072-3300504

איך להפוך את העסק שלכם להצלחה מסחררת?

אם אתם מעוניינים ללכת אחרי החלום ולפתוח את העסק שתמיד חלמתם עליו, יש מספר דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון. מוכנים לצאת לדרך? בואו לגלות את כל הדברים שאתם צריכים כדי להפוך את העסק להצלחה מסחררת

רעיה קורצר | 14-03-2017 18:11:00

ההנחה הרווחת בקרב חלק גדול מהאוכלוסייה היא שעל מנת לפתוח עסק ולהצליח בו כל מה שצריך הוא כישרון, כריזמה, כסף ויכולת ניהול. אין ספק כי תכונות אישיות הדרושות למנהל כמו כן גם ניסיון ניהולי הם חשובים בפתיחת עסק, אך עם זאת ברוב הפעמים זה לא מספיק שכן חסרים למעוניינים מספר כלים ותחומי ידע הדרושים למנהל.

פותחים עסק חדש, איך הופכים אותו למצליח?
פותחים עסק חדש, איך הופכים אותו למצליח?

הצצה לארגז הכלים של המנהל המצליח
אנשים רבים צברו ניסיון רב כמנהלים שכירים והחליטו כי הגיע הרגע להפוך לעצמאים ולפתוח את העסק שלהם, מנגד יש אנשים שאין להם שום ניסיון ניהולי אך הם בטוחים בכך שיש להם את כל מה שצריך על מנת לפתוח ולתחזק עסק משגשג. זה לא משנה לאיזו קבוצה אתם שייכים, שכן אם החלטתם ללכת על כל הקופה ולפתוח את העסק שתמיד חלמתם עליו אתם חייבים לדאוג שיהיו לכם את כל הכלים הרלוונטיים והמתאימים לכך.

ישנן מספר מערכות כלים וידע החיוניים לכל מי שמעוניין לפתוח עסק, אחת מהן היא ידע בתחום החשבונאות שעוזר לנהל את הכספים בצורה הטובה והיעילה ביותר. בנוסף המנהל צריך לשלוט בכל פלטפורמות השיווק המוצעות על מנת לקדם את העסק, כאשר ידע ביזמות ואסטרטגיה יאפשר לקדם תהליכים ולקחת את העסק כמה צעדים קדימה.

מעטפת הכלים המתאימה לכל מנהל נרכשת במהלך לימוד התואר השני במנהל עסקים, אשר מקנה את מכלול הידע הרלוונטי שאותו צריך בעל העסק, "בלימודי התואר שני במנהל עסקים מוצעים לסטודנטים מגוון קורסים בשיווק, חשבונאות, מימון, אסטרטגיה, יזמות ומערכות מידע ניהוליות. נוסף על כך ישנם קורסים המתמקדים במשאב האנושי וכיצד ניתן לשפר את הביצועים בתחום הזה", מציין פרופ' אריה דביוס דקאן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו וממשיך, "כל המכלול ארוז בתכנית הMBA למנהל עסקים. ישנן תכניות רלוונטיות לכל תחום ידע כך שאם משהו מתכנן לפתוח עסק בתחום מסוים הוא יכול לקבל את הבסיס המוצע ולהתמקד בידע הדרוש לתחום עיסוקו".

אחת ולתמיד: האם פרקטיקה חשובה יותר מאקדמיה?
בעוד תואר שני במנהל עסקים נותן ראייה היקפית על מספר תחומים שונים במקביל, הידע שנובע מניסיון תעסוקתי הוא צר וספציפי לתחום מסוים. "ברוב הפעמים אדם שעובד בתחום השיווק יהיה חסר ידע בכל הקשור לתחום החשבונאות ולהפך", מספר פרופ' דביוס וממשיך, "האקדמיה מקנה שפה עשירה יותר שלא מקבלים במקומות העבודה ולכן גם אנשים שיש להם ניסיון בתחום הניהול יקבלו ערך מוסף בתכנית הלימודים".

ידע משפטי נרחב דרוש לכל אדם באשר הוא, ובמיוחד למי שהקים עסק שכן הידע הזה צפוי לעזור להימנע מכשלים הנובעים מחוסר ידע משפטי, תואר שני במנהל עסקים מקנה בדיוק את הידע הרלוונטי לבעל העסק, "התואר השני במנהל עסקים מספק לסטודנט קורסים בדיני עסקים, חברות, תאגידים וממשל ועוזר לו להבין איך מתנהלת המערכת בתוך המשק", אומר פרופ' דביוס.

הדרך המהירה להצלחה: פיתוח קשרים בתעשייה
מנהלי ארגונים גדולים, עובדי מוסדות ממשלתיים ואנשי תעשייה בכירים בוחרים ללמוד תואר שני במנהל עסקים, כך שככל הנראה כל תלמיד תואר שני במנהל עסקים ימצא את עצמו יושב בספסל הלימודים כאשר לצדו יושבים המנהלים הבכירים בשוק. דביוס טוען כי מלבד הכלים התיאורטיים והמעשיים שמעניק התואר, הוא מאפשר נטוורקינג ויצירת קשרים עם הבכירים בכל התעשיות, "לימודי מנהל עסקים עוזרים ביצירת קשרים בשני שלבים, בשלב הבסיסי בו כל תלמידי יושב בכיתה עם אנשים מהתחום ומפתח קשרים, שבהמשך מאפשרים יצירת פרויקטים משותפים", הוא אומר.

לימודי התואר השני במנהל העסקים הם בדיוק ההזדמנות להכיר את האנשים שלא היית נתקל בהם בחיי היומיום. בנוסף, הפרקטיקום בארגונים הגדולים אשר מוצע במהלך התואר מסייע בפיתוח קשרים בהם, "ברגע שעושים פרויקטים שיש בהם מעורבות בתעשייה זה מאפשר כניסה לארגונים החזקים ויצירת קשרים נוספים", מספר דביוס.

עסקים יכולים להיפתח ולפרוח אך בשלב מסוים להיכשל בעקבות ניהול לקוי. תואר שני במנהל עסקים עוזר לאנשים להימנע מהטעויות שקורות בשלבים הראשונים בפתיחת העסק ובהתבססותו. לכן, כאשר אתם נרשמים ללימודים חשוב שתבדקו שהמורים שלכם הם בעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, כאלו שהרימו וניהלו עסקים מצליחים במהלך חייהם ויכולים לחלוק אתכם את הניסיון העשיר שלהם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד