חזור

מנהל משאבי אנוש


המערכת שתעזור לך לדעת בתוך דקות עד כמה המקצוע שאתה רוצה ללמוד מתאים לך

אחד מכל 4 סטודנטים לא מסיים שנה א'

רק 11% מהישראלים מרוצים מהמקצוע בו בחרו לעבוד

אל תבזבזו את הזמן שלכם - בדקו כבר עכשיו אם אתם מתאימים למקצוע

מערכת "המבדק", שפותחה על ידי צוות כיוונים לעתיד, בראשותו של פרופ' איתמר גתי מהאוניברסיטה העברית, נועדה לעזור לכם לבדוק באיו מידה מקצוע או תחום לימודים עליו אתם חושבים אכן מתאים לכם

התחל במבדק

העתיד המקצועי של אנשים רבים נקבע על ידי מנהל משאבי האנוש של החברה. מנהל HR אחראי לגיוס כוח אדם, ראיונות אישיים, תנאים ורווחתם של עובדי החברה. בין היתר, הוא ממונה על הדרכה, תכנית הטבות, אסטרטגיה הקשורה למשאב האנושי.
מנהל משאבי אנוש הוא גם המתווך בין ההנהלה לעובדים בכל הנוגע למדיניות ארגונית והחלטות שונות משינויים ארגוניים ועד יישום נהלים.

במסגרת התפקיד, מנהל משאבי אנוש מבצע ראיונות טלפונים ופרונטאליים ומלווה את תהליך הגיוס ואף קובע את התאמתו של המועמד לתפקיד.
בהמשך הדרך של העובד בארגון, הוא אחראי על חפיפה ועל האקלים הארגוני מבחינת יחסים בין עובדים לממומנים, הוא מפקח גם על הליכים משמעתיים הערכת עובדים ויישום טכניקות ושיטות עבודה. כמו כן, מנהל משאבי אנוש הוא גם סוג של ייעוץ להנהלה ולעובד מבחינת איך להתמודד עם עובדים, לשמר עובדים וכן איך לקיים מערכות יחסים פרודקטיביות בעבודה.
חלק בלתי נפרד מעבודתו של מנהל משאבי אנוש מוקדש להכשרת עובדים, פיתוח תהליכים ומעקב ובקרה אחר ביצועים וכן לתנאים ולשכר של ההון האנושי. כמו כן, לארגון ימי גיבוש וכיף והשבחה מקצועית, חוזי עבודה, דרישות שכר וקידומים. הוא בוחן שאכן העובד עומד בסטנדרטים השונים שלו וכן מטפל בתביעות ותגמולים.
מנהל משאבי אנוש נדרש להגן מחד על האינטרסים של ההנהלה ומצד שני, לדאוג לאינטרסים של העובדים. זהו תפקיד מורכב אך מאתגר שיש בו סיפוק רב.
למנהל משאבי אנוש השפעה רבה על שימור עובדים ושביעות רצונם. ניתן לעבוד בחצי משרה או משרה מלאה. אפשר לעבוד בתור רכז גיוס, ניהול גיוס, רכז משאבי אנוש ולהתקדם לתפקידים בכירים יותר כמו סמנכ"ל משאבי אנוש.
חושב שהכיוון המקצועי המתאים לך ביותר הוא מנהל משאבי אנוש? בחן את התאמתך באמצעות ייעוץ לימודים שיעזור לך לבחור נכון.

מאפייני המקצוע וקהל היעד

מנהל משאבי אנוש הוא לפני הכל איש של אנשים. התקשורת הבינאישית חשובה מאוד להצלחה במערכת היחסים שלו עם העובדים. כמו כן, נדרשת יכולת ארגונית וניהולית על מנת לתאם בין ההנהלה לעובדים ולהוביל תהליכי שינוי והטמעת מדיניות בארגון. נדרשת תודעת שירות גבוהה וכן יכולת לבצע משימות מרובות. יוזמה ועצמאות ייקחו אותך בדרך להצלחה. חשוב גם לשמור על דיסקרטיות ועל אמונם של השותפים לתהליכי ניהול המשאב האנושי.
מודעות עסקית מסייעת בהצלחת התפקיד וכן היכולת לנתח מצבים ולייצר פתרונות יצירתיים בפתרון קונפליקטים ובעיות. אישיות כריזמטית ויכולת מנהיגות תסייע בהנעת עובדים ובהובלת תהליכים.

קורסים מרכזיים

תואר ראשון בניהול משאבי אנוש כולל קורסים המקנים בסיס תיאורטי רחב וסט כלים מעשי למנהל משאבי אנוש בעבודתו. הלימודים מתמקדים הן בהיבט המשפטי, הכלכלי, הפוליטי. בין היתר מדיניות שכר, הכרות עם סגנונות עבודה, סביבות עבודה, פרדיגמות במשאבי אנוש, פיתוח ארגוני, הדרכה בארגון, שיטות למדידה והערכה, גיוס עובדים, שימור עובדים, סטטיסטיקה ניהולית, שיטות מחקר, ניתוח דוחות כספיים.

מתכונת הלימודים

לימודי משאבי אנוש משתנים ממסגרת למסגרת ומתבססים על שיעורים פרונטאליים, סימולציות, עבודות אישיות וקבוצתיות, מעבדות מחשב, מפגשי התנסות וסיורים לימודיים. במהלך תואר ראשון בניהול משאבי אנוש מגישים משימות שונות, עבודות
סמינריוניות, עבודות מחקר ופרויקט גמר מעשי. קיימים לימודי יום ולימודי ערב וכן קורסים מקוונים להשלמת הלימוד. קיים תואר ראשון בניהול משאבי אנוש וכן קורסים מקצועיים והשתלמויות למי שרוצה לבצע הסבה לתחום או עובד כבר בניהול משאבי אנוש.

סוג התעודה

A.B בניהול משאבי אנוש
ההון האנושי מחכה למנהל איכותי וכדי שתדע אם אתה בנוי למשימה, גש לאבחון תעסוקתי וקבל חוות דעת מורחבת בנוגע לכישורים ולמאפיינים הנחוצים להשתלבות בתחום.