072-3300504

סטודנטית פתרה את בעיית הצפיפות בכיתות

עבודות גמר באקדמיות לעיצוב נותרות בדרך כלל עתידניות ומרשימות להפליא, אך קצת פחות פרקטיות. ובכן, הכירו את הסטודנטית שבאה לפתור את בעיית הצפיפות בכיתות באמצעות גוף תאורה

גל יונגר | 06-08-2015 15:27:00

החיפוש המתמשך אחרי רעיון מבטיח לעבודת הגמר בקרב סטודנטים לעיצוב ואמנות נחשב למסע ארוך ומייגע, שכן כולם מחפשים להפגין מקוריות ולהבריק עם פרויקט הדגל שלהם.

אולם במקרה של אדיבה ביגל (24), בוגרת תואר ראשון לעיצוב תעשייתי בבצלאל, ההשראה לפרויקט הגיעה מתוך המציאות הצפופה בבתי הספר היסודיים בישראל.

נקודת המוצא של ביגל לפרויקט הגמר הייתה מחאת הסרדינים (מחאת הורי התלמידים נגד העומס בכיתות) שהתקיימה בפתיחת שנת הלימודים של שנה שעברה.

"דיברתי עם חברה שהיא מורה במקצועה, היא שיתפה אותי במצב הצפיפות בכיתות ועד כמה קטן המרחב שיש לכל תלמיד בכיתה בבית הספר היסודי, בסביבות ה- 1.20 מ"ר לכל תלמיד", מסבירה ביגל.

מכאן, היא החלה לחשוב כיצד פרויקט הגמר שלה יוכל לספק מענה לבעיית הצפיפות. וכך נוצר הפרויקט 'סביבי', שהוא למעשה גוף תאורה ומקרן שבא להיות כלי עזר למורה.

"העובדה שבכיתה יש מורה אחת וכ-38 תלמידים גרמה לי ליצור גוף תאורה המיועד לסייע לנוכחים בכיתה ולהתנהל בקלות בדגש על אינטראקציה חינוכית".

המוצר מיועד למורה ולתלמידים בכיתות א'-ד', כאשר למורה יש אפליקציה ולכל תלמיד חבר אישי. לדבריה, באמצעות ממשק ניהולי שמחובר למאגר, המורה יכולה לשלוט במה שקורה בכיתה ולנהל קשר עם התלמידים באמצעות 'סביבי'.

"היא יכולה להקרין דפי עבודה, לצלם את הלוח או להקרין מבחנים וכל אלו באמצעות שידור לשולחנות דרך טכנולוגיית Bluetooth".

מלבד שליטתה של המורה על המוקרן דרך הלוח, 'סביבי' מאפשר פונקציות נוספות של תאורה צבעונית, באמצעותה ניתן להתחלק לקבוצות, לערוך הצבעות בעד ונגד ולהעניק פידבק לתלמידים מצד המורה.

לא רואים מהשורה האחורית? המורה תקרין לכם
לא רואים מהשורה האחורית? המורה תקרין לכם

יפגע או לא יפגע בריכוז התלמידים?
מוצר שכזה יכול למשוך את כל תשומת הלב של הילדים ולהביא לכך שבסופו של דבר תיפגע גם רמת הריכוז שלהם, אולם ביגל מאמינה שזה לא יקרה. "לא מדובר בטאבלט או מסך מגע שגורם לתלמידים להתרכז ספציפית בצג המסך. במוצר שלי הכל קורה מסביב ולא בתוך, ומותאם לגילאי התלמידים".

חשוב לציין כי לא רק המורה זוכה בשימוש הטכנולוגי, אלא גם התלמידים עצמם. המוצר שנועד ללמידה אישית, תורם לריכוז ולמרחב האישי של התלמידים. גם להם יש אפשרות לבחור פרצוף לאותו יום, להציג את שמם ואת מזג אוויר.

אז מה היתרונות של המוצר? ביגל מאמינה כי 'סביבי' עתיד לחזק את הקשרים בכיתה. "זה נותן לתלמיד את המקום שלו וכמובן מאפשר למורה בקרה וראייה יותר רחבה של המתרחש.

"אם תלמיד יושב בשורה שלישית ומתקשה להעתיק מהלוח, המורה בלחיצת כפתור יכולה להקרין לו את הכתוב על השולחן וכך לעזור לו ללמוד טוב יותר".

המוצר כרגע נותר בגדר קונספט, אולם ביגל מאמינה כי מדובר בפיתוח נגיש ושימושי "יכולתי לבחור פרויקט חדשני ועתידני, אבל התמקדתי במשהו נגיש שיהווה פתרון מיידי עבור המורים והתלמידים".

לכל תלמיד מיועד גוף תאורה משל עצמו
לכל תלמיד מיועד גוף תאורה משל עצמו
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד