חזור

איש/אשת שיווק


המערכת שתעזור לך לדעת בתוך דקות עד כמה המקצוע שאתה רוצה ללמוד מתאים לך

אחד מכל 4 סטודנטים לא מסיים שנה א'

רק 11% מהישראלים מרוצים מהמקצוע בו בחרו לעבוד

אל תבזבזו את הזמן שלכם - בדקו כבר עכשיו אם אתם מתאימים למקצוע

מערכת "המבדק", שפותחה על ידי צוות כיוונים לעתיד, בראשותו של פרופ' איתמר גתי מהאוניברסיטה העברית, נועדה לעזור לכם לבדוק באיו מידה מקצוע או תחום לימודים עליו אתם חושבים אכן מתאים לכם

התחל במבדק

כמה פעמים ראיתם מודעה מעניינת או צפיתם בסרטון ויראלי וחשבתם שאיש השיווק שעומד מאחורי המהלך הזה הוא פשוט גאון?
מקצוע השיווק יאפשר לכם לעסוק בפעילות שיווקית מעניינת, כדי למתג עסקים, למשוך לקוחות פוטנציאליים ולקדם את העסק בכל הערוצים האפשריים.
העבודה יצירתית ועם זאת, אנליטית, מחושבת ומתוכננת. היא כוללת גיבוש אסטרטגיה (הדרך המתאימה ביותר לשיווק אותו מוצר או שירות), ניהול קמפיינים מכל הסוגים באמצעי המדיה השונים (שלטי חוצות, פרסומות, תוכן שיווקי, שיווק במדיה החברתית).
איש שיווק מפתח תוכנית שיווק הכוללת איך לשווק, באיזה תקציב, מה יהיו המסרים השיווקיים שיעברו בקמפיין וכמובן עוקב אחר הנתונים על מנת להפיק תובנות להמשך הדרך.
הדרך שבה הוא יבחר לשווק קריטית להצלחה של הארגון ולתוצאות כמו העלאה במכירות או העלאת המודעות למותג.

איך מגיעים לג'וב הנחשק הזה? באמצעות לימודי תואר ראשון בשיווק או תקשורת. מסלול חלופי הוא למידה עצמאית ולימודי תעודה, כמו של קורסים ממוקדים בשיווק דיגיטלי או אסטרטגיות שיווקיות.
המקצוע יחשוף אתכם למגוון הזדמנויות תעסוקתיות, כמו למשל, עבודה במשרדי פרסום או עמדות שיווק במחלקת השיווק והפרסום בארגונים מסוגים שונים. ניתן גם לעבוד בתור איש שיווק עצמאי, שמעניק שירותי שיווק לחברות שונות.
בהיררכיה השיווקית אפשר להתחיל בתור עוזר לאיש שיווק ולהתקדם לתפקידים בכירים כמו מנהל שיווק או סמנכ"ל שיווק, שהינם בעלי השפעה מהותית על תהליכי השיווק של החברה.

מאפייני המקצוע וקהל יעד

איש שיווק נהנה ממקצוע בו הוא נדרש לחדש ולכן, חשיבה יצירתית ויזמות הם חלק בלתי נפרד מההצלחה בתפקיד. מיומנויות כמו תקשורת בינאישית, יכולת גבוהה להתנסח בכתב ובעל פה אף הן בעלות חשיבות, במיוחד בהמשך הדרך, בתפקידי ניהול של הצוות השיווקי וכן בקשרים העסקיים עם ספקים ולקוחות.
כמו כן, יש משקל רב למיומנויות אנליטיות על מנת לחזות טרנדים ומגמות בענף השיווק או בעולם התוכן בו פועל הארגון. נדרשת גם הכרות עם אמצעי מדיה וטכנולוגיה להעלאת האפקטיביות השיווקית, כמו למשל, שיווק באמצעות וידאו או בפלטפורמות שונות של שיווק תכנים.
העצמאות במקצוע זה היא רבה וניתן להגיע גם להכנסה מכובדת להפליא.
מי שמתאים למקצוע הוא מי שמתעניין בביצוע סקרי שוק, מציאת היתרון התחרותי של כל חברה, עבודה קריאטיבית בדפוס ובדיגיטל ואוהב דינאמיות וחדשנות.

קורסים מרכזיים

איש שיווק מתבקש להכיר את עולם השיווק מכל הכיוונים ולכן, קורסים בתחום זה נועדו להקנות לו את הכלים הנדרשים להצלחה. הסילבוס של תכניות הלימודים כולל, בין היתר, קורסים כמו שלבי תכנית שיווק, בניית אסטרטגיה שיווקית, התנהגות צרכנים, תמהיל השיווק, כתיבה שיווקית, שיווק במדיה החברתית ועוד.

מתכונת הלימודים

כבר במסגרת של ייעוץ לימודים יספרו לכם שעבודת שיווק לומדים כל החיים. ברגע שנכנסים לתחום, ההתמקצעות היא על בסיס כמעט יומיומי – לומדים אסטרטגיות חדשות, מגלים כלי שיווק חדשים ופלטפורמות חדשות. אבל אם רוצים ללמוד את המשנה השיווקית בצורה סדורה, כדאי להתחיל בלימודי תואר ראשון במתכונת יומית מלאה או בלימודי ערב במסלול ייעודי לשיווק, פרסום, מנהל עסקים או תקשורת (בכל מוסד לימודים נושא השיווק נלמד במסלול קצת שונה). כמו כן, קיימים לימודי הכשרה בדמות קורסים אחת לשבוע או לימודים מקוונים של נושאים שונים בשיווק. לרוב, הלימודים משלבים שיווק ופרסום ביחד, כי יש בין השניים קשר תוכני הדוק.

סוג התעודה

לימודי שיווק ניתן, כאמור, ללמוד במסגרת של לימודים אקדמיים, שמעניקים תואר ראשון בתחום או במגוון תכניות לימוד וקורסים ייעודיים המקנים תעודה. ניתן להמשיך גם ללימודי תואר שני בתחום השיווק. מתלבטים? מוזמנים לגשת לאבחון תעסוקתי ולהחליט מהו המקצוע הנכון בשבילכם והאם זה יהיה בתחום השיווק.