מבחן יעל - בציון 105 לפחות - "דרישות ידע בעברית", מהווה חלק מתנאי הקבלה עבור מועמדים שנבחנו בבחינות הבדגרות ו/או פסיכומטרי בשפה שאינה עברית
מבחן סיווג באנגלית - סף הקבלה מחייב סיווג רמה באנגלית
לימודי הפרעות בתקשורת נועדו להכשיר את בוגריהם לאבחון, שיקום וטיפול בהפרעות ובלקויות שונות בתקשורת, כגון בעיות בדיבור, עיכובים שפתיים, לקויות בקריאה וכתיבה, גמגום ועוד. התואר הראשון בהפרעות בתקשורת שם לו למטרה לעצב קלינאי תקשורת עם ידע תיאורטי ומעשי נרחב, בעלי כישורים מגוונים שיהיו אנשי טיפול רגישים. הכלים המעשיים הנלמדים מאפשרים לסטודנטים להתמודד בבוא היום עם אנשים בעלי ליקויים מגוונים בתחום. הלימודים כוללים התייחסות למבנה, תפקוד והתפתחות תקינה של מערכות הקשורות לתקשורת האנושית, למצבים פתולוגיים, ולרכישת המיומנויות התקשורתיות. בנוסף לנושאי הליבה נלמדים במחלקה מקצועות טיפוליים ייחודיים, כגון שפת סימנים ישראלית ותקשורת חליפית תומכת, שמקנים לסטודנטים כלי טיפול יישומיים. במהלך הלימודים הסטודנטים מבצעים הכשרה הקלינית, הכוללת פרקטיקה ועבודה מעשית נרחבת תחת הדרכת קלינאי תקשורת בעלי ניסיון רב. ההתנסות הקלינית מתחילה כבר בשנה הראשונה ללימודים. ההתנסות כוללת ימי הכנה, ימי תצפית, ביצוע בדיקות בסיסיות, ולאחר מכן ביצוע עבודה מעשית בתחום.
*הבחירה באריאל:
ההתנסות מתבצעת במוסדות שונים במערכת הבריאות ובמערכת החינוך הישראלית, לרבות המרפאה לשפה, דיבור ושמיעה, שאוניברסיטת אריאל פתחה לטובת תושבי האזור. למרפאה מתקבלים מטופלים המופנים על ידי קופות החולים או באופן פרטי. באוניברסיטת אריאל מושם דגש מיוחד על טיפול ומחקר באוכלוסיות מיוחדות, כגון ילדים על הרצף האוטיסטי, לקויות למידה, אנשים מבוגרים, לקויי שמיעה, מושתלי שתל שבלול ועוד, תוך התמקדות בתחומי השפה, שמיעה ודיבור. בנוסף, אוניברסיטת אריאל חלוצה וייחודית באופן טיפולה באוכלוסייה על הרצף האוטיסטי. באוניברסיטה תכנית יחידה מסוגה, המשלבת אוכלוסייה זו בלימודים לתואר ראשון ושני. הצלחתם בלימודים מעוררת השראה. הסטודנטים במחלקה מקיימים קשר אישי עם הסגל, ונהנים מליווי מקצועי בדרך להפיכתם לקלינאי תקשורת.