072-3300504

הגאדג'ט שיציל אותך מאונס

הכירו את הסטודנטית שרוצה לכלוא את כל האנסים מאחורי סורג ובריח באמצעות הפיתוח המהפכני שלה: מכשיר ג'י.פי.אס לביש המתריע למשטרה בזמן אמת לגבי מיקום הקורבן

גל יונגר | 09-08-2015 14:28:00

במהלך השנה האחרונה ללימודיה, גילתה רבקה פיק, סטודנטית לשיווק ומנהל עסקים באוניברסיטת סטראטקלייד שבסקוטלנד, כי שכנה המתגוררת בסמוך אליה נאנסה על ידי גבר זר שארב לה בשעות אחר הצהריים המאוחרות.

בהשראת המקרה המצער, בשיאה של תקופת המבחנים, הבריקה פיק עם רעיון חדש בסגנון גאדג'ט מתוחכם שיחזיר לנשים את תחושת השקט לרחובות.

"זה היה נורא", מסרה פיק לאתר הבריטי 'הגרדיאן' והוסיפה "חשבתי שצריכה להיות לכולנו דרך בה נרגיש בטוחות ושנוכל לקבל תגובה מהירה בסיטואציות מהסוג הזה".

הרעיון שעומד מאחורי הפיתוח הינו גאדג'ט אישי וקטן (אורכו 6 ס"מ ורוחבו 3.5 ס"מ ומשקלו 40 גרם), המפעיל בלחיצה אחת טלפון הממוקם בתחנת המשטרה ומעדכן מהו מיקומו הישיר של הקורבן באמצעות טכנולוגית ג'י.פי.אס. בנוסף, הפיתוח משמש גם כמקליט ובעתיד יוכל לשמש כראייה בבית המשפט.

הצורך במכשיר מהסוג של פיק, רלוונטי בימינו יותר מתמיד, מתוך סקר שנערך לאחרונה בבריטניה, עלה כי אחת מתוך שלוש סטודנטיות חוו תקיפה מינית או הטרדות לא רצויות במהלך הלימודים באוניברסיטה. מוסדות הלימוד זכו ללא מעט ביקורת לאחרונה סביב טיפולים כושלים בכל מה שנוגע למקרי אונס.

בשיאה של תקופת המבחנים: פיק עם הפיתוח המהפכני
בשיאה של תקופת המבחנים: פיק עם הפיתוח המהפכני

"שמחה להאמין שהמכשיר יהפוך לחלק משגרת היום יום"
ובכן איך זה בדיוק נראה וכיצד משתמשים בו? בתחילה מסבירה פיק כי המכשיר עוצב ככפתור אחד גדול, אולם בהמשך החליטה לפצל אותו לשניים על מנת להוריד את מקרי אזעקות השווא.

"ניתן להבחין בין אם בחורה צוחקת את צורחת, וכך גם בהבדלי קצב הנשימות שלה ממש כמו בהתקף פאניקה. ברגע שהמשטרה מאמתת את כל אלו, היא יכולה לדעת אם מדובר בפנייה אמיתית", מסבירה פיק.

על פי הדיווח של ה'דיילי מייל' הבריטי, מלבד האיתות שנשלח למשטרה, יש אפשרות להעביר אותו גם לרשימת אנשי קשר כמו משפחה או חברים קרובים.

אולם הבעיתיות בפיתוח המכשיר טמונה במצבים בהם נגמרת הסוללה של הטלפון הסלולארי או שהמכשיר נמצא מחוץ לטווח של 25 מטרים ממכשיר הסלולר.

אך למרות הקשיים הצפויים שבדרך, פיק צופה למכשיר גדולות "הייתי שמחה להאמין שהמכשיר יהפוך לחלק משגרת היום יום שלנו. לפני שאנחנו יוצאות מהבית, כולנו נחבר אותו והוא ילווה אותנו במהלך כל היום".

לדבריה של פיק, גאדג'ט יהיה בצבע נייטרלי וניתן לחיבור במקומות מוצנעים בגוף כמו למשל: בצמוד לחזייה, מתחת לחגורה, או במקום נסתר אחר מתחת לבגדים.

הפיתוח צפוי לצאת בחודש אוקטובר הקרוב ולדבריה של פיק, הוא יחולק בחינם, אך השירות עצמו יעלה כסף. "אני לא מצפה שהסטודנטים ישלמו עבורו, אך דווקא כן מההורים שמחפשים ראש שקט".

קומפקטיות ודיסקרטיות - יש
קומפקטיות ודיסקרטיות - יש
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד