072-3300504

6 עובדות מפתיעות שלא ידעתם על האוניברסיטה הפתוחה

אם חשבתם שבמדובר באוניברסיטה קטנה, עם לימודים קלילים וללא אווירה סטודנטיאלית, יש לנו כמה הפתעות בשבילכם. ספוילר: מעסיקים פוטנציאליים מעדיפים את הבוגרים שלה

שולמית אביצור בשיתוף האו"פ | 26-07-2016 09:58:00

אתם ככל הנראה יודעים שהאוניברסיטה הפתוחה היא אחת משמונה האוניברסיטאות המוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל, ומתוקף כך היא מוכרת בכל העולם.

אתם יודעים שכדי להתקבל אליה אין תנאי קבלה, ואין חובת הגעה לשיעורים. ואתם יודעים שמספר הקורסים ומשך הלימודים תלוי בתלמיד, ובסופו של דבר מתקבל תואר אוניברסיטאי לכל דבר. אז מה אתם לא יודעים? הינה כמה דברים שיפתיעו אתכם.

לימודים באוניברסיטה הפתוחה, לא מה שחשבתם
לימודים באוניברסיטה הפתוחה, לא מה שחשבתם

1. היא האוניברסיטה הגדולה בישראל
האוניברסיטה הפתוחה נתפסת לעתים כמו אוניברסיטה קטנה ושולית. אולי זה קורה כי יש לה מרכזי לימוד רבים, ולא קמפוס אחד עצום שמתנוסס מעל איזה הר כמו אוניברסיטת תל אביב, או העברית בהר הצופים. אבל האמת לא יכולה להיות רחוקה יותר. באוניברסיטה הפתוחה לומדים כמעט 47,000 תלמידים, מה שלמעשה הופך אותה לאוניברסיטה הגדולה בישראל. אז תנו כבוד.

48,000 סטודנטים מוכיחים - האוניברסיטה הפתוחה היא הבחירה הפופולרית ביותר מבין האוניברסיטאות
48,000 סטודנטים מוכיחים - האוניברסיטה הפתוחה היא הבחירה הפופולרית ביותר מבין האוניברסיטאות

2. לא לומדים בה באופן עצמאי
בשל הגמישות הרבה שהיא מאפשרת - אתם בוחרים את מספר השיעורים, האם להגיע אליהם בכלל וכמה זמן ייקח לכם לסיים את התואר - רבים טועים לחשוב שמדובר בלימוד עצמי נטו. זה כמובן לא נכון.

האוניברסיטה הפתוחה מציעה מערך תמיכה חזק ביותר. ברוב הקורסים, כמות המפגשים פנים אל פנים זהה לשאר האוניברסיטאות, ובכל הקורסים המנחים זמינים לתלמידים. לא רוצים ללמוד לבד? ממש לא תלמדו לבד.

3. התארים שלה שווי ערך לאוניברסיטאות אחרות
התחלנו בכך שהאוניברסיטה הפתוחה היא אחת משמונה האוניברסיטאות בישראל. מה שאומר שהתואר שתקבלו ממנה הוא אוניברסיטאי לכל לדבר, ואף אוניברסיטאי נחשב ביותר.

באוניברסיטה הפתוחה מלמדים מרצים מהאוניברסיטאות המובילות בישראל, ברמה אקדמית גבוהה ובלי פשרות. העובדה שאין תנאי קבלה לאוניברסיטה הפתוחה לא מורידה את הרמה האקדמית, ואף להיפך – סגל ההוראה של האוניברסיטה הפתוחה שואף למצוינות אקדמית ולא עושה הנחות לאף אחד.

סיום התואר הראשון בציונים גבוהים מאפשר לבוגריו להתקבל לתואר שני בכל אוניברסיטה אחרת, בארץ או בחו"ל. או פשוט להמשיך לתואר שני באוניברסיטה הפתוחה. הבחירה היא שלכם.

4. בוחרים בה גם בעלי ציונים גבוהים ביותר
ואם בתנאי קבלה (או היעדרם) עסקינן, הינה הדבר הרביעי שלא ידעתם: למרות שכל אחד יכול להתקבל אליה, בוחרים ללמוד באוניברסיטה הפתוחה תלמידים רבים בעלי ציונים גבוהים שהיו יכולים להתקבל לכל מקום שהיו בוחרים.

והם בוחרים באוניברסיטה הפתוחה, בשל השילוב של הרמה האקדמית הגבוהה עם שאר האיכויות והיתרונות שלה - היא מאפשרת חופש, היא מאפשרת גמישות, היא מאפשרת לעבוד תוך כדי, ולמעשה תיפגשו בה סטודנטים בעלי משרות בכירות ביותר שהתואר באוניברסיטה הפתוחה מתלבש להם היטב על הקריירה.

חנונים, קולים, בכירים ועובדי דלפק. לכולם יש מקום באוניברסיטה הפתוחה
חנונים, קולים, בכירים ועובדי דלפק. לכולם יש מקום באוניברסיטה הפתוחה

5. יש בה אווירה סטודנטיאלית
נכון, האוניברסיטה הפתוחה היא המסגרת האקדמית הגמישה ביותר שתמצאו, ולא חייבים בכלל להגיע לשיעורים. אבל מי שמחפש אווירה תוססת ודינמית בזמן הלימודים, בהחלט יימצא אותה באוניברסיטה הפתוחה.

האוניברסיטה מורכבת מקמפוסים הפזורים בכל הארץ, שבנויים בהתאמה מלאה לחיים סטודנטיאליים. הבניינים ממוקמים בתוך מדשאות רחבות ידיים, עם פינות ישיבה מזמינות, קפיטריות וספריות נעימות.

כל אלה מזמינים את הסטודנטים להתמנגל בהפסקות, ליצור חברויות וקבוצות לימוד, בדיוק כמו בכל אוניברסיטה אחרת.

אגודת הסטודנטים (כן, ברור שיש כזאת!) דואגת לרווחת הסטודנטים, ומייצרת עבורם אירועים, כנסים, סיכומים, מרתוני לימוד, מועדונים ומסיבות. אז יאללה בלגן!! (כן, בסדר, רק אם אתם מעוניינים).

מדעי הדשא קיימים גם כאן
מדעי הדשא קיימים גם כאן

6. מעסיקים מעדיפים את בוגריה
דבר ידוע בשוק העבודה הישראלי הוא שבוגרי האוניברסיטה הפתוחה הם חומר תעסוקתי מבוקש ביותר. למה? מעבר לעובדה שהם מצוידים בתואר נחשב, בוגרי האוניברסיטה הפתוחה ידועים כבעלי יכולות "מולטי-טאסקינג", כלומר אנשים שמסוגלים להתרכז ביותר מדבר אחד, וכאנשים בעלי יכולות ניהול עצמיות גבוהות.

שתי התכונות הללו הן בין הנקודות הנחשבות ביותר בקרב מעסיקים פוטנציאליים כשהם באים לבחון מועמדים למשרה.

ההרשמה לשנת הלימודים הבאה נמצאת בעיצומה, והגיע הזמן לעשות את הצעד. אתם מוזמנים להתייעץ כאן עם היועצים של יורם לימודים, ולהתקדם עוד שלב בדרך לתואר איכותי ונחשב.

תלמד, תצליח, תתקדם. האוניברסיטה הפתוחה
תלמד, תצליח, תתקדם. האוניברסיטה הפתוחה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד