תנאי קבלה
להתמחות בהוראת אנגלית:
■ תואר ראשון (B.A., B.Ed.) בשפה וספרות אנגלית כמקצוע עיקרי ממוסדות אקדמיים ישראליים בציון של 80 ומעלה.
■ תואר אקדמי ראשון בשפה וספרות אנגלית כמקצוע עיקרי שניתן על ידי מוסד אקדמי בחו’ל, בציון ממוצע של 80 ומעלה, ובתנאי שהתואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה והמחלקה לשקילות תארים ודיפלומות במשרד החינוך.
■ תואר ראשון בתחום אחר ממדעי החברה או ממדעי הרוח בציון 80 ומעלה מארץ דוברת אנגלית. במקרים מסוימים, תתכן דרישה להשלמות ידע בתחומי השפה.
■ בחינת כניסה באנגלית.
■ תעודת הוראה בהוראת אנגלית.
■ ניסיון בהוראה.
■ ריאיון אישי.
להתמחות בהוראת ערבית:
■ תואר ראשון (B.A., B.Ed.) בשפה וספרות ערבית כמקצוע עיקרי ממוסדות אקדמיים ישראליים בציון של 80 ומעלה.
■ תואר אקדמי ראשון בשפה וספרות ערבית כמקצוע עיקרי שניתן על ידי מוסד אקדמי בחו’ל, בציון ממוצע של 80 ומעלה, ובתנאי שהתואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה והמחלקה לשקילות תארים ודיפלומות במשרד החינוך.
■ תואר ראשון בתחום אחר ממדעי החברה או ממדעי הרוח ממוסד לימודים ששפתו ערבית. במקרים מסוימים, תתכן דרישה להשלמות ידע בתחומי השפה.
■ בחינת כניסה בערבית.
■ תעודת הוראה בהוראת ערבית.
■ ניסיון בהוראה.
■ ריאיון אישי.
להתמחות בהוראת עברית:
■ תואר ראשון (B.A., B.Ed.) בשפה וספרות עברית או בלשון עברית ובלשנות כמקצוע עיקרי ממוסדות אקדמיים ישראליים בציון של 80 ומעלה.
■ תואר אקדמי ראשון בשפה וספרות עברית כמקצוע עיקרי שניתן על ידי מוסד אקדמי בחו’ל, בציון ממוצע של 80 ומעלה, ובתנאי שהתואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה והמחלקה לשקילות תארים ודיפלומות במשרד החינוך.
■ תואר ראשון בתחום אחר ממדעי החברה או ממדעי הרוח ממוסד לימודים ששפתו עברית. במקרים מסוימים, תתכן דרישה להשלמות ידע בתחומי השפה.
■ בחינת כניסה בעברית.
■ תעודת הוראה בהוראת עברית.
■ ניסיון בהוראה.
■ ריאיון אישי.
■ תואר ראשון (B.A., B.Ed.) בשפה וספרות אנגלית כמקצוע עיקרי ממוסדות אקדמיים ישראליים בציון של 80 ומעלה.
■ תואר אקדמי ראשון בשפה וספרות אנגלית כמקצוע עיקרי שניתן על ידי מוסד אקדמי בחו’ל, בציון ממוצע של 80 ומעלה, ובתנאי שהתואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה והמחלקה לשקילות תארים ודיפלומות במשרד החינוך.
■ תואר ראשון בתחום אחר ממדעי החברה או ממדעי הרוח בציון 80 ומעלה מארץ דוברת אנגלית. במקרים מסוימים, תתכן דרישה להשלמות ידע בתחומי השפה.
■ בחינת כניסה באנגלית.
■ תעודת הוראה בהוראת אנגלית.
■ ניסיון בהוראה.
■ ריאיון אישי.
להתמחות בהוראת ערבית:
■ תואר ראשון (B.A., B.Ed.) בשפה וספרות ערבית כמקצוע עיקרי ממוסדות אקדמיים ישראליים בציון של 80 ומעלה.
■ תואר אקדמי ראשון בשפה וספרות ערבית כמקצוע עיקרי שניתן על ידי מוסד אקדמי בחו’ל, בציון ממוצע של 80 ומעלה, ובתנאי שהתואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה והמחלקה לשקילות תארים ודיפלומות במשרד החינוך.
■ תואר ראשון בתחום אחר ממדעי החברה או ממדעי הרוח ממוסד לימודים ששפתו ערבית. במקרים מסוימים, תתכן דרישה להשלמות ידע בתחומי השפה.
■ בחינת כניסה בערבית.
■ תעודת הוראה בהוראת ערבית.
■ ניסיון בהוראה.
■ ריאיון אישי.
להתמחות בהוראת עברית:
■ תואר ראשון (B.A., B.Ed.) בשפה וספרות עברית או בלשון עברית ובלשנות כמקצוע עיקרי ממוסדות אקדמיים ישראליים בציון של 80 ומעלה.
■ תואר אקדמי ראשון בשפה וספרות עברית כמקצוע עיקרי שניתן על ידי מוסד אקדמי בחו’ל, בציון ממוצע של 80 ומעלה, ובתנאי שהתואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה והמחלקה לשקילות תארים ודיפלומות במשרד החינוך.
■ תואר ראשון בתחום אחר ממדעי החברה או ממדעי הרוח ממוסד לימודים ששפתו עברית. במקרים מסוימים, תתכן דרישה להשלמות ידע בתחומי השפה.
■ בחינת כניסה בעברית.
■ תעודת הוראה בהוראת עברית.
■ ניסיון בהוראה.
■ ריאיון אישי.
כמה זמן לומדים
שתי שנות לימוד לסיום שעות הלימוד והעבודות הסמינריוניות. ניתן להשלים את עבודת הגמר היישומית/מחקרית בשנה השלישית.
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר שני M.Ed. בהוראת שפות
פרטים על תואר שני הוראת שפות בהתמחויות עברית, ערבית ואנגלית
התוכנית להוראת שפות זרות (.M.Ed) עונה לצורך של מורים, בתי-ספר והחברה בישראל ליצור שיפור משמעותי בהוראת אנגלית וערבית במערכת החינוך ולקדם את רמת הידע והתפקוד של אנשי המקצוע הקשורים לתחום. התוכנית מקנה למתמחים ידע תיאורטי ומעשי בתחום הוראת השפות הזרות, כמו גם מפתחת מיומנויות אשר מובילות ליישום ידע זה במערכת החינוך. התוכנית מכשירה אנשי מקצוע כמומחים וכמנחי מורים ופרחי הוראה וכמפתחי יחידות לימוד.
קהל יעד:
■ התוכנית מיועדת למורים המלמדים אנגלית או ערבית בבית-הספר היסודי
■ בחטיבת הביניים או בחטיבה העליונה
■ למנחים, למפקחים ולמחברי תוכניות וחומרי לימוד.
■ התוכנית מיועדת למורים המלמדים אנגלית או ערבית בבית-הספר היסודי
■ בחטיבת הביניים או בחטיבה העליונה
■ למנחים, למפקחים ולמחברי תוכניות וחומרי לימוד.
היקף הלימודים:
■ 21 ש’ש - לימודי חובה ורשות (כולל תרגילי מחקר).
■ הגשת עבודת גמר יישומית.
■ סטודנטים במסלול המחקרי נדרשים ל- 19 ש’ש וכתיבת תזה מחקרית.
ימי הלימוד:
יום ד’ בשבוע – יום לימודים מלא (ובנוסף לו, קורסים מקוונים ו/או ימי לימוד מרוכזים).
■ 21 ש’ש - לימודי חובה ורשות (כולל תרגילי מחקר).
■ הגשת עבודת גמר יישומית.
■ סטודנטים במסלול המחקרי נדרשים ל- 19 ש’ש וכתיבת תזה מחקרית.
ימי הלימוד:
יום ד’ בשבוע – יום לימודים מלא (ובנוסף לו, קורסים מקוונים ו/או ימי לימוד מרוכזים).