חזור

מלווה קבוצות לחו"ל


המערכת שתעזור לך לדעת בתוך דקות עד כמה המקצוע שאתה רוצה ללמוד מתאים לך

אחד מכל 4 סטודנטים לא מסיים שנה א'

רק 11% מהישראלים מרוצים מהמקצוע בו בחרו לעבוד

אל תבזבזו את הזמן שלכם - בדקו כבר עכשיו אם אתם מתאימים למקצוע

מערכת "המבדק", שפותחה על ידי צוות כיוונים לעתיד, בראשותו של פרופ' איתמר גתי מהאוניברסיטה העברית, נועדה לעזור לכם לבדוק באיו מידה מקצוע או תחום לימודים עליו אתם חושבים אכן מתאים לכם

התחל במבדק

התשוקה לראות עולם יכולה להפוך מחלום למציאות בתפקיד כמו מלווה קבוצות לחו"ל. הזדמנות לצאת לטייל ביעדים המבוקשים ולנהל את הטיול לכל אורך הדרך, משלב גיבוש הקונספט דרך בניית מסלול ועד ליווי המשתתפים בשטח.
התפקיד תפור על חובבי טיול וכל מי שבעל יכולת ארגון גבוהה. במסגרת התפקיד, תתבקש לארגן את הטיול לפי סוג הטיול בין אם זה טיול לגיל הזהב, משפחות, טיול לשומרי מסורת או טיול בעקבות דרך היין, לתפור את הטיול על כל פרטיו – איך ומתי טסים, היכן לנים, מה המסלול, אילו אטרקציות, מי המדריך ולוודא שהכל מתנהל כשורה על פי התוכנית ובמסגרת התקציבית. כמו כן, תידרש לעיתים השקעה בבניית שיתופי פעולה אסטרטגיים, ניהול צוות עובדים במחלקת קבוצות.
בכל מקרה, עליך להיות מוכן לטפל באתגרים ובעיות לאורך הדרך ולוודא שכל המטיילים שבעי רצון עד החזרה הביתה. במקרים רבים, מלווה קבוצות לחו"ל הוא גם מדריך טיולים בחו"ל ומכאן שהתפקיד כולל גם גיבוש הקבוצה, הדרכת המשתתפים באתרי תיירות שונים, טיפול בכל הבקשות של המטיילים בזמן אמת וכן הפעלת המשתתפים בפעילויות שונות במיוחד במהלך נסיעות ארוכות.
זוהי עבודה מסקרנת ודינאמית המשלבת קשר עם אנשים ואלמנטים של הדרכה, הכשרת מדריכים ועוד.
מלווה קבוצות לחו"ל יכול לעבוד במגוון חברות טיולים ותיירות, להשתלב גם בתפקידי הדרכה בטיולים עצמם. לרוב נדרשת ידיעת שפה זרה וכשמדובר בסיורים קונספטואליים כמו אומנות, היסטוריה וגסטרונומיה – ידע בתחומים אלה. אפשר להתקדם מתפקיד זה למקצועות כמו מנהל אופרציה, מנהל בחברת טיולים.
מחפש מקצוע חווייתי שיאפשר לך לטייל כמו שאתה אוהב? מלווה קבוצות לחו"ל הוא תפקיד פורץ גבולות. מוזמן להעריך את היכולות האישיות וההתאמה לתפקיד באמצעות תהליך של ייעוץ לימודים אינטרנטי.

מאפייני המקצוע וקהל יעד

מקצוע כמו מלווה קבוצות לחו"ל מתאים למי שאוהב טיולים ובעל הכרות רחבה עם יעדים בעולם, בעל כישורי תקשורת וכישורים ארגוניים ברמה גבוהה וכישורי ניווט בטיולי שטח. נדרשת גם מיומנות בפרסום ושיווק על מנת לקדם ולשווק טיולים מאורגנים לחו"ל. שליטה ביישומי מחשב מסייעת בבניית תכנית וניהול הטיול לרבות תקשורת מרחוק עם ספקים, מלונות, סוכנויות.
כישורים כמו ניהול זמן וניהול פיננסי תורמים בניהול הטיול לכל אורך הדרך. יכולת ניסוח גבוהה בכתב ובעל פה היא תנאי מחייב, שכן העבודה כוללת הדרכה וחשוב להעביר את המסר תוך שימוש מושכל בשפת גוף, סיפורים מעניינים וכתיבת מצגות, מסלולים ומאמרים בתחום.

קורסים מרכזיים

לימודי מלווה קבוצות לחו"ל כולל קורסים, שנועדו להקנות ידע רחב במגוון תחומי עניין שקשורים ליעדים מההיסטוריה של המקום דרך החוויה התרבותית ועד המנטליות של האוכלוסייה, גיאוגרפיה של מקומות שונים בעולם, דתות ואמונות. בנוסף, הלימודים כוללים כלים לבניית מסלולי טיול תוך הכרות עם שוק התיירות הבינלאומי, תקציבים, היצע וביקוש, עיבוד חומר לימודי, גיבוש פרזנטציות והכנת תיק הדרכה.
הלימודים כוללים גם היבטים משפטיים ופיננסיים שקשורים למקצוע, תוכנות לניהול טיולים והנחיית קבוצות. כמו כן, ידע בנושאי אבטחה, ביטוח וניהול קבוצה.

מתכונת הלימודים

קורסים להכשרת מלווה קבוצות לחו"ל כוללים לימודים עיוניים וכן סיורים לימודיים ביעדים שונים, סימולציות להתמודדות עם סיטואציות שונות במסגרת הטיול והתקשורת עם לקוחות. לרוב הלימודים כוללים גם הגשת פרויקט גמר המתמקד ביישום תיק הדרכה וכן סטאז' הנועד להטמיע את החומר הנלמד בעבודה מעשית בשטח במהלך טיול מאורגן לחו"ל.

סוג תעודה

תעודת מדריך טיולים לחו"ל
רגע לפני שאתה אורז לעצמך את העתיד ומחתים דרכון על קריירה בתיירות – בדוק את ההתאמה שלך באבחון תעסוקתי מקוון.