תנאי קבלה
- תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או לקראת סיום התואר (מקרים חריגים)
- ניסיון מקצועי בתחום
- ניסיון מקצועי בתחום
כמה זמן לומדים
64 שעות שילמדו ב-16 מפגשים אחת לשבוע בימי שלישי בין השעות 20:00-16:45 בזום.
תאור התעודה
תעודת הסיום וגמולי השתלמות
לבוגרי התוכנית תוענק תעודת סיום הכשרה בהוראה מותאמת במתמטיקה מטעם המכללה האקדמית בית ברל בהיקף של 64 שעות.
התעודה מאפשרת השתלבות במסגרות פרטיות לדוגמה: קליניקות, שיעורים פרטיים, מרכזי למידה ועוד וכן בתפקידים כמשלב/ת מוסמכ/ת.
התוכנית מזכה ב-30 שעות גמול השתלמות.
לבוגרי התוכנית תוענק תעודת סיום הכשרה בהוראה מותאמת במתמטיקה מטעם המכללה האקדמית בית ברל בהיקף של 64 שעות.
התעודה מאפשרת השתלבות במסגרות פרטיות לדוגמה: קליניקות, שיעורים פרטיים, מרכזי למידה ועוד וכן בתפקידים כמשלב/ת מוסמכ/ת.
התוכנית מזכה ב-30 שעות גמול השתלמות.
פרטים על הכשרה להוראה מותאמת במתמטיקה לבית הספר העל-יסודי
התוכנית להוראה מותאמת אישית באה לתת מענה להתמודדות עם קשיים במתמטיקה של תלמידים בכיתות ז-יב, בקבוצות הלימוד, ביחידות השונות ובכיתות המשולבות בחינוך הרגיל.
בנוסף לשונות הטבעית הקיימת בין התלמידים וכניסת חוק ההכלה וההשתלבות, המערכת החינוכית עומדת בפני האתגר למתן מענה לשונות בסגנון הלמידה, בקצב הלמידה, ברמות החשיבה, בדימוי המסוגלות והאמונה ביכולות ללמידה. אתגר זה מדגיש את החשיבות שיש ללמידה של הוראה דיפרנציאלית המבוססת על תיאוריות, אסטרטגיות והתנסויות.
בנוסף לשונות הטבעית הקיימת בין התלמידים וכניסת חוק ההכלה וההשתלבות, המערכת החינוכית עומדת בפני האתגר למתן מענה לשונות בסגנון הלמידה, בקצב הלמידה, ברמות החשיבה, בדימוי המסוגלות והאמונה ביכולות ללמידה. אתגר זה מדגיש את החשיבות שיש ללמידה של הוראה דיפרנציאלית המבוססת על תיאוריות, אסטרטגיות והתנסויות.
בקורס ילמדו היבטים התפתחותיים, חברתיים ורגשיים המשפיעים על התפקודים הלימודיים.
כמו כן, יוקנו אסטרטגיות למידה לייעול ההוראה ופיתוח ההבנה בתחום המתמטיקה, יוצגו כלים לאבחון וזיהוי מקום הלומד ודרכים לבניית תוכנית הוראה והערכה מותאמות לתכנים הנלמדים ולמיומנויות המצופות. התכנים המתמטיים ילוו בכלים להתמודדות עם אתגר הדימוי המתמטי של הלומדים המתקשים, באמצעות מדרג מיומנויות חשיבה.
תחומי הלימוד:
- טכניקה אלגברית – משברים ועד להתמודדות עם משוואות בכלים של שיח מתמטי, טיפול בשגיאות, כרטיסי ניווט.
- שאלות מילוליות – מכיתה ז ועד לבחינת הבגרות, איך ממקדים הבנת הנקרא בשאלות אורייניות? איך בונים את המודל לפתרון כשיש אחוזים? יחסים? נעלמים? וכד'.
- מערכת צירים – פיתוח חשיבה דו ממדית, מהתמצאות במערכת הצירים ועד לפונקציה קווית וריבועית, תוך הצמחת הידע וההקשרים.
- גיאומטריה – המשגה והגדרה, התפתחות החשיבה הגיאומטרית, כלים לארגון משפטים גיאומטריים, תכונות ונוסחאות, למידה ממצבי הסבר דינמיים לשחזור ממצב סטטי עד לכתיבת הוכחה. הגיאומטריה בתוכניות הלימודים (מחט"ב לתוכנית ההבחנות בחט"ע ועד לבחינות הבגרות).