072-3300504

המקצועות שלא דורשים תואר אקדמי

עולם הלימודים מציע שלל מקצועות שונים ומבוקשים, בהם ניתן לעסוק ללא כל צורך בתואר, כמו למשל: מחשבים, בישול, אופנה והפקה

08-11-2020 11:04:00

ההחלטה במה תעסקו כשתהיו גדולים יכולה להיות קשה ומבלבלת למדיי. כולם מחפשים את המקצוע שהכי מתאים להם, זה שיביא לידי ביטוי את כל הכישורים שלהם, ולפעמים התשובה לא נמצאת בלימודי תואר ראשון, אלא דווקא בלימודי תעודה.

את השאלה 'מה תרצו לעשות כשתהיו גדולים?', כנראה שמעתם הרבה מאוד פעמים, אך לא תמיד ידעתם מה לענות. חולמים לעסוק בנדל"ן? אוהבים לתכנן, להקים ולהפיק אירועים? מה עם בישול? ישנם תחומים רבים מבוקשים שניתן לעסוק בהם, מבלי להתחייב לכמה שנים עמוסות ולחוצות.

לימודים מהירים ששוים מקצוע
לימודים מהירים ששוים מקצוע

מתווך
תחום התיווך והנדל"ן בישראל מתפתח במהרה וכך גם דרישת העבודה. אנשים המחפשים לקנות דירות, נכסים, להשכיר ולמכור, פונים ישירות למתווכים שעוזרים להם בחיפוש ונותנים להם מענה.

מה לומדים? חוקים הקשורים לכל עולם הבנייה והתייוך, ובהם חוק המתווכים במקרקעין, חוק מס שבח מקרקעין וחוק העונשין.

פרטים נוספים: כדי לעסוק בתחום, יש לעבור מבחן רישוי מתווכים אשר מקנה שליטה מלאה בתחום. הקורסים המכינים למבחן נעים בין חודש לארבעה חדשים, כאשר תנאי הרישום הוא להיות אזרח ישראלי מעל גיל 18, ללא עבר פלילי שאינו פושט רגל.

מוסדות לימוד: בית הספר לנדל"ן של רי\מקס ישראל, א.א ביה"ס הגבוה לנדל"ן בחדרה, מכללת פסגות, מכללת RES ועוד.

מבחן אחד והמקצוע ביד שלכם
מבחן אחד והמקצוע ביד שלכם

מפיק אירועים
מתעניינים בתחום זה לומדים על תעשיית ההפקות בישראל ומתנסים בתחום המעשי. אנשים העוסקים בתחום עובדים עם ספקים רבים בו זמנית, עליהם להיות בעלי יחסי אנוש טובים ומקצועיים בתפקידם.

מה לומדים? הפקת אירועים מכל סוגם, קידום מכירות, ניהול תקציב, בטיחות ורישוי, התנהלות עסקית, טכנולוגיה ניו מדיה, ספקי שירותי האירועים בתחום ועוד.

פרטים נוספים: הקורסים הנלמדים נמשכים בין חצי שנה לשנה, ולרוב, כדי להתחיל בלימודים יש לעבור ראיון אישי.

מוסדות לימוד: המפיקים, המכללה הרב תחומי- בחוצות המפרץ, אמריקן ישראל קולג', המכללה האקדמית ספיר ועוד.

קידום אתרים ושיווק דיגיטלי
תחום מבוקש הצומח במהירות בתחום המחשבים ודיגיטל. כדי להיכנס לתחום זה רצוי לעשות קורסים בתחום של קידום אתרי אינטרנט (קורס SEO) וניהול/בנייה של אתרים (קורסי וורדפרס) ניתן לשלב גם קורסים הקשורים לפרסום במדיות הדיגיטליות (גוגל PPC, פרסום במדיה חברתית) או לעשות קורס אחד המקיף את כל התחומים. בוגרי הקורסים יכולים להשתלב מיד בחברות הנותנות שירות של שיווק דיגיטלי או במחלקות השיווק הפנימיות בחברות ממגוון תחומים.

מה לומדים? קידום אתרים במונעי החיפוש, בניית אתרים ללא קוד במערכות יעודיות, יצירת והכנסת תוכן לאתרים, שיפור מהירות אתרים, אנליזיה וניתוח של נתונים, בנייה וניהול קמפיינים בפלטפורמות הפרסום הדיגיטליות ועוד.

ברוב מוסדות הלימוד ניתן למצוא קורס אחד גדול ומקיף המלמד את כל התחומים ונמשך כ 8 - 6 חודשים. פרטים נוספים על קורס שיווק דיגיטלי ניתן למצוא כאן.

ניתן גם למצוא קורסים נפרדים עבור כל תחום וכך לקצר את זמן הלימודים ולהוזיל את עלות הלימודים. לדוגמא קורס לקידום במנועי החיפוש (SEO) נמשך כ 3 חודשים. פרטים נוספים על קורס SEO ניתן למצוא כאן

אפשר לעבוד מכל מקום שיש חיבור לאינטרנט
אפשר לעבוד מכל מקום שיש חיבור לאינטרנט

טיפול בעזרת בעלי חיים
אם אתם אוהבי בעלי חיים ואוהבים לעזור לאנשים, המקצוע הזה בדיוק בשבילכם. עבודה עם בעלי חיים במסגרות חינוך, שיקום והעשרה, הוא תחום התופס תאוצה בעולם ובישראל. המטפלים מסתייעים בבעלי חיים לקידום מטרות חינוך ושיקום.

מה לומדים? לימודי האדם, פסיכולוגיה התפתחותית, אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, זואולוגיה והתנהגות בעלי חיים ועקרונות העבודה בעזרת בעלי חיים.

פרטים נוספים: הלימודים נמשכים כשנה, כאשר תנאי הרישום הם בוגרים מעל גיל 18, בעלי 12 שנות לימוד ומעלה.

מוסדות לימוד: סמינר הקיבוצים, מכון טראמפ - לימודי שיקום בבית איזי שפירא, מכון מגיד ללימודי המשך ועוד.

סיוע ושיקום בערת בעלי חיים
סיוע ושיקום בערת בעלי חיים

לימודי סטיילינג
מי שיבחר לעסוק בתחום הזה, צריך להיות עם תשוקה גדולה לאופנה ועם יד על הדופק בכל הנוגע לסטייל, אחרי הכל מרבית העבודה בתחום סובבת סביב טעם אופנתי מוצלח ויכולת להתאים לכל אדם את הבגדים שהולמים אותו ומשדרים את המסר הרצוי.

מה לומדים? הכרה של סגנונות הלבוש במגזרים שונים בעולם. מתמקצעים בסטיילינג אישי, סטיילינג להפקות וצילומים, הדרכות, חיזוי טרנדים, עולם האיפור ועוד. בנוסף מתעסקים בהקמת ושיווק עסק.

פרטים נוספים: קורס של חצי שנה, המצריך בתחילתו לעבור ראיון אישי. במסגרת הלימודים משתתפים בימי צילום ומקבלים תעודת בוגר אופנה.

מוסדות לימוד: גלה סטייל, רוית אסף, מכללת הבית, בית הספר לאיפור וסטיילינג - מיקי בוגנים ועוד.

חיה ונושמת אופנה? המקצוע הנכון עבורך
חיה ונושמת אופנה? המקצוע הנכון עבורך

סייעת רופא שיניים
חולמים לעסוק ברפואה, אך מתקשים להתחייב לשנים כה רבות של למידה? ובכן, ישנם מקצועות רבים בתחום הרפואה אשר אינם דורשים תואר ולימוד אינטנסיביים. לאחר סיום הלימודים, מועסקים אצל רופאי שיניים טובים בתחומם בארץ.

מה לומדים? מושגי יסוד במדעים, הרצאות ומידע בנושא רפואת השיניים, הדרכה מעשית בתחום, פסיכולוגיה, יחסי אנוש, התמודדות במצבי לחץ, קורס החייאה ועזרה ראשונה.

פרטים נוספים: מתעניינים במקצוע נדרשים להיות בעלי 12 שנות לימוד, לעבור מבדק פנימי וראיון אישי עם רכזת הלימודים. לימודי המקצוע נעים בין שנה וחצי לשלוש שנים, תלוי במוסד הלימודים.

מוסדות לימוד: המכללה למדעי הבריאות וההתנהגות, אורט - רשת מכללות, המכללה למנהל - שלוחת באר שבוע ועוד.

להתעסק ברפואה מבלי ללמוד שבע שנים
להתעסק ברפואה מבלי ללמוד שבע שנים

קורסי בישול
אם המטבח הוא מקום הבילוי האהוב עליכם, אם אתם מרותקים למסך כשיש תוכניות בישול ברקע, כנראה שזה התחום שלכם.הביקוש אחר שפים מקצועיים ומנוסים והמודעות למקצוע תופס תאוצה.

מה לומדים? יסודות ועקרונות הקונדיטוריה המקצועית, עקרונות עבודה בקונדיטוריה, הכרת מגוון חומרי הגלם ותרגול בהכנת מגוון מנות.

פרטים נוספים: קורס של שנה הדורש ראיון אישי, כאשר בסיומו מקבלים תעודה. יש צורך בזיקה ואהבה לתחום.

מוסדות לימוד: דן גורמה חיפה, בישולים בית הספר לאומנויות המטבח וטעמים בית ספר לחובבי בישול ויין, מבלים בריא ועוד.

סחר בשוק ההון
התחום מתאים לכל המתעניינים בסחר בשוק ההון אשר מעוניינים להרחיב את הידע שלהם בנושא. שוק ההון כולל מערכת מורכבת של בנקים, ברוקרים ומוסדות פיננסיים אחרים, מי שילמד את המקצוע, יוכל להשתלב בחברות שונות כסוחרים ומדריכים בתחום.

מה לומדים? אסטרטגיות מסחר ייחודיות, פסיכולוגיית המסחר, לימוד מקיף על בורסות העולם ועל ההבדלים בין חוזים עתידיים, תעודות סל, מדדים ומניות ועוד.

פרטים נוספים: קורס של חצי שנה עד שנה, כאשר תנאי הכניסה הוא מפגש וראיון אישי.

מוסדות לימוד: טאגו טריידר, סימפל טרייד, אפיק פיננסיים, פסגות - הכשרה פרקטית של סוחרים בשוק ההון ועוד.


קורסים נוספים שיקנו לכם מקצוע נחשק: קורס גישור, קורס מדריכי חדר כושר

לחצו לעמוד קורסים מקצועיים

עוקבים וסוחרים אחרי שוק ההון
עוקבים וסוחרים אחרי שוק ההון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד