הגשת מסמך על תפיסת המנהיגות החינוכית
שנה ד', שהיא שנת הסטאז', תפוזר לאורך שנות הלימודים
בכל שנת לימודים תתקיים למידה מרחוק יום בשבוע
במטרה להכשיר עובדי הוראה מקצועיים מעולים, בעלי ידע תחומי מעמיק ויכולת הוראה גבוהה, החליטה המועצה להשכלה גבוהה כי בעתיד הקרוב על כל המורים והגננות יהיה להשלים ללימודי תואר שני על מנת לעסוק במקצוע. עפ"י מדיניות המל"ג ומשרד החינוך הוחלט בבית הספר לחינוך במכללה להקים מסלול חלוצי מואץ לתואר ראשון ושני בחינוך ותעודת הוראה בחמש שנים בלבד.
סטודנטים/ות שירשמו לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה ילמדו 3 שנים (במקום 4) וימשיכו ישירות לתואר שני שנמשך כשנתיים, במקום להמתין לצבירת ניסיון תעסוקתי בין התארים ובכך לאבד זמן יקר. כבר לאחר השנה השלישית ניתן להיכנס לעבודה במערכת החינוך.
הסטודנטים/ות יוכלו לבחור בין שלל מסלולי הלימוד לתואר הראשון בחינוך ותעודת הוראה, ביניהם: לימודי חינוך מיוחד, חינוך לגיל הרך, הוראת אנגלית, לשון, ספרות, מתמטיקה, היסטוריה, מדעים ושפה וספרות ערבית. לאחר מכן ימשיכו לאחד מהמסלולים המוצעים לתואר שני, בהם: ייעוץ חינוכי, מינהל מערכות חינוך, מינהל מערכות חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד, תרבות עם ישראל וחינוך מתמטי.
הדגש בתכנית הלימודים יתמקד על מנהיגות, מצוינות וחדשנות ויישום חזון בית הספר לחינוך, האידיאולוגיה, הערכים והצרכים הרלוונטיים העולים מהשטח. לאורך התכנית יזכו הסטודנטים/ות ללימודי הוראה להכיר לעומק את הערך האישיותי, החברתי והרגשי של תחום החינוך.
במהלך הלימודים ישולבו טכנולוגיות ותכני לימוד חדשניים, סימולציה חינוכית וקורסים 'מחוץ לקופסה', כגון מיינדפולנס, ריצה, פיתוח מרחבים דיגיטליים, משחק דיגיטלי ועוד. כמו כן, במהלך התואר ישתתפו הסטודנטים ב-6 שבועות ייחודיים של יזמות וחדשנות.
תכנית ההכשרה
ההכשרה בשדה החינוכי תתאפיין בלמידה בסביבה דינמית, משולבת בטכנולוגיות אינטראקטיביות במטרה להתאים למורכבות מקצועות העתיד ולסביבת העבודה המשתנה. בנוסף, תתמקד ההכשרה בשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים לצד מניעת גזענות ולימודי מגדר. זאת, במטרה להכין את הסטודנטים/ות לשינוי העתידי במבנה ההוראה והלמידה במערכת החינוך בישראל.