072-3300504

איך תלמדו לתואר אקדמי מבלי לצאת מהבית?

זה קורה באוניברסיטאות המובילות בעולם ועכשיו זה גם בישראל: האוניברסיטה הפתוחה משיקה לראשונה תואר אקדמי מקוון מבלי שתצטרכו לקום מכיסא המחשב. האם זה הסוף לקמפוס?

25-05-2017 15:35:00

אם אתם קוראים את הכתבה הזאת אתם לא צריכים לקום מהכיסא, למען האמת אתם יכולים להמשיך לשבת וללמוד כבר בשנה הבאה לתואר אקדמי באמצעות הרשת. לראשונה בישראל האוניברסיטה הפתוחה משיקה מסלול לימודים ייחודי באמצעות הוראה מקוונת, מי רוצה ללמוד תואר B.A במדע המדינה ויחסים בין לאומיים ובתקשורת במסלול ניו מדיה ואקטיביזם חברתי ופוליטי מבלי לצאת מהבית וללא כל צורך בפסיכומטרי? כולם, בואו לגלות מה מסתתר מאחורי זה.

לא בא לכם לקום מהספה? אתם יכולים להמשיך לשבת וללמוד לתואר אקדמי באמצעות הרשת
לא בא לכם לקום מהספה? אתם יכולים להמשיך לשבת וללמוד לתואר אקדמי באמצעות הרשת

הרווארד, אוקספורד ועכשיו גם באוניברסיטה הפתוחה בישראל
זה התחיל עם קורסים מקוונים של האוניברסיטאות המובילות בעולם, המשיך לתארים מתקדמים און ליין ועכשיו זה אפשרי גם באוניברסיטה הפתוחה. אחרי שהרווארד ואוניברסיטת אוקספורד היוקרתית פתחו קורסים מקוונים, מכללת פן סטייט, אוניברסיטת פלורידה ומוסדות לימוד נוספים פתחו תארים מתקדמים מקוונים ואפשרו לכל אחד ללמוד בכל מקום שהוא רק רוצה, גם האוניברסיטה הפתוחה מאפשרת זאת. מדובר בידיעה מרעישה בישראל שכן זאת הפעם הראשונה שמתעניינים בלימודים יכולים להשיג תואר אקדמי באמצעות הוראה באינטרנט. למבחנים עדיין תדרשו להגיע אבל ללמוד תוכלו בכל מקום ובכל זמן ללא כל צורך בפסיכומטרי. הרעיון הוא כי כל אחד יכול ללמוד לתואר בין אם הוא נמצא בחו"ל או גר באזור הפריפריה, כאשר ניתן לעשות זאת תוך כדי משרה מלאה או ניהול חיי משפחה.

התואר המקוון אותו מציעה האוניברסיטה הפתוחה הוא B.A במדע המדינה ויחסים בין לאומיים ובתקשורת במסלול ניו מדיה ואקטיביזם חברתי ופוליטי. תכנית הלימוד משלבת שימוש בכלים דיגיטליים כמו התנסות ואיסוף חומרים כאשר במסגרת הלימודים ילמדו הסטודנטים מה חדשני בניו מדיה, איך שינתה המדיה החברתית את יחסן של ממשלות לפעילות פוליטית, מה היה תפקידה של רשת האינטרנט ב"אביב הערבי" ובשינויים פוליטיים אחרים בני זמננו ועוד.

השילוב בין לימודים מקוונים לבין עבודות מעשיות באינטרנט מעניקים לתואר יתרון משמעותי שכן מסלול הלימודים מבוסס על פלטפורמה שהלימוד האקדמי עוסק בה. מי אמר שצריך להגיע לקמפוס בשביל להשיג השכלה אקדמית? אין ספק כי מדובר בפריצת דרך גדולה שפותחת את שערי האקדמיה לאנשים רבים, הרעיון מאחורי למידה מרחוק באמצעות האינטרנט התחילה עוד לפני כמה שנים, כעת היא הגיעה לישראל כאשר מדובר בקפיצת מדרגה ובשינוי משמעותי בעולם האקדמי.

תואר מקוון, ללמוד בכל מקום ובכל זמן שרק רוצים
תואר מקוון, ללמוד בכל מקום ובכל זמן שרק רוצים

למידה מקוונת: האם זה הסוף של הקמפוס?
ניתן למצוא אתרים רבים המאפשרים למידה מקוונת של קורסים שונים וביניהם אתר וואלה! סקול, אך תואר שמבוסס אך ורק על הוראה מקוונת זו בהחלט ידיעה מרעישה. איך זה הולך? ובכן, מדובר בשיעורים דיגיטליים חיים בהם הסטודנטים יכולים לקחת חלק פעיל כמו בכל שיעור אחר, כאשר אותם שיעורים יהיו זמינים במערכת כהקלטות לטובת סטודנטים שלא יוכלו להשתתף בהם. בנוסף, כל סטודנט הנרשם למסלול יזכה לליווי של מנחה אישי לכל אורך התואר וכן לתמיכה מקוונת באמצעות אתרי הקורסים. המנחה האישי יעקוב אחר התקדמותו של הסטודנט ויסייע לו לפתור בעיות, יסייע ברישום לקורסי המשך וכן הלאה. במידת הצורך ובנושאים אחרים יפנה את הסטודנט לגורמים הרלוונטיים באוניברסיטה הפתוחה. האם זה הסוף לקמפוס? את זה נדע רק בהמשך.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על התואר האקדמי המקוון של האוניברסיטה הפתוחה? הקליקו פה וקבלו מידע נוסף

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד