072-3300504

לחנך את אבא ואימא: מי הם ההורים של היום?

הורות מזמנת דילמות רבות בגידול הילדים כאשר הצפת הידע באינטרנט לא תורמת להשקטת הלבטים, איך מתמודדים עם סוגיות מסוג זה ומי אלו אותם אנשים שעוזרים להם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר?

יורם לימודים | 28-08-2017 12:02:00

כל הורה נדרש להתמודד עם סוגיות שונות בגידול ילדיו, ולמרות שאימא ואבא יודעים מה טוב לילד שלהם, לעיתים טיפ קטן והכוונה מקצועית נכונה זה כל מה שהם מייחלים לו, רוצים להיות אלו שעוזרים? מצאנו את מסלול הלימודים המתאים עבורכם.

סוגיות בגידול הילד: איך מתמודדים?
סוגיות בגידול הילד: איך מתמודדים?

הורות: איך עושים את זה נכון?
הורות זה תפקיד חייהם של ההורים, עם זאת פעמים רבות ההורות מזמנת אתגרים ודילמות רבות. המציאות הכלכלית והחברתית של ימנו היא מרובת אתגרים וההורים של היום מרגישים בודדים דווקא בגלל הצפת הידע באינטנרט, לעיתים מגוון האתרים שמתיימרים לתת עצה טובה ולעזור בפתרון משברים בחינוך הילד רק מחריפים את הדילמות, ולכן החשיבות של לכידות קבוצתית היא עמוקה ועוזרת להורים להבין שניתן לגבש דרך נכונה גם בבלבול.

יש לא מעט סוגיות המשותפות להורים רבים - הרצון להתקדם, להתפתח אישית ומקצועית, רגשות האשם שנושאים ההורים עקב שיבוץ ילדיהם במסגרות שונות, ותחושת אי הנוחות הקשורה לשעות העבודה. אחת הדרכים הטובות לפתרון הדילמות הוא להשתייך לקבוצת הורים, להרגיש חלק מהם, לשתף, לקבל מידע חיוני ולהזדהות עם הלבטים שלהם, "אני תמיד אוהבת שההורים ירגישו שהם יכולים לסמוך על האינטואיציה שלהם, ולצד האינטואיציה אפשר לשלב למידה מסודרת של הורות. בסטיאוציה בה ההורה נמצא עם קבוצה של הורים אחרים תורמת ללכידות ועוזרת למצוא ביחד את ההבנה, את המיקוד והפתרונות לבעיות", מציינת צאלה מיינרט, ראש תחום הורות ומשפחה בסמינר הקיבוצים.

ילד של אבא, ומה קורה כשהוא מסרב להקשיב יותר?
ילד של אבא, ומה קורה כשהוא מסרב להקשיב יותר?

"ההורים של היום מאוד רוצים להיות חברים של הילדים שלהם"
היום ההורות היא מגוונת יותר ועולות לא מעט דילמות שקשורות בהורות, כמה לדרוש ומה לגיטימי לדרוש? על בעיות שמתעוררות בתהליך חינוך הילד לומדים להתמודד בקבוצות הקשורות לטיפול בתובענות הילד. מיינרט טוענת שכאשר הילד יוצא מהבטן הוא לא נולד על תובענות, אלא רק לצרכים הבסיסיים, "ההורים היום מאוד רוצים להיות חברים של הילדים שלהם, קוראים בכינויי חיבה שונים וכאשר מגיע הרגע לדרוש מהילד לבצע מטלה אז קשה לו עם זה", היא מציינת.

בנוסף, לעיתים ישנו מפגש טמפרמנטים של ההורה והילד. תרבות השפע מייצרת התניות, כאשר הורה שלא מודע לכך עלול בטעות ליצור מצב שבו הילד מתרגל לחיות דרך התניות, "הורים רבים אומרים לילד שלהם שאם הוא יהיה ילד טוב הוא יקבל מתנה וכך הילד מתרגל לעבוד דרך התניות. מה שאנחנו עושים בקורס זה ללמד איך לשחרר את החלק הזה, ולגרום לילד להבין שלא תמיד מקבלים מתנה על משהו טוב", היא אומרת ומוסיפה, "בתכנית אנחנו מלמדים איך מציבים גבולות, איך מפתחים תא תקשורת עם דיאלוג ולא רק הוראות. הרבה פעמים בהורות יש שפה של ציווי במובן של Doing ואנחנו מלמדים את המקום של ה-Being כמו לדוגמא, איך מגדלים ילד לשתף ולא רק לענות על שאלות?", אומרת מיינרט.

"ההורים היום מאוד רוצים להיות חברים של הילדים שלהם, קוראים בכינויי חיבה שונים וכאשר מגיע הרגע לדרוש מהילד לבצע מטלה אז קשה לו עם זה",
"ההורים היום מאוד רוצים להיות חברים של הילדים שלהם, קוראים בכינויי חיבה שונים וכאשר מגיע הרגע לדרוש מהילד לבצע מטלה אז קשה לו עם זה",

"הכי חשוב זה להרגיש לא לבד"
בדיוק בנקודה הזו נציג בפניכם את מסלול הלימודים להנחיית קבוצות הורים, המכשירה אנשי מקצוע לעבוד עם הורים לילדים ולסייע להם לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר הקשורות לגידול ילדיהם.

התכנית נמשכת 3 שנים, ומשלבת סדנאות שעוסקות בנושאים הקשורים לגיל הרך, קליטת ילד שני למשפחה, חינוך הילד לתקשורת במשפחה, גידול הילד לעצמאות, הבנת השלבים ההתפתחותיים של הגיל הרך והתאמת הדרישות ההוריות לשלבים ההתפתחותיים של הילד. "להורים יש דילמות והתלבטויות רבות, בקורס לומדים לעבוד עם הורים, באופן קבוצתי ובאופן פרטני, הסטודנטים לומדים תחומים שונים שקשורים להורות ומסייעים להם להתמודד עם סוגיות שמעסיקות אותן בהורות שלהם", מציינת מיינרט.

חושבים שמסלול הלימודים להנחיית קבוצות הורים בסמינר הקיבוצים מתאים לכם? הקליקו כאן וקבלו פרטים נוספים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד