072-3300504

תחומי המדע והטכנולוגיה במגמת עלייה

כולם דואגים לירידה בשיעור הזכאים לתעודת בגרות שעברו את בחינת הבגרות במתמטיקה ברמה מוגברת, אך מנגד נראה שמקצוע המדע והטכנולוגיה, המצריך מתמטיקה ברמה גבוהה, נמצא במגמת עלייה

03-03-2016 12:41:00

במשך כמה שנים ישנה ירידה עקבית במספר התלמידים שניגשים לחמש יחידות במתמטיקה, ירידה שמובילה לחשש מעתיד הכלכלה הישראלית וביכולתו של העובד הישראלי להתחרות מול העולם.

בהודעה שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), נראה כי הירידה היא מובהקת, שכן בחמש השנים האחרונות נרשמה ירידה בשיעור הזכאים לתעודת בגרות שעברו את בחינת הבגרות ברמה מוגברת (ארבע או חמש יחידות לימוד).

אם בשנת תש"ע (2009/10) שיעור הזכאים לתעודת בגרות שנבחנו ברמת חמש יחידות לימוד במתמטיקה, ובנוסף נבחנו ברמה מוגברת בלפחות מקצוע מדע וטכנולוגיה אחד נוסף, עמד על 17.1 אחוזים, בשנת תשע"ד (2013/14) המספרים ירדו ל-15.8 אחוזים.

רמת ההיבחנות במתמטיקה עשויה להעיד על רמת המוכנות ללימודים אקדמיים גבוהים בתחומי המדעים, אך באותה הנשימה נרשמה עליה בלימודים האקדמיים במקצועות המדע והטכנולוגיה.

ירידה מובהקת בנבחנים למתמטיקה ברמה מוגברת
ירידה מובהקת בנבחנים למתמטיקה ברמה מוגברת

המספרים גדלים באוניברסיטה
הירידה במספר הזכאים לתעודת בגרות שעברו את בחינת הבגרות במתמטיקה ברמה מוגברת שנרשמה בשנים האחרונות, הובילה את שר החינוך נפתלי בנט להרים מיזם שיכפיל את מספר התלמידים הניגשים לחמש יחידות בגרות במתמטיקה.

העלייה הצפויה תועיל בין היתר לאקדמיה ולמדע הישראליים, אך נראה שלמרות הירידה, מספר הסטודנטים שלומדים מקצועות מדע וטכנולוגיה לתואר ראשון נמצאת בעלייה.

בשנת תשע"ה (2014/2015), 228,660 סטודנטים למדו במוסדות להשכלה גבוהה, 69,244 מתוכם רכשו השכלה במקצועות המדע והטכנולוגיה. מדובר במספרים גבוהים משנים קודמות ובעלייה של 7 אחוזים בחמש השנים האחרונות. העלייה ניכרת בעיקר באוניברסיטאות כאשר במכללות האקדמיות לא חל אף שינוי בשנים האחרונות.

להכפיל את מספר התלמידים שלומדים 5 יח"ל מתמטיקה
להכפיל את מספר התלמידים שלומדים 5 יח"ל מתמטיקה

יותר סטודנטים מסטודנטיות
העלייה במקצועות המדע והטכנולוגיה ניכרת בעיקר בקרב אוכלוסיית הבנים, שכן גם מספר הזכאים לתעודת בגרות עם מתמטיקה ברמה מוגברת, גבוהה יותר בקרב הבנים.

אחוז הנשים הלומדות בתחום המדע והטכנולוגיה מהווה 37.5 מסך כל הסטודנטים, כאשר בחמש השנים האחרונות המספרים הללו נותרו קבועים.

למרות שהעלייה באה לידי ביטוי בעיקר באוניברסיטאות, בקרב האוכלוסייה הערבית נרשמה עליה גם באוניברסיטאות וגם במכללות.

בשנת תשע"א (2010/2011) למדו 959 סטודנטים מהמגזר הערבי את מקצוע המדע והטכנולוגיה, ובשנת תשע"ה (2014/15) למדו 1,410. עם זאת, יש לציין כי עדיין מדובר במספרים נמוכים יותר מאשר אלו שלומדים מקצועות אחרים במגזר הערבי.

יותר גברים זכאים לתעודת בגרות עם מתמטיקה ברמה מוגברת
יותר גברים זכאים לתעודת בגרות עם מתמטיקה ברמה מוגברת
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד