072-3300504

כיצד תבחרו מה ללמוד לתואר ראשון?

סיימתם צבא, אתם כבר אחרי הטיול הגדול ועכשיו עומדת בפניכם השאלה – מה לומדים לתואר ראשון? אז איך מגיעים להחלטה הנכונה שתעזור לכם למצוא את המקצוע שבאמת מתאים לכם

20-07-2015 15:59:00

כשיש מגוון כל כך רחב של מקצועות לימוד, קשה למצוא את המקצוע הנכון והרלוונטי ביותר עבורכם. אחרי הכל, ההחלטה מה ללמוד תשפיע על כל מערך חייכם העתידי.

לפני שאתם ממהרים להירשם ללימודי תואר ראשון, הפסיכולוגית התעסוקתית מיכל פלג, מסבירה מהם הקריטריונים שכדאי לשים אליהם לב, לפני קבלת ההחלטה.

>>מתלבטים מה ללמוד? בדקו כאן מה מתאים לכם

איך צורך לשבור את הראש, אפשר למצוא בקלות את המקצוע הנכון
איך צורך לשבור את הראש, אפשר למצוא בקלות את המקצוע הנכון

מה באמת לומדים?
כותרת של תואר יכולה בהרבה מקרים לקרוץ לאנשים, אך חשוב לבדוק מעבר לשם של התואר, אילו תכנים מועברים בו. מומלץ לפתוח את קובץ הסילבוס ולבדוק את הקורסים ובמידה וניתן, להיכנס לשיעור או שניים במקצוע.

לימודי תואר ראשון במנהל עסקים, זה דוגמא לתחום שכדאי לדעת מראש מהם התכנים שעתידים להילמד בו, כי לא תמיד יש הקבלה מלאה בין שם התואר ללימודים בפועל.

במה עובדים?
אם אתם לומדים תואר ראשון בכדי לרכוש מקצוע, חשוב שתבינו אילו אופציות תעסוקתיות עומדות בפניכם בסיומו.

הלימודים האקדמיים יכולים להיות מאוד מעניינים אך ישנם מקרים בהם פחות תאהבו את העבודה ולכן חשוב לבדוק מה עושים עם התואר בסופו של דבר. ניתן לדבר עם בוגרים ולראות היכן הם השתלבו ואילו אופציות עבודה נפתחו בפניהם.

מה עושים עם התואר בסיומו?
מה עושים עם התואר בסיומו?

לאיזה מסלול לימודים נכנסים?
לפני שבוחרים מה ללמוד לתואר ראשון, חשוב להכיר את מסלול הלימודים אליו אתם נכנסים ומה נדרש מכם.

לדוגמא, מי שרוצה להיות פסיכולוג, יודע מראש שלימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה לא מספיקים וכדי להיכנס לתחום חייבים להיות בוגרי תואר שני, כך גם בתחומי המדעים.

כישורים: מה אני עושה הכי טוב?
לפני שניגשים ללימודי תואר ראשון, יש לחשוב מה אתם עושים הכי טוב מכיוון שבסיום התואר תחפשו עבודה בתחום. יש אנשים שבוחרים ללמוד תואר ראשון רק לשם רכישת ההשכלה, או אלו שרוצים למצוא עבוד, חשוב שיבדקו האם זה משהו שהם טובים.

צרכים אישיים
לכל אחד יש מאפיינים אישיותיים שונים, יש אנשים שזקוקים לאהדה, יש כאלה שצריכים שקט או אחרים שצריכים שכל היום יפעילו אותם כי הם מלאי מרץ. כשמסתכלים על מקצוע, חשוב לבדוק איזה מקצוע עונה על הצרכים האישיים שלי.

אם לדוגמא למישהו יש צורך באהדה, הוא יכול לבחור במקצועות לימוד שיענו על הצורך הזה, כדוגמת חינוך לגיל הרך או גננות שכן מקצועות אחרים כמו עריכת דין או תכנות לא יענו על הצורך.

תחומי עניין
מה הכי מעניין אתכם? האם זה ביולוגיה? כימיה? מדעים או בכלל סביבה ירוקה? עם זאת, חשוב לעשות הפרדה בין מקצוע לתחביב, שכן יש דברים שאוהבים לעשות שנשארים בגדר תחביב ואחרים אותם נפתח.

אנשים שמתעניינים במחשבים יכולים לבחור בנושאים שונים בתחום, בין אם זה חומרה, פיתוח, תוכנה או קטגוריות אחרות שיתאימו לתחביב ויהוו גם מקצוע.

לחשוב המ באמת מעניין אתכם
לחשוב המ באמת מעניין אתכם

דפוסי תרבות
תרצו או לא, אך בהרבה מקרים הסביבה משפיעה על ההחלטה בבחירת לימודי תואר ראשון. לדפוסי התרבות של החברה או של המשפחה ישנה משמעות בבחירה, שכן לדוגמא ישנם מקצועות שאדם שמגיע מרקע דתי יהיו מורכבים יותר עבורו ללמוד אותם.

עדיין מתלבטים לגבי הלימודים? השאירו את מספר הטלפון שלכם בטופס הכחול שכאן למטה, ואנחנו נתקשר ונעזור לכם

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד