הן גדולות מאוד ולמרבה הפלא גם טעימות. בנוסף, ניתן ליהנות מסוגי מאפים שונים ומתוקים.

הקבועים: המקום פופולרי מאוד בקרב הסטודנטים הזרים באוניברסיטה. הקפיטריה הגדולה הייתה קורבן לפעולת טרור לפני כ-6 שנים כאשר מחבל פוצץ במקום מטען חבלה. בין המפורסמים שפקדו את המקום הייתה גם השחקנית היהודיה המפורסמת נטלי פורטמן.

המתחרים:

המנזה: נמצאת בבניין המנהלה, בכניסה לקמפוס, היא היחידה בקמפוס שמגישה אוכל חם. המקום נראה כמו חדר אוכל פשוט, מלוכלך מעט ומלא בסטודנטים. במקום יושבים בעיקר סטודנטים ולא אנשי סגל.

מדעי החברה: קפיטריה די גדולה ששייכת ל-elite cafe. חוץ מהקפה, המאפים והסנדוויצ'ים הסטנדרטים הם מציעים גם סלט בשיטת עשה זאת בעצמך, ופסטות שהם מבשלים במקום ברוטב עגבנית או פטריות זול ומשביע. בנוסף, יש לזניה וכמה סוגים של קישים שהם מחממים בתנור. המקום סובל ממחסור חמור במקומות ישיבה.

ויטמין: פקולטה למדעי הרוח: ניתן לאכול במקום סנדוויצ'ים טריים שהם מכינים בעצמם (די יקר), פיצות שהם מחממים וסלטים להרכבה עצמית. גם המאפים שלהם טריים וטעימים יחסית, אבל שוב, אין הרבה איפה לשבת. במקום יושבים בעיקר סטודנטים למדעי הרוח וגם כאלו מחינוך ועבודה סוציאלית (לומדים בהמשך המסדרון).

מחאת הסטודנטים. לא הסכימו לתמחור החדש.
מחאת הסטודנטים. לא הסכימו לתמחור החדש.

אוניברסיטת בן גוריון - המנזה
המנזה נמצאת בבית הסטודנט. המחירים במקום הגיוניים ושפויים והאוכל משביע. במקום ישנה אווירה של "חדר אוכל" קיבוצי. המקום מתאפיין באווירה של "סיים את המנה שלך ובבקשה תמשיך הלאה". הכסאות והשולחנות לא נוחים ואין טעם להישאר לשבת אפילו דקה נוספת עם תום הארוחה. רוב הסטודנטים מעדיפים לבלות את זמנם על המדשאות או בספריה.

בנוסף, יש מנזה של הסגל שהיא יותר מחויטת ובעלת אווירה של מסעדה. המנזה של הסגל היא יותר יקרה ויש בה תפריט דומה לזה של בן-גורמה.

מה בתפריט: המקום מתאפיין בתפריט בשרי של אוכל ביתי טעים וזול. ישנה גם סטקייה במקום המציעה מנות בצלחת או בפיתה.

הקבועים: במקום יושבים בעיקר סטודנטים מכל הפקולטות ולעיתים נדירות ניתן להבחין במרצה או מתרגל.

המתחרים:

קפיטריית בית הסטודנט: אווירה סטודנטיאלית. יושבים בה בעיקר סטודנטים צעירים. ניתן למצוא במקום סנדוויצ'ים ובורקסים והמחירים נוחים מאוד.

הקרנף: בר סלטים וסנדוויצ'ים. מגיש מרקים בחורף ואבטיח בקיץ. במקום יושבים סטודנטים מכל המינים ומכל הפקולטות.

למון גראס: נפתח השנה. כמו כל סניף אחר של למון גראס בארץ, רק יותר זול. במקום יושבים סטודנטים ומרצים מפקולטות שונות.

קפיטריית בניין 90: מציעה אווירה דומה לקפיטריה הקודמת וגם המחירים דומים. במקום יושבים סטודנטים ומרצים.

המנזה בבן גוריון. לא לישיבות ארוכות.
המנזה בבן גוריון. לא לישיבות ארוכות.

טכניון - קפיטרית בית הסטודנט
קפיטריה המבוססת על שיטת הסרט הנע בו הסטודנטים לוקחים את האוכל מתחנות מזון שונות. סטודנטים מספרים כי המקום מעוצב נחמד (למרות שבימים אלה המקום בשיפוצים) ומקושט בפרסומות קוקה-קולה רבות משנות החמישים. הריהוט במקום לא מפואר אך נעים ונקי.

ניתן לאכול במקום בפנים או בחוץ. רוב הסטודנטים בוחרים לשבת בחוץ, שם נעים יותר.

מה בתפריט: אוכל חלבי ובשרי. ניתן למצוא במקום מאפים, קפה וגם מזון חם כגון שווארמה ופיצה.

הקבועים: רוב הסטודנטים היושבים במקום הם סטודנטים צעירים שמוכנים לעזוב את הפקולטה בה הם לומדים ולהגיע לזו כדי לאכול ולשבת בין שיעור לשיעור.

המתחרים: לכל פקולטה יש את הקפיטרייה שלה.

ארכיטקטורה: כצפוי מדובר בקפיטריה מעוצבת אבל גם זולה. זוהי קפיטריה חלבית. נחשבת למקום בו אוכלים המגניבים של הטכניון.

תעשייה וניהול: פחות אוכל יותר קפה ומאפים. מקום להעביר בו קפה לפני שיעור ולא יותר.

כימיה: קפיטריה איכותית עם מאפים ואוכל משובח ולא יקר. מומלץ למי שמוכן ללכת קצת בשביל מזו איכותי יותר.

גרג: בית קפה השייך לרשת צפונית. מקום נעים וחברותי להעביר בו זמן בין שיעור לשיעור, לקרוא מאמרים ולהנות מקפה טוב.

בר-אילן - המנזה בבניין המרכזי
המקום בו רוב הסטודנטים והמרצים בוחרים לסעוד את ליבם, פחות בשביל לשבת ולהעביר את הזמן. המקום מאוכלס בשולחנות וכסאות רבים. הריהוט הוא פשוט ולא מזמין ישיבה ארוכה. המקום עם זאת נקי ונעים לסעוד בו ארוחה חמה. המנזה נמצאת במתחם סגור וגדול.

מה בתפריט: ארוחות הכוללות מנה בשרית ותוספת בפחות מ-20 שקלים, פסטות ומתוקים כולם במחירים הוגנים.

הקבועים: סטודנטים ומרצים מכל הסוגים והמינים המחפשים ארוחה מזינה באמצע ביום.

המתחרים: בעיקר המרכז המסחרי מול הכניסה הראשית בו נמצא סניף ארומה פופולרי הקוסם לרוב הסטודנטים והמרצים. בנוסף, יש ברחבי הקמפוס עגלות קפה רבות עם כריכים ועוגות המוקפות בשולחנות וכיסאות גבוהים.

ישנה גם מנזה צמחונית הכוללת סלטים, מרקים ומאפים והקפיטריה במדרשה בה מסתובבים החבר'ה ללימודי יהדות.

המכללה למנהל המסלול האקדמי ת"א - בניין מרכזי
לא רחוק מהכניסה הראשית למכללה נמצאת הקפיטריה הגדולה. המקום לא מעוצב באופן שונה מהבניין וניתן לשבת בפנים או בחוץ כאשר הנוף בחוץ אינו כולל טבע אלא רק את בנייני המכללה. במקום יש שולחנות וכיסאות גבוהים המפוזרים ברחבת הקפיטריה והאווירה היא של "עוד רגע מתחיל השיעור אז נסיים מהר את הקפה".

מה בתפריט: במקום ניתן לקבל בנוסף לכריכים ולקפה של הקפיטריות הקטנות האחרות במכללה גם טוסטים. ניתן כמובן למצוא במקום את כל סוגי הקפה ובמחירים שפויים וכך גם מאפים.

קבועים: כל הסטודנטים במכללה וכך גם המרצים.

מתחרים:

קפיטרית מנהל עסקים: במקום יושבים בעיקר תלמידי מנהל עסקים. הריהוט בקפיטריה מורכב מכיסאות פלסטיק ושולחנות בודדים. בחורף הישיבה היא בתוך המתחם המצומצם של הקפיטריה בבניין ובקיץ ברחבה בחוץ.

במקום מגישים קפה, יוגורטים, מאפים וסנדוויצ'ים.

מכללת ת"א יפו
במקום ישנה רק קפיטריה אחת בתוך המכללה. במקום יש מספר שולחנות וכיסאות מתכת פשוטים וכעורים והמקום לא מעוצב בקו מסוים כלל. חצי מהשולחנות נמצאים בתוך המבנה וחציים השני ברחבה שמחוצה לו. את הקפיטריה מקשטים כמה מקררים גדולים ומכונת קפה.

הקבועים: במקום יושבים כל תלמידי המכללה והמרצים. הסטודנטים יושבים שם גם לארוחות הצוהריים וגם כדי להעביר את הזמן בין השיעורים בקריאת מאמרים.

מתחרים: בתוך המכללה אין מתחרים נוספים אבל הסטודנטים במקום נוהגים לצאת לאכול ברחובות יפו הסמוכים למכללה. המקומות המועדפים על הסטודנטים ביפו הן המאפיות הרבות וכמובן החומוס המפורסם של אבו-חסאן.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד