חזור

מדעי סביבת האדם


המערכת שתעזור לך לדעת בתוך דקות עד כמה המקצוע שאתה רוצה ללמוד מתאים לך

אחד מכל 4 סטודנטים לא מסיים שנה א'

רק 11% מהישראלים מרוצים מהמקצוע בו בחרו לעבוד

אל תבזבזו את הזמן שלכם - בדקו כבר עכשיו אם אתם מתאימים למקצוע

מערכת "המבדק", שפותחה על ידי צוות כיוונים לעתיד, בראשותו של פרופ' איתמר גתי מהאוניברסיטה העברית, נועדה לעזור לכם לבדוק באיו מידה מקצוע או תחום לימודים עליו אתם חושבים אכן מתאים לכם

התחל במבדק

מקצוע מדעי סביבת האדם עוסק בצרכים האנושיים ובוחן את הקשר בין הפרט לקהילה ולחברה. מדובר בלימודים מדעיים מחקריים המקנים לעוסקים במדעי סביבת האדם את הכלים הדרושים לשיפור איכות החיים ורווחת הקהילה. בפני הסטודנטים נפתח עולם תוכן עשיר במתמקד בהתנהגות האנושית, מדעי הבריאות, מדעי החברה וכן אספקטים קוגניטיביים. תכנית הלימודים מגוונת להפליא וכוללת לימודים על חינוך, משפחה, התפתחות הילד, בעיות סביבתיות, גיאוגרפיה, תכנון. לימודי מדעי סביבת האדם חושפים את הבוגרים בפני מגוון הזדמנויות קריירה במגוון תחומים, ביניהם בניהול ושירות, תעשיית האירוח, בתי ספר, עבודות בקהילה. במוסדות לימוד רבים מדעי סביבת האדם הם חלק בלתי נפרד מהחוג לגיאוגרפיה.

מאפייני המקצוע וקהל יעד

בבואכם לעבור ייעוץ לימודים או ייעוץ תעסוקתי בחיפוש אחר מה ללמוד, תוכלו להכיר יותר לעומק את מקצוע מדעי סביבת האדם. העוסקים בתחום זה, נדרשים לכישורים כמו לכישורי אנוש טובים, אכפתיות, כושר ניהול וארגון, יכולת ניתוח. התפקיד משתנה למקום למקום ובין היתר כולל פיתוח פעילויות חינוכיות בהתאם לצרכי הקהילה, גיוס משאבים, הנחייה וליווי, ייעוץ והכוונה.

קורסים מרכזיים

לימוד מדעי סביבת האדם כולל מגוון שיטות מחקר וניסוי מעשי, לימודים תיאורטיים המשלבים בין התנסויות מעשיות. הקורסים המרכזיים בתחום כוללים קורסים כמו אנתרופולוגיה, רב תרבותיות, פסיכולוגיה, ביולוגיה, מדעים, ניהול סביבתי, אקולוגיה מחקר האדם במרחב התרבותי והחברתי. הלימודים משולבים גם במגוון שיטות מחקר, ניתוחים מעבדתיים והכרות עם תוכנות מחשב לניתוח ממוחשב של נתונים.

מתכונת הלימודים

בבואכם לבחור מה ללמוד ואם בחרתם במקצוע כמו מדעי סביבת האדם, בוודאי תגלו שניתן ללמוד את התחום במסגרת יומית מלאה או במסגרת של לימודי ערב. קיימים גם קורסים מקצועיים ממוקדים שניתן ללמוד אחת לשבוע ואפילו במתכונת און ליין.

סוג התעודה

לימודי מדעי סביבת האדם יכולים להיות במתכונת של תואר ראשון בשילוב גיאוגרפיה או מדעי הסביבה או כלימודים המקנים תעודה מקצועית. קיימים גם לימודי המשך בהשפעת הסביבה החברתית על האדם ויחסי הגומלין בין החברה לסביבה.