כמה זמן לומדים
שלוש שנים +סמסטר.
מה מקבלים בסיום הלימודים
תעודת התמחות בניהול, יזמות וייעוץ ארגוני מטעם המכללה האקדמית בית ברל.
פרטים על ניהול, יזמות וייעוץ אירגוני
מטרת המגמה לניהול, יזמות וייעוץ ארגוני היא להקנות ידע על אודות ארגונים, להבין תהליכים בארגון וכן לנתח וליישם כלים לשיפור הסביבה הארגונית. תכנית המגמה לניהול ארגוני חברתי שמה דגש על היכרות מעמיקה עם המציאות החברתית, הכלכלית והפוליטית שבתוכה פועל הארגון, תוך הקניית ידע ניהולי ופרקטיקות יישומיות לעבודה בשטח.
ייחודיות המגמה לניהול, יזמות וייעוץ ארגוני היא בהכשרה של עובדים, מנהלים ויזמים להובלה בתחומם כך שיוכלו להכיר ולתעל תחומי ידע הנושקים לעבודתם באופן יעיל ומיטבי. בתכנית מתוודעים לאופני קבלת החלטות, ייעוץ ארגוני, התנהלות מול תקשורת המונים, עיצוב מדיניות ויישומה והתמודדות עם הסביבה החיצונית והפנימית של ארגונים. הסטודנטים מקבלים בסיס ידע רחב וכלי ניהול מגוונים המאפשרים להם להשתלב בארגונים חברתיים, בשלטון המקומי, במינהל הציבורי ובשוק הפרטי בארץ ובעולם. הסטודנטים יוכלו להבין טוב יותר את הכוחות הפנימיים הפועלים בארגון כמו גם את ההיבטים החיצוניים של סביבת הארגון, המשפיעים על תפקודו בסביבה מודרנית ודינאמית.
מטרת העל של תכנית הלימודים במגמה לניהול, יזמות וייעוץ ארגוני היא להכשיר את 'העובד החדש'. עובד זה יוכשר להתמודד עם שוק העבודה החדש ועם שינויים המתרחשים בשווקי עבודה גלובליים. כיום, ארגוני עבודה פרטיים וציבוריים מחפשים עובדים מיומנים, המסוגלים לשלב יזמות עם יצירתיות, עובדים שיכולים לקדם את הארגון, ליזום חדשנות ולראות בראיה כוללת את הצרכים של השחקנים השונים במערכת. עובדים כאלו נדרשים לשלב יכולות אנליטיות, יכולות ניהוליות עם הבנה, ניתוח וניהול מצבים מורכבים מבחינה פוליטית, חברתית, כלכלית ומשפטית.
תכנית הלימודים במגמה לניהול, יזמות וייעוץ ארגוני מספקת מענה לדרישות שוק העבודה החדש ומעניקה קרש קפיצה לקידום משמעותי ולפיתוח קריירה במגוון רחב של ארגונים: משרדי ממשלה, רשויות וחברות ציבוריות, פירמות עסקיות בשוק הפרטי, עמותות וארגונים חברתיים ושלטון מקומי. התכנית גם מותאמת לדרישות הסף של לימודי המשך במוסדות האקדמיים המובילים בישראל ובעולם.
ייחודיות המגמה לניהול, יזמות וייעוץ ארגוני היא בהכשרה של עובדים, מנהלים ויזמים להובלה בתחומם כך שיוכלו להכיר ולתעל תחומי ידע הנושקים לעבודתם באופן יעיל ומיטבי. בתכנית מתוודעים לאופני קבלת החלטות, ייעוץ ארגוני, התנהלות מול תקשורת המונים, עיצוב מדיניות ויישומה והתמודדות עם הסביבה החיצונית והפנימית של ארגונים. הסטודנטים מקבלים בסיס ידע רחב וכלי ניהול מגוונים המאפשרים להם להשתלב בארגונים חברתיים, בשלטון המקומי, במינהל הציבורי ובשוק הפרטי בארץ ובעולם. הסטודנטים יוכלו להבין טוב יותר את הכוחות הפנימיים הפועלים בארגון כמו גם את ההיבטים החיצוניים של סביבת הארגון, המשפיעים על תפקודו בסביבה מודרנית ודינאמית.
מטרת העל של תכנית הלימודים במגמה לניהול, יזמות וייעוץ ארגוני היא להכשיר את 'העובד החדש'. עובד זה יוכשר להתמודד עם שוק העבודה החדש ועם שינויים המתרחשים בשווקי עבודה גלובליים. כיום, ארגוני עבודה פרטיים וציבוריים מחפשים עובדים מיומנים, המסוגלים לשלב יזמות עם יצירתיות, עובדים שיכולים לקדם את הארגון, ליזום חדשנות ולראות בראיה כוללת את הצרכים של השחקנים השונים במערכת. עובדים כאלו נדרשים לשלב יכולות אנליטיות, יכולות ניהוליות עם הבנה, ניתוח וניהול מצבים מורכבים מבחינה פוליטית, חברתית, כלכלית ומשפטית.
תכנית הלימודים במגמה לניהול, יזמות וייעוץ ארגוני מספקת מענה לדרישות שוק העבודה החדש ומעניקה קרש קפיצה לקידום משמעותי ולפיתוח קריירה במגוון רחב של ארגונים: משרדי ממשלה, רשויות וחברות ציבוריות, פירמות עסקיות בשוק הפרטי, עמותות וארגונים חברתיים ושלטון מקומי. התכנית גם מותאמת לדרישות הסף של לימודי המשך במוסדות האקדמיים המובילים בישראל ובעולם.
מידע נוסף
ראש המגמה: ד"ר גלית אהרון
*הכרה אקדמית:
על לימודים אלו ניתן לקבל הכרה לקראת תואר ראשון (B.A.) במדעי החברה והרוח של האוניברסיטה הפתוחה.