072-3300504

כל מה שצריך לדעת לקראת ערעור על מבחן

כמה פעמים קרה לכם שהתאכזבתם מהציון שקבלתם במבחן הסופי? במקרה כזה תמיד עומדת בפניכם האופציה של ערעור, אז איך עושים זאת? קבלו את המדריך המלא למערער על מבחנים אקדמיים

06-07-2018 16:04:00

רגע קבלת הציונים יכול להיות משמח, אולם יש גם אופציה שתנחלו אכזבה. במקרה כזה יכול להיות שהציון הסופי באמת לא שיקף את זה שמגיע לכם ויש מקום לערער על הציון.

חוק זכויות הסטודנט מאפשר לכל אחד לערער על כל בחינה. לרוב הליך הערעור הוא פשוט, אך יכול גם להוריד את הציון שניתן בפעם הראשונה. חשוב לשלוח ערעור מדויק, ברור ומפורט היטב, כדי להבטיח זאת, חשוב לעבור על כל הכללים ולשלוח הסבר ראוי.

כל סטודנט יכול לערער על בחינה
כל סטודנט יכול לערער על בחינה

ניסוח מדויק וברור
חשוב לוודא שהערעור מנוסח היטב, קריא וברור, אחרת אף אחד לא מבטיח שהציון הסופי יעלה. חשוב להתמקד בהערה שניתנה בטופס הבחינה, להתייחס אליה ולנמק היטב מדוע היא שגויה. ככל שההסבר יהיה יותר ברור, כך הבודק יוכל לרדת לסף דעתכם ולהבין את הנימוק שלכם.

ציטוטים ודוגמאות מתוך מחברת הבחינה יכולים לעזור ולהוכיח את טענתכם עוד יותר. חשוב להתייחס לכל הערה שניתנה מטעם הבודק ולטעון מנגד מדוע הוא טועה.

לחשב את הניקוד
כדאי לחשב את הניקוד של המבחן ולוודא שהוא זהה לציון שניתן לכם. הבודק מסתכל על מבחנים רבים ולכן ישנה סבירות שנפלה טעות בחישוב הציון. זאת יכולה להיות טעות בחישוב, טעות בהקלדת הציון הנכון או כל טעות אנוש כזו או אחרת. ישנם מקרים בהם אפילו מחברות הבחינה שנסרקות למערכת מתערבבות ומוזנות למישהו אחר.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שלמרצה ישנה אופציה גם להוריד בציון: כמו שמעלים את הציון, כך ניתן גם להוריד אותו. במידה וקיבלתם ציון גבוה ממה שהייתם אמורים לקבל, עדיף לא לערער ולהשאיר את הציון כפי שהוא.

להגיש בזמן
כמו שלמבחן יש זמן קצוב, כך גם להגשת הערעור. יש שנוטים לדחות את הגשת מכתב הערעור לרגע האחרון, עד שלפתע מפספסים את חלון ההזדמנות. חשוב להסתכל ולדעת מה היום האחרון להגשתו ולהקציב מספיק זמן לנסח את הערעור היטב.

ככל שמגישים את הערעור יותר מוקדם כך מקבלים תשובה מהירה יותר. גם למרצה לוקח זמן לענות על הערעור ולהחליט כיצד לפעול עם הציון הסופי. מי שמתלבט אם לגשת למועד ב', חשוב שיגיש את הערעור בהקדם וידע מה הציון הסופי שלו.

להשוות מחברות בחינה
ישנם מצבים רבים בהם הטעות היא קולקטיבית, או שמרבית הסטודנטים לא הבינו את השאלה. במצבים כאלה, מבטלים את השאלה ומחשבים את הציונים מחדש או מעלים את הציונים של כל הסטודנטים שלקחו את הקורס.

בנוסף, אם כתבתם תשובה מסויימת אך הבודק לא קיבל אותה בתשובה שלכם ובמחברות בחינה אחרות הוא כן קיבל, סימן שהטעות היא לא שלכם. השוואה בין החברים היא בדיקה נכונה, שיכולה לעזור לכם להבין אם אתם טעיתם או לחילופין לעזור לכם ללמוד במה טעיתם.

לא להתייאש, לבדוק את התשובות עם חברים אחרים
לא להתייאש, לבדוק את התשובות עם חברים אחרים

מה אסור לרשום?
אם השקעתם זמן ומחשבה בכתיבת ערעור, חבל שהוא יפסל על דברים שאסור שהיו כתובים. אז מה לא רושמים? הערעור חייב להשאר אנונימי, במידה ומציינים את השם המלא או את מספר תעודת הזהות, הוא נפסל מיידית. גם נימוקים אישיים אינם רלוונטיים לערעור הבחינה ואינם מתקבלים על הדעת.

חשוב שהנימוק יהיה חד וענייני, אחרת אין כל תועלת בכתיבתו. גם תלונות פרטניות אינן נכללות בטופס זה ויכולות לפסול את הערעור.

* סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלאל, ראש מנהל אקדמי, המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד