072-3300504

להמשיך הלאה אחרי פרידה כואבת

אף פעם לא קל להתמודד עם פרידה טרייה ולכנות את אהבה הגדולה שלכם בלשון עבר, אבל בינינו - לא הגיע הזמן להשתחרר מכבלי האקסים המיתולוגים ולהמשיך עם החיים?

גל יונגר | 07-05-2015 16:14:00

זהו, זה נגמר. הייתם בטוחים שאתם הולכים לחיות יחד לנצח בית עם גינה, שני ילדים וכלב, ופתאום החלום התנפץ.

הקשר שהסתמן כמבטיח התחלף בפרידה שחורה ומכוערת וכעת נותרתם כעוסים, מתלבטים, פגועים ריקניים ובעיקר תקועים במחשבות סביב בן הזוג.

כיצד בכל זאת תצליחו לקום מהקרשים, להשאיר את המחשבות והזיכרונות היפים בצד, להתקדם לקראת זוגיות חדשה ולהבין שלא מדובר בסוף העולם?

ד"ר ענת הרמתי, פסיכותרפיסטית אישית וזוגית, ואופיר פרג, יועץ זוגי ומומחה לזוגיות במשפחה, מייעצים איך להתמודד עם פרידה, לשכוח מהאקס ולצאת לדרך חדשה.

סוף לסיפור האהבה, כיצד ממשיכים מכאן?
סוף לסיפור האהבה, כיצד ממשיכים מכאן?

# שלב ראשון: זה בסדר לבכות
אולי קצת קשה להודות בזה, אבל תחושת השוק והאבל שמשתלטת עליכם היא יותר מלגיטימית. "בכל מצב שיש דמות אהובה שפתאום כבר לא בחיינו, התגובה הראשונית שלנו היא הבעת אבל. אנו חווים עצבות, דכדוך, ייאוש ותחושות קשות", מסביר פרג.

לדבריו, פרידה היא אירוע מאוד עוצמתי, בייחוד אם מדובר בפרידה ראשונה, או במערכת יחסים ארוכה שנמשכה כמה שנים.

לכן, חשוב לתת למקרה את תשומת הלב הראויה סביב סיום הקשר. "פרידה היא סוג של אובדן שצריך להתייחס אליו ככזה וההתמודדות שנעשית היא קודם כל להכיר בזה. החוויה היא חוויה קשה, בייחוד שהפרידה נעשית שלא ביוזמתך", מסבירה הרמתי.

היא מוסיפה כי "אחרי כל משבר צריכה לבוא הבנה או חשיבה של מה שאנחנו מרגישים. כאב גדול, תסכול וכעס יכולים להיות מאוד חזקים, אך חשוב לזכור שבעוד כמה ימים, התחושות יתחלפו ואתם תרגישו אחרת".

איך היא עשתה לי את זה? מיומנו של נזרק
איך היא עשתה לי את זה? מיומנו של נזרק

# שלב שני: לדבר על הדברים
להדחיק או להתעלם מהעובדה שנפרדתם והנכם נמצאים בסוג של משבר, לא תסייע לאף אחד מכם.

"הדיבור והשיתוף עם הבן אדם הנכון עוזר לנו לפרוק את הרגשות", מסבירה הרמתי. "זה נורא חשוב לדבר ולשתף במחשבות שלנו ולהוציא את מה שיושב לנו על הלב".

לדבריה, שמירת מטענים בבטן, עלולה לגרום להשלכות חמורות יותר בהמשך.

# שלב שלישי: הפסקה, הפנמה וצמיחה
אם חשבתם שפרידה היא רק דבר שלילי שמביא לדיכאון עמוק, יש לנו חדשות בשבילכם: ניתן גם ללמוד ממנה המון, להפנים את הדברים החשובים ולצמוח מתוכה למסלולים חדשים.

"תמיד ניתן לצמוח מכל משבר או נקודת כישלון בחיים וזו לא רק קלישאה, זו האמת. כל כישלון גורם לנו לעצור רגע, להתבונן בעצמנו, לעשות חשבון נפש ולהביא לשינוי".

רמתי מסבירה כי עלינו לשאול את השאלות הנכונות, כמו למשל: "איפה אני בתוך כל זה? ומה אני הבאתי למערכת היחסים? מצב של פרידה מאפשר הבנה חדשה, ממנה רק אפשר לצמוח ולכן כל משבר שיש לנו בחיים יוצר שינוי", היא מחדדת.

לדבריו של פרג, על כל אחד מהצדדים לקחת הפסקה ולנסות להבין מה בדיוק גרם לפרידה. "צריך לברר עם עצמך למה זה לא הצליח, איפה האחריות שלי בפרידה ומה אני יכול לקחת מזה למערכת היחסים החדשה שלי", מסביר פרג.

מי זוכר אותו בכלל? מתחילה מחדש
מי זוכר אותו בכלל? מתחילה מחדש

# שלב רביעי: פעולות הסחה
מרגישים שאתם כל היום שקועים בזיכרונות העבר? הגיע הזמן לצאת מזה באמצעות הסחות דעת מרגיעות שירעננו אתכם ויעשו לכם טוב על הלב.

רמתי מייעצת כי "במצב בו המחשבות על בן הזוג אינן פוסקות והקושי נוכח שם כל הזמן, צריך לנסות להסיח את הדעת עם דברים שעושים לנו טוב. כל אחד יודע מה מרגיע אותו, בין אם זה לקרוא ספר, לעשות ספורט, להירגע מול חוף הים או לבלות עם אנשים שקרובים אלינו".

# שלב חמישי: יציאה לשטח עם הפנים קדימה
המיתוס שמעודד להכיר כמה שיותר אנשים חדשים תוך כדי תנועה, הוא לא הפתרון שיתאים לכל פרוד או פרודה טריים.

"היציאה לדייטים בסמוך לפרידה לא תאפשר לדפוסי ההתנהגות להשתנות או להתפתח מהקשר שזה עתה נגמר", מסבירה רמתי.

כדי שלא תמצאו את עצמכם בתוך רכבת הרים רגשית, החליטו שאתם יוצאים לשוק הרווקים/ רווקות רק אחרי שאתם מרגישים מוכנים לפתוח בקשר חדש והתאוששתם מהפרידה הכואבת.

"זוגיות היא עניין של זמן ולכן חשוב שלא לשלול את הדייט כבר במפגש הראשון או השני", מחדד פרג.

הוא מוסיף כי "אין זוגיות מושלמת, יש זוגיות מאוד טובה ויציבה, כאשר המטרה העקרית היא למצוא מישהו שיתאים לי, לתחומי העניין שלי ולסולם הערכים שלי".

לדבריו, יש להסתכל קדימה, להכיר מישהו חדש שיגרום לכם להרגיש טוב וללמוד מהטעויות של מערכת היחסים הקודמת.

לחיי התחלות חדשות
לחיי התחלות חדשות
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד