072-3300504

אל תפספסו: נרשמים ללימודים בדקה ה-90

רוצים להירשם לשנת הלימודים הקרובה? עדיין לא מאוחר מדי שכן גם אם התמהמהתם קצת, יש לכם את ההזדמנות להתחיל את התואר שלכם השנה.

יורם לימודים | 11-09-2017 10:11:00

רוצים להתחיל ללמוד השנה? גם אם אתם לוקים בדחיינות כרונית כדאי שתיקחו את עצמכם בידיים שכן עדיין יש לכם הזדמנות להירשם לשנת הלימודים הקרובה בחלק ממוסדות הלימודים, התעלמתם - פספסתם.

אם בבוקר אחד התעוררתם והבנתם שאתם רוצים להתחיל את לימודי תואר באוקטובר הקרוב, כדאי שתדעו שההרשמה לחלק ממסלולי הלימודים נמצאת בעיצומה. מסלולי לימודים רבים עדיין לא סיימו את ההרשמה וגם אם כן ישנם מוסדות שתוכלו להשתחל אליהם גם בשבוע הראשון ללימודים.

מתמהמהים? אנחנו יודעים מהן הסיבות לכך
מתמהמהים? אתם לא היחידים, מחקרים רבים מראים שהדור הנוכחי נוטה לקחת את זמנו יותר מאי פעם אם בעבר ההרשמה למגוון מסלולי הלימודים הייתה נסגרת בחודש מאי, היום ההרשמה ממשיכה לעיתים עד לחודש ספטמבר. עם זאת אל תמהרו להאשים אותם, ישנן סיבות רבות להתמהמהות ורובם מעבר לשליטתם וקשורים למציאות העכשווית בה הם מנסים לתמרן ואתה הם מנסים להתמודד.

מועמדים פוטנציאלים רבים הם חיילים שהשתחררו מהצבא לא מזמן, הם מעוניינים לחוות את העולם הגדול לפני שמתחילים את סאגת הלימודים המעייפת שלהם. אחרים רוצים להרוויח מספיק כסף על מנת לממן את הלימודים שלהם, כאשר חלקם מחכים לסיום העבודה המועדפת על מנת לקבל את המענק המגיע להם.

אחד הדברים שמקשים על הבחירה הוא היצע מסלולי הלימוד הרחבה שמקשה על קבלת ההחלטות, עוד החלטה שקשה לקבל אחרי שכבר הבנתם איזה תחום מתאים לכם היא איפה ללמוד. אחרים עלולים לפספס את ההרשמה ללימודים עקב השירות הצבאי או הלאומי שלהם. ויש מועמדים רבים שניגשים לשפר את מבחני הבגרות והפסיכומטרי במהלך חודשי מאי-יוני ורק לאחר קבלת הציונים, הם מעריכים את סיכויי הקבלה שלהם. יש גם מי שנדחה ממוסד אקדמי אחד ומחליט לנסות את מזלו במוסד אחר.

כל הסיבות להתמהמהות בהרשמה ללימודים
כל הסיבות להתמהמהות בהרשמה ללימודים

יש גם חסרונות
ההרשמה המאוחרת ברוב המוסדות האקדמיים היא בדרך כלל על בסיס פנוי. היצע המסלולים הפתוחים תלוי גם בחוג שאליו אתם רוצים להירשם כך לדוגמא חוגים מסוימים במכללה או אוניברסיטה יכולים להיות פתוחים ואחרים כבר נסגרו.

יש מספר חסרונות הכרוכים בהרשמה מאוחרת למוסד הלימודים שלכם. ראשית נמנע בלבול ונספר לכם ש רשמה מאוחרת אינה שונה מהרשמה רגילה מבחינת דרישות הקבלה, יתרה מכך, חשוב שתיקחו בחשבון שאתם ועוד רבים אחרים מתמודדים על המקומות האחרונים כך שהסיכויים שלכם להתקבל עלולים לקטון. בנוסף לכך, נציין כי אף פעם לא טוב לקחת החלטות בפזיזות וללא מחשבה עמוקה. נציין כי מספר הסטודנטים שמשנים את מקצוע הלימוד שלהם במהלך התואר רק עולה, לכן ישנה חשיבות לבחור את תחום הלימודים המתאים לכם, ולקחת את הזמן הדרוש כדי להחליט גם אם זה אומר להתחיל ללמוד רק בשנה הבאה.

עוד חיסרון טמון בכך שאם נרשמתם ללימודים בדקה ה-90 יכול להיות שפספסתם את שבוע ההיכרות במוסד הלימודים שלכם ואולי גם את ההרשמה לקורסים, כך שיכול להיות שהיצע הקורסים שנשאר לא לגמרי מתאים לכם ואלו הם דברים שתצטרכו לקחת בחשבון כאשר אתם נרשמים לתואר באיחור.
אם אתם עדיין מתלבטים ולא לגמרי סגורים אם ברצונכם ללמוד כבר השנה, או שאתם רוצים לקבל עוד מידע לפני ההרשמה פנו למוסד הלימודים בו אתם מעוניינים וקבלו פרטים נוספים. גם אם אתם עדיין לא בטוחים ניתן להירשם ללימודים ולבטל אם תחליטו לדחות אותם עד לשנה הבאה.

מתעניינים בלימודי מנהל עסקים? לחצו כאן לכל המידע הנחוץ לסטודנט המתחיל

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד