חזור

צלם/ת וידאו (אירועים)


המערכת שתעזור לך לדעת בתוך דקות עד כמה המקצוע שאתה רוצה ללמוד מתאים לך

אחד מכל 4 סטודנטים לא מסיים שנה א'

רק 11% מהישראלים מרוצים מהמקצוע בו בחרו לעבוד

אל תבזבזו את הזמן שלכם - בדקו כבר עכשיו אם אתם מתאימים למקצוע

מערכת "המבדק", שפותחה על ידי צוות כיוונים לעתיד, בראשותו של פרופ' איתמר גתי מהאוניברסיטה העברית, נועדה לעזור לכם לבדוק באיו מידה מקצוע או תחום לימודים עליו אתם חושבים אכן מתאים לכם

התחל במבדק


צילום וידאו הוא תחום יצירתי המאפשר לעוסקים בו לתעד אירועים מסוגים שונים ולהנציח אותם. צלם/ת וידאו הוא דמות מפתח היום באירועים, בין אם חתונות, בר/בת מצווה, בריתות או אירועים עסקיים. הצלם הוא זה שמביים את האירוע או לוכד באופן ספונטאני את האינטראקציה והדינאמיקה במהלך האירוע, עורך את החומר הגולמי כולל אפקטים משדרגים ליצירת עלילה מעניינת או סרט שבעלי השמחה או חברת ההפקה ירצו לצפות בו שוב ושוב.
צלם/ת וידאו נדרש לידע בבימוי, הפקה, תאורה, עריכת וידאו, תסריטאות, פוסט פרודקשן ועוד. ניתן ללמוד צילום וידאו במגוון מוסדות לימוד כחלק מלימודי צילום או החוג לקולנוע או כקורסים ממוקדים לצילום וידאו. מקצוע כמו צלם/ת וידאו חושף את הלומדים למגוון אפשרויות קידום והתמחויות שונות כמו צילום וידאו באולפן, צילום חדשות, צילום בתעשיית הבידור והאירועים, צילום אופנה, סרטי הדרכה וצילום מסחרי, צילום כנסים ועוד.
הציוד הטכני הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה – חשוב לשלוט היטב בטכניקה, להיות בעל חוש יצירתי ועם זאת, להשתמש בציוד המתקדם והנכון לפי תנאי התאורה, הרקע, הדמויות, המקום וכדומה. לכן, צלמי וידאו לומדים גם עריכה וטכניקה לשכלול המיומנויות שלהם ומתנסים במעבדת צילום ובתוכנות עריכה על מנת ליצור מוצר מוגמר איכותי ומרשים במיוחד. ניתן לעסוק בתחום במתכונת של שכיר או כפרילנסר.

מאפייני המקצוע וקהל יעד

כאשר תעברו ייעוץ מקצועי או ייעוץ תעסוקתי לתחום, תגלו שצילום וידאו דורש תפיסה חזותית, כושר אמנותי, מיומנות לוגיסטיקה, עבודת צוות וגמישות מחשבתית. העבודה דינאמית ויכולה להתקיים בשעות בלתי שגרתיות לפי מועדי האירועים וכרוכה גם בנסיעות רבות. לרוב יהיה יתרון במקצוע לצלם/ת עם ציוד מקצועי, חצובה, מגוון עדשות, ניסיון בעריכה מקצועית כולל אפטר וסאונד. המועמדים לתחום זה הם בעלי שליטה טובה בעברית ובאנגלית, בעלי יחסי אנוש מצוינים, יכולת ארגון ויוזמה. הנוכחות של הצלם בהפקת האירוע חשובה והוא מלווה את מפיקי ומארגני האירוע לכל אורך הדרך משלב התסריט או הסטורי בורד דרך הסט עצמו, ניהול והפקה ועד העריכה והגשת הסרט מוכן לצפייה.

קורסים ראשיים

אם חיפשתם מה ללמוד והגעתם לתחום של צילומי וידאו, חשוב שתדעו שהלימודים כוללים מספר נושאי חובה ללימוד. כמו למשל, יסודות הצילום, טכניקות צילום, שליטה בפילטרים, אסטרטגיית הקלטה, זוויות צילום, עיבודים ממוחשבים, עריכת וידאו בתוכנות עריכה מתקדמות, בימוי, סדנת תאורה ועוד. ניתן לבחור התמחויות שונות וקורסי המשך לחיזוק המיומנויות לפי סוג המצלמה או ההתמחות כמו צילום אירועים, וידאו למתקדמים. רוב מסלולי הלימוד כוללים הגשת פרויקט גמר בו ניתן להשתמש גם בפורטפוליו – בתיק העבודות המקצועי בתחילת הדרך, באתר האינטרנט התדמיתי וכדומה.

מתכונת הלימודים

לימודי צלם/ת וידאו לאירועים ניתן ללמוד במגוון פורמטים – תוכנית לימודים מלאה יומיומית, לימודי ערב, קורסים פעם-פעמיים לשבוע ואפילו קורסי און ליין, בארץ או בחו"ל. לרוב הלימודים כוללים סדנאות מעשיות, שיעורי מבוא ותיאוריה, הקלטת סאונד, סיורים מקצועיים ושעות תרגול עם תוכנות עריכה. לרוב הלימודים מתקיימים בסטודיו או באולפן אך גם בשטח ומועברים על ידי צלמים מקצועיים ומנוסים.

סוג התעודה

לימודי צילום וידאו הם לימודי תעודה מקצועיים. יש מסלולי לימוד בחסות אקדמית בהם ניתן לצבור נקודות ללימודי תואר ראשון וניתן ללמוד את התחום במסגרת לימודי קולנוע, טלוויזיה או לימודי תקשורת לתואר ראשון. לרוב הלימודים נמשכים שנה-שנתיים, תלוי במסלול וניתן להוסיף קורסי תעודה לשכלול המיומנויות ולהכשרות מקצועיות נוספות בתחומים כמו עריכה ואפקטים.
חשוב לגשת לייעוץ לימודים על מנת לבחור מה ללמוד והאם תחום של צלם/ת וידאו לאירועים אכן מתאים לכם ולקריירה אליה אתם שואפים להגיע.