עולם העסקים, המאופיין בתחרות עולמית גוברת ובזרימת מידע רב ונגיש, יש צורך בהיכרות עם כלים לאיסוף ועיבוד מידע. כלים אלה מסייעים רבות בתהליכי קבלת החלטות, גיבוש אסטרטגיות עסקיות והתמודדות יעילה עם השוק המשתנה.
קורס מודיעין עסקי של המכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז מצייד אנשי מקצוע בכישורים החיוניים כדי לשגשג בנוף העסקי התחרותי של המודיעין העסקי בימינו. בעידן המאופיין בתחרות עולמית עזה ונגישות לכמות עצומה של מידע - שליטה בכלים לאיסוף וניתוח נתונים הכרחי.
משתתפי קורס מודיעין עסקי לומדים כיצד למנף את השימוש בכלי בינה ומודיעין עסקיים כדי לשפר תהליכי קבלת החלטות, לפתח אסטרטגיות עסקיות חדשות ולהסתגל במהירות לדינמיקת השוק. באמצעות הדרכה מעשית ותרגול פרקטי, הקורס מעצים את משתתפיו לרתום את כוחם של הנתונים לטובת השגת יתרון אסטרטגי - הן על ידי היכולת לאתר מידע מתוחכם על שחקנים, מוצרים והזדמנויות עסקיות בענף בו הם עוסקים והן על ידי היכולת לזהות איומים חיצוניים על הארגון ולסייע לפתח עמידות בפניהם.
יתרה מכך, קורס מודיעין עסקי תחרותי זה שם דגש על שילוב בין העולמות של מידענות ומודיעין עסקי, ומספק למשתתפים הבנה הוליסטית של קבלת החלטות מונעות נתונים. למעשה, הוא מהווה גם מעין קורס מידענות המאפשר למשתתפים לחדד את הכישורים שלהם באיסוף מודיעין מרשת האינטרנט, מהרשתות החברתיות ומשווקים זרים, ולהכיר מודלים וכלים אפקטייבים לניתוח מתוחכם של המידע ועיבודו. כך משיגים בוגרי הקורס יתרון תחרותי בסביבה העסקית המתפתחת ללא הרף.
נושאי לימוד-
- מודיעין רשת: שיטות יעילות לאיתור מידע עסקי באינטרנט
- מודיעין מבית היוצר של גוגל והרשתות החברתיות
- מודיעין בשווקים זרים
- כלים לאיתור אנשים ופרטי ההתקשרות שלהם
- שימוש באפליקציות לצרכי מודיעין
- ניתוח אתרי שחקנים בענף
- מודיעין אנושי ומודיעין באירועים (תערוכות, כנסים)
- מודלים וכלים אפקטיביים לניתוח מתוחכם של המידע ועיבודו
- מודיעין פנים-ארגוני