חזור

מהנדס תעשייה וניהול


המערכת שתעזור לך לדעת בתוך דקות עד כמה המקצוע שאתה רוצה ללמוד מתאים לך

אחד מכל 4 סטודנטים לא מסיים שנה א'

רק 11% מהישראלים מרוצים מהמקצוע בו בחרו לעבוד

אל תבזבזו את הזמן שלכם - בדקו כבר עכשיו אם אתם מתאימים למקצוע

מערכת "המבדק", שפותחה על ידי צוות כיוונים לעתיד, בראשותו של פרופ' איתמר גתי מהאוניברסיטה העברית, נועדה לעזור לכם לבדוק באיו מידה מקצוע או תחום לימודים עליו אתם חושבים אכן מתאים לכם

התחל במבדק

אחד מתחומי ההנדסה המבוקשים ביותר הוא הנדסת תעשייה וניהול. כמנהל מהנדס תעשייה וניהול תנהל ביעילות תהליכי ייצור, שרשרת אספקה, תתכנן ניהול מלאי סחורות וכיצד לבצע את השינוע, תנהל רכש, תוכל לעסוק בפיתוח מוצרים ולפקח על מתקני תעשייה ולהוביל פרויקטים.
המטרה של מהנדס תעשייה וניהול היא למקסם את התפוקה ולהשיג את התוצרים הטובים ביותר תוך הפחתת עלויות ושיפור התהליכים.
במסגרת העבודה תהיה אחראי על בניית מפרטים טכניים- הנדסיים ומערכות מורכבות (משלב האפיון ועד ההטמעה והתחזוקה), תבחר שיטות עבודה מומלצות ומערכות בקרה וניהול להשגת התוצאות הטובות ביותר. תוכל לבחור רכיבים וספקים, לתכנן את הייצור כך שהמוצר יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ביעדים, לוחות הזמנים ובתקציב של כל פרויקט.
כמו כן, תעריך את העבודה על פי עמידה בתקנות ובנהלים ובקריטריונים של איכות ובטיחות, כולל ניתוח ביצועים, חיזוי של תפוקה ותכנון תהליכים בהתאם לתחזית והאסטרטגיה של הארגון.
זהו מקצוע מאתגר עם אחריות רבה. ניתן לבחור מבין מגוון התמחויות בהנדסה תעשיה וניהול כמו בקרת תצורה וניהול מערכות ERP, ביקורת פנים, ניהול והטמעה של מערכות מידע, ניהול תפעול וייצור. אפשר להשתלב בסביבות עבודה מגוונות מחברות בתחום האנרגיה ועד חברות בריאות, מפעלים, חברות הייטק, משרדים ממשלתיים וארגונים פיננסיים.
העבודה מתבצעת הן במשרד והן תוך כדי בקרה בשטח, בפס הייצור במפעל. הזדמנויות התעסוקה הן רבות ממחקר מדעי ועד עבודה בייצור רכיבים ופיתוחים בביו רפואה, קמעונאות, ניהול פרויקטים דיגיטליים, ליווי תהליכי בקרה תקציבית

מאפייני המקצוע וקהל היעד

כמהנדס תעשייה וניהול תידרש למיומנות טכנולוגית גבוה, ידע בתוכנות ניהול פרויקטים ובמתמטיקה היות והעבודה היא בסביבה ממוחשבת.
במובנים רבים משרת מהנדס תעשייה וניהול הינה ניהולית ולכן דורשת גם כושר מנהיגות. כמו כן, יסייעו לך בקריירה כישורי ארגון, ניהול זמן, פתרון בעיות וחשיבה ביקורתית, יכולת ניסוח גבוהה בכתב ובעל פה.
כישורים חיוניים נוספים, כפי שתגלו במהלך ייעוץ לימודים, הם ניתוח אנליטי תוך שימוש בטבלאות אקסל ולצורך כתיבת דוחות והסקת מסקנות ומסוגלות לפיתוח תהליכים ותכניות עבודה. מהנדס תעשייה וניהול נדרש לעבודת צוות אך גם ליכולת עבודה עצמאית.

קורסים מרכזיים

המטרה של לימודי תואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול היא להקנות סט כלים מעשי לבוגרי התואר במתמטיקה, ניהול טכנולוגי, כלכלה ועסקים, הנדסה ועוד. בין קורסי החובה מועברים קורסים כמו חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי, יסודות הפיסיקה, הסתברות, תורת המימון וקורסים המעמיקים בתחום הניהול והמידע כמו מערכות ייצור משולבות מחשב, תקשורת נתונים, חקר ביצועים, ניהול פרויקטים, ניתוח אירועים, ניהול לוגיסטיקה, תכנון וחשיבה המצאתית, ייצור ממוחשב וכן קורסים בשיווק, משאבי אנוש, דיני עסקי, ניהול קשרי לקוחות והתנהגות ארגונית וכן ארגונומיה.

מתכונת הלימודים

מי שמחפש מה ללמוד ומתעניין במקצוע מהנדס תעשייה וניהול יגלה שהלימודים המשתרעים על פני 4 שנות לימוד משלבים לימודים תיאורטיים ולימודים מעשיים. קורסים רבים מועברים במעבדת מחשבים וכוללים סימולציות. חלק מהקורסים מועברים בשפה האנגלית ולכן, חשוב להגיע ללימודים עם אנגלית טכנית ברמה גבוהה. לרוב נדרשים הסטודנטים לבחור תחום התמחות ראשי במהלך התואר כמו למשל מערכות מידע, ניהול התפעול או ניהול לוגיסטיקה ואף התמחות בארגונומיה ובקשר בין אנוש למכונה.
לקראת סיום הלימודים נדרשים הסטודנטים להגיש פרויקט גמר לפי מסלול ההתמחות שבחרו. קיימים מוסדות לימוד המציעים לימודי תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול במתכונת של לימודי בוקר ואחרים במסגרת לימודי ערב ואפילו לימודים מקוונים.
שים לב שישנה אפשרות להמשיך ללימודי תואר שני בהנדסת תעשייה וניהול.

סוג תעודה

תואר ראשון (B.Sc) בהנדסת תעשייה וניהול.
בין אם תרצה להיות מהנדס תפעול ותחזוקה או מנהל פרויקטים, כדאי לגשת למבדק תעסוקתי על מנת להבין את ההתאמה שלך לתחומי הפעילות בהנדסה תעשייה וניהול.