072-3300504

הכירו את התואר שיהפוך אתכם ליצירתיים יותר

המציאות היומיומית מחייבת אותנו להיות יצירתיים על מנת לגרוף הצלחה, מה שלא ידעתם הוא שמדובר בתכונה שניתן לרכוש עם ההכשרה המתאימה, בואו לראות איך

רעיה קורצר | 23-05-2017 10:26:00

בכל הקשור ליצירתיות ההנחה היא ברורה - או שיש לך את זה או שאין לך את זה, אבל האמת היא שזו תכונה שבהחלט ניתן לרכוש אף בגילאים מאוחרים, אתם רק צריכים להשתלב בתכנית הלימודים המתאימה אשר שמה דגש על פיתוח היצירתיות, מצאנו תכנית כזו בסמינר הקיבוצים והבאנו לכם את כל הפרטים.

התואר שיהפוך אתכם ליצירתיים יותר
התואר שיהפוך אתכם ליצירתיים יותר

לצאת מהקופסא ולחשוב קצת אחרת
נדמה כי היום יותר מאי פעם הדרישה להיות 'יצירתי' נוכחת בכל תחומי חיינו. אנו נדרשים להיות יצירתיים על מנת להתקבל למקומות העבודה הנחשקים ביותר, לקדם את הארגון בו אנחנו עובדים, ולמצוא דרכים מקוריות לפתרון בעיות.

היצירתיות היא לצאת לרגע מהקופסא ולחשוב קצת אחרת, להתעלם מדפוסי הפעילות הקבועים ולהוביל רעיונות חדשים. עקב העובדה שמדובר בתכונה החיונית למציאות הדינאמית והמשתנה, זו שמעודדת את היצירתי ומסרבת לקבל את הבנאלי, נשאלת השאלה האם חשיבה יצירתית היא תכונה שניתן לשכלל ולפתח?

ההנחה הרווחת היא שיצירתיות בדומה לכישורים אחרים זוהי תכונה שנרכשת בגיל צעיר, אבל האמת היא שהיצירתיות ניתנת ללמידה ולשכלול גם בגילאים מאוחרים יותר כאשר היא מוגדרת כמטרה מרכזית בתכנית הלימודים.

לצאת מהקופסא ולחשוב קצת אחרת
לצאת מהקופסא ולחשוב קצת אחרת

להמציא את עצמך מחדש
על מנת להבין כיצד ניתן ללמוד לפתח את היצירתיות בשלבים מאוחרים בחיים, דיברנו עם ד"ר נירה ואלה, ראש המחלקה לחינוך לגיל הרך מסמינר הקיבוצים אשר עומדת בראש נתיב ייחודי מסוגו בישראל ובעולם, אשר שם דגש על שילוב אומנויות בחינוך.

"הנתיב היצירתי מתאים לסטודנטיות שלא הולכת בתלם הסטנדרטי ומוכנות למסע של היכרות עם עצמן, עם היכולות והקשיים שלהן ובאופן הזה להכיר, להתבונן ולעבוד עם ילדים צעירים. אני חושבת שהנתיב היצירתי מפתח את יכולות החשיבה ואת יכולות ההתבוננות, הוא בונה עמוד שדרה מקצועי בתוך הסטודנטית שצפויה להיות גננת".

היצירתיות היא היכולת להתמודד עם בעיות ומצבים שונים ללא תכנית כתובה, לכן מסלול הלימודים המתאים ביותר לפיתוח היצירתיות אמור להכשיר את הסטודנט להתמודד עם סיטואציות לא מתוכננות בדרך מקורית, "הגננת צריכה להתמודד עם משימות שהן לא מוגדרות ולא ידועות מראש. לדוגמא, על מנת שהסטודנטית תיצור בובות ספוג, היא לא צריכה להיות אומנית, מה שהיא כן צריכה זה לנסות, להעיז, לחפש בעצמה, להמציא את היצירה מתוך עצמה", מציינת ד"ר ואלה.

''הגננת צריכה להתמודד עם משימות לא מוגדרות''
''הגננת צריכה להתמודד עם משימות לא מוגדרות''

תכנית הלימודים שתשכלל את היצירתיות שלך
הנתיב היצירתי בסמינר הקיבוצים נחשב למבוקש ויוקרתי מאוד. ההרשמה ללימודים נסגרת בשלבים מוקדמים והמקומות מתמלאים. הוא מצליח לעמוד בהבטחה ומספק לסטודנטית את הכלים שיהפכו אותה ליצירתית יותר. על מנת לחדד את היצירתיות מוצעים לסטודנטיות מגוון קורסים שעוסקים באמניות: כמו דרמה מוזיקה, תנועה, וספרות, תיאטרון וכן קורסים של שלוב אומנויות בחינוך.

תכנית הלימודים היא ספיראלית ומתפתחת: בשנה הראשונה הסטודנטית מכירה את עצמה, "היא צריכה להכיר את עצמה במצבים שונים, משתנים ועמומים, היא מכירה את עצמה בקבוצת הסטודנטיות ולומדת את דרכי הפעולה שלה". בשנה השנייה ההתבוננות היא החוצה, "היא לוקחת את מה שהיא למדה ואת ההיכרות עם עצמה ומיישמת את זה בגן הילדים, ולומדת פרקטיקות של פעילויות יצירתיות בגן ילדים", אומרת ואלה. בשנה השלישית המוקד הוא באינטגרציה בין כל התחומים, "בשנה השלישית הסטודנטית מביטה על עצמה כבעלת מקצוע, על הילדים בגן הילדים, האינטראקציה שלה איתם ועל היכולות, הכלים והחשיבה היצירתית שהתפתחה אצלה במהך שלושת שנות ההכשרה", מסבירה לנו ואלה.

רוצה להשתלב במסלול יצירתי בלימודי חינוך לגיל הרך? הקליקי פה

''כך תיהי ערוכה לכל מצב''
''כך תיהי ערוכה לכל מצב''
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד