כמה זמן לומדים
- שנתיים, יום וחצי בשבוע (יום מלא ועוד ערב)
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר שני .M.Ed בהוראה, למידה ומנהיגות חינוכית מטעם מכללת לוינסקי עם תזה/ללא תזה
פרטים על תואר שני .M.Ed בהוראה, למידה ומנהיגות חינוכית
לימודי תואר שני .M.Ed בהוראה, למידה ומנהיגות חינוכית מיועדים למורים בעלי ניסיון בהוראה במקצועות הלימוד השונים. מטרתם לשדרג את המקצוענות של המורים ולאפשר להם קידום מקצועי בבית הספר ובמערכת החינוך בתפקידי הובלה, ריכוז והדרכה במערכת החינוך. התכנית מתמקדת בפיתוח סביבות למידה חדשניות עתירות תקשורת וטכנולוגיה. היא מציידת את המורים בידע ובכלים, שמאפשרים להם לתכנן את ההוראה באופן אינטגרטיבי תוך התייחסות לשונות בין תלמידים.
* לתכנית מגוון יתרונות:
- להרחיב את בסיס הידע שלהם בתחומי מדעי החינוך ובתכנון סביבות הוראה משתנות ופיתוחן, להתעדכן בהם ולהעמיקם, דבר שיאפשר הבנה מורכבת יותר של התהליכים העומדים בבסיסי ההוראה-למידה ויצירת ידע חדש על ההוראה.
- לפתח תכניות לימודים בית ספריות, המתאימות לצרכים הדיפרנציאליים של האוכלוסיות השונות בבית הספר.
- לרכז את הטיפול בתלמיד (Case Management) באמצעות הגורמים הרלוונטיים בבית הספר ומחוצה לו לאור הצרכים המשתנים, מעבר לגבולות אדמיניסטרטיביים מוסדיים; לזהות צרכים ולהתייחס אליהם; לטפל בפרט ובכיתה השלמה תוך זיקה לבית הספר בראייה מערכתית; לקיים תקשורת שוטפת עם התלמיד ועם משפחתו, עם מורים ועם גורמים מקצועיים אחרים.
- לבצע התערבויות חינוכיות בתחום הפדגוגי במצבים מורכבים ומשתנים; לאסוף נתונים ולקבל החלטות בתחום הפדגוגי; לנהל מערכת בקרה ודיווח קפדניים ומדויקים; לשלב טכנולוגיות מתקדמות בהוראה.
- לבצע מחקרים יישומיים על מנת להעריך את העשייה השוטפת; לשפר את העשייה הפדגוגית; להבנות את הידע המקצועי עבור תכנון ההוראה ולקדמו. להוביל קהילות של לומדים ומלמדים ולהוות סוכני שינוי במערכת החינוך; לחנוך ולהנחות קבוצות של תלמידים, מורים מתחילים, סטאז'רים, פרחי הוראה ומורים עמיתים.
אפשרות למסלול עם תזה:
תכנית התואר השני M.Ed. עם תזה מיועדת לסטודנטים מצטיינים, הרואים במחקר היבט מרכזי בפעילותם המקצועית ומעוניינים להמשיך ולהתקדם כחוקרים בתחומם. בתכנית ישולב מערך מתוגבר של לימודי מחקר. התזה תאפשר סלילת דרכם של הסטודנטים החוקרים ללימודים עתידיים לקראת תואר שלישי, ותפתח בפניהם את ההזדמנות להיות חלק מקהילת חוקרים בתחום. זאת, באמצעות פיתוח מיומנויות שיאפשרו לסטודנטים החוקרים להציג את עבודתם בכנסים מקצועיים, לכתוב ביקורת מושכלת ולפרסם את המחקר שלהם בכתבי-עת אקדמיים.
מידע נוסף
* על פי הכללים של אגף פתוח מקצועי, מסיימי התואר השני מקבלים הכרה ב-120 שעות לצורך אופק חדש.