חזור

איש יחסי ציבור


המערכת שתעזור לך לדעת בתוך דקות עד כמה המקצוע שאתה רוצה ללמוד מתאים לך

אחד מכל 4 סטודנטים לא מסיים שנה א'

רק 11% מהישראלים מרוצים מהמקצוע בו בחרו לעבוד

אל תבזבזו את הזמן שלכם - בדקו כבר עכשיו אם אתם מתאימים למקצוע

מערכת "המבדק", שפותחה על ידי צוות כיוונים לעתיד, בראשותו של פרופ' איתמר גתי מהאוניברסיטה העברית, נועדה לעזור לכם לבדוק באיו מידה מקצוע או תחום לימודים עליו אתם חושבים אכן מתאים לכם

התחל במבדק

אם אתם תמיד מספרים לחברים על חנות מיוחדת, מביאים אנשים למסיבות במועדונים, אוהבים לכתוב ויש לכם יחסי אנוש מצוינים – עולם היחצנות מחכה לכם.
איש/אשת יחסי ציבור הוא מי שמפיץ את המסרים השיווקיים לתקשורת. כלומר, דואג לתקשר את העסק או המותג בדרך שתעניין את עולם התקשורת, כדי שיכתבו על העסק בבלוגים, אתרי אינטרנט, עיתונים, יראיינו נציג מטעמו לתוכניות טלוויזיה וכתוצאה מכך, יגיעו יותר לקוחות לעסק.
זו עבודה דינאמית ומרתקת, במסגרתה אחראים על ניהול מסע יחסי ציבור בכל אמצעי המדיה והתפקיד מעניק אפשרות אמתית להשפיע על דעת הקהל.

מה עושה איש/אשת יחסי ציבור? מתכנן אסטרטגיה שיווקית, כותב הודעות לעיתונאים, עורך סיורים, השקות, מסיבות עיתונאים, מלווה ימי קידום מכירות וכל סיקור תקשורתי של העסק.
הדרך להגיע למקצוע כמו יחסי ציבור עוברת לרוב בלימודי תקשורת, שיווק או פרסום. ניתן להתחיל כעוזרים במשרד יחסי ציבור ולהתקדם לניהול יחסי ציבור, להשתלב בתפקידים במחלקת דוברות של חברות פרטיות או מוסדות ציבוריים או לפתוח משרד יחסי ציבור עצמאי.

העבודה כוללת ניהול יחסי ציבור של מוצר, שירות או מקום ספציפי או מספר לקוחות בו זמנית.
היכונו לעבודה בשעות לא שגרתיות, שתפתח בפניכם הזדמנויות עסקיות רבות.
מדובר במקצוע שלא מפסיק להתפתח ומשלב כיום יחסי ציבור מסורתיים (הודעות לעיתונות) יחד עם יחסי ציבור דיגיטליים (ניהול דפי פייסבוק, הפצה לקבוצות במדיה החברתית וכדומה).

מאפייני המקצוע וקהל יעד

כאיש/אשת יחסי ציבור תתמחו בעבודה מול אנשים – אנשי תקשורת ולקוחות ולכן, הממד האישיותי מהווה פקטור להצלחה. סבלנות, יחסים בינאישיים מעולים, ניהול מו"מ.
כמו כן, חלק ניכר מהעבודה מוקדש לכתיבה, ראיונות וניהול אירועים ולכן, הכישורים של ביטוי בעל פה והתנסחות גבוהה בכתב חיוניים עבור מי שרוצה להשתלב בתחום. מעבר ללימודי תואר ראשון בתחום וידע בניהול משאבים וניהול מערך יחסי ציבור.
חשוב להכיר פלטפורמות שונות להפצה במדיה, להעמיק במחקר כדי לנתח נתונים ולגבש אסטרטגיה שיווקית וכמובן לחשוב בצורה יצירתית ו"מחוץ לקופסה", כדי לייחד ולבדל את הלקוח.
המקצוע מתאים לאנשים בעלי חזון ויוזמה, שיודעים לעבוד בצוות, להסתגל במהירות לשינויים שמתרחשים בשוק ומוכנים לעבודה בסביבה תחרותית ובתנאי לחץ.
במסגרת ייעוץ לימודים תגלו שמדובר בתחום שהעצמאות בו רבה והוא מתגמל מאוד מבחינת רמת הכנסה.

קורסים מרכזיים

לימודי תואר ראשון בתקשורת, שיווק ופרסום שכוללים, בין היתר במוסדות רבים לימודי יחסי ציבור כוללים קורסי יסוד שיעניקו לכם את המיומנויות הנדרשות לעבוד בתחום היח"צ. למשל, כתיבה עיתונאית, עריכת תוכן, אסטרטגיה שיווקית, בניית תוכנית שיווק, ניהול מוניטין ברשתות החברתיות, התמודדות עם משברים וקונפליקטים. הלימודים מתקיימים אצל מרצים שעובדים בתחום יחסי הציבור כמו למשל, דוברים בארגונים ויועצי תקשורת מובילים וכוללים גם התנסויות מעשיות (למשל, סימולציה של מסיבת עיתונאים) וסיורים לימודיים.

מתכונת הלימודים

ניתן לבחור אם ללמוד תואר ראשון בתקשורת או שיווק וליהנות גם מידע בתחום של יחסי ציבור במסגרת לימודים יומיים מלאים או לימודי ערב. אלטרנטיבה אחרת היא לגשת מראש לקורס ממוקד ופרקטי של פעם בשבוע או קורס אינטרנטי ייעודי ללימוד דוברות ויחסי ציבור. בכל מקרה, הלימודים חווייתיים ויעניקו לכם את הכלים הנחוצים למחקר, ניהול משברים, אסטרטגיה ועוד.

סוג התעודה

לימודי תקשורת ושיווק אקדמיים הכוללים יחסי ציבור יעניקו לכם תואר ראשון, אך קיימים גם קורסים מקצועיים ללימודי תעודה שנחשבים מאוד פרקטיים ומתאימים גם למי שאין תואר או ידע קודם.

כדי להבין אם אתם אכן מתאימים לתחום, כדאי להיעזר במבדקי התאמה או ייעוץ לימודים מקצועי.