- תואר שני באחד מן התחומים הבאים: פסיכולוגיה התפתחותית/ חינוכית, עבודה סוציאלית, מקצועות הבריאות (פרא רפואי), חינוך מיוחד, ייעוץ חינוכי – וניסיון של 3 שנים בהדרכה חינוך טיפול במסגרות הגיל הרך, או
- תואר ראשון בתחום החינוך / טיפול, בעלת ניסיון של 7 שנים בניהול מעון ובהדרכת צוותים חינוכיים במעונות (עם התחייבות להירשם לתואר שני או במהלכו)
התעודה מוכרת על ידי משרד החינוך ומאפשרת השתלבות כמדריך/ה חינוכי/ת במסגרות פרטיות וציבוריות לפעוטות (לידה עד 3 שנים) על פי חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות 2018.
העשייה החינוכית במעונות היום לגיל הרך (לידה עד שלוש שנים) מעלה מדי יום אתגרים ודילמות חינוכיות וטיפוליות המצריכות מענה על ידי איש מקצוע. לאור זאת ועל פי חוק, מחויב כל מעון שיש בו 7 ילדים ומעלה, להעסיק מדריכה חינוכית שהוסמכה להדריך במסגרות לידה עד שלוש.
התוכנית ליעוץ והדרכה חינוכית טיפולית בגיל הרך פותחת בפני הסטודנטים נתיב מקצועי חדש ומרתק, אשר יש בו כדי לשנות את פני החינוך בגיל הרך במדינת ישראל.
במסגרת התוכנית ירכשו הסטודנטים ידע, כלים ומיומנויות הדרכה אשר באמצעותם יוכלו לקדם חינוך וטיפול איכותיים בגיל הרך וכן לתמוך בפיתוח וגיבוש הכישורים המקצועיים של הצוותים לעבודה עם תינוקות, פעוטות ומשפחותיהם.
הלימודים מתקיימים בקבוצה קטנה ובאווירה תומכת.
נושאי הלימוד-
מיומנויות הדרכה בגיל הרך כולל הכרות עם כלי ITERS-3 להערכת המסגרת החינוכית, היבטים ארגוניים, תפקודיים ופרופסיונאליים בניהול ותפעול מעונות יום לפעוטות, הנחיית קבוצות וצוותי חינוך בגיל הרך, תהליכים בינאישיים בהדרכה, התערבות במצבי לחץ ומשבר בגיל הרך, עשיה תואמת התפתחות לגיל לידה עד 3 שנים.
התנסות מעשית בהדרכה (סטאז') – כחלק מהלימודים יתנסו הסטודנטים בהיקף של 60 שעות הדרכה במסגרות חינוכיות-טיפוליות לגיל הרך (לידה עד שלוש שנים