072-3300504

מתאהבים בכל דבר שזז? הגיע הזמן להירגע

זיק בעיניים, אושר עילאי, הליכה על עננים ומשיכה בלתי מוסברת? קוראים לזה קראש, או בעברית 'הידלקות של הרגע'. אולם ברגע שזה קורה לכם יותר מפעם בחודש, תתפלאו, אבל המצב כבר לא כזה ורוד

גל יונגר | 12-07-2015 14:12:00

תמיד יש אחד או אחת כזו בחבורה, הטיפוס שמתאהב בקלי קלות, ופעם ביומיים הוא בטוח כי מצא את הנפש התאומה שלו ומצהיר 'הפעם? הפעם זה לתמיד'.

ובכן מי הם אותם טיפוסים שמתאהבים בקלות מדי ומדוע עליהם להיפטר מהדפוס המסוכן הזה? מיומנם של חולי אהבה גרסת המציאות.

»» מחפשים אהבה? היכנסו לאתר ההיכרויות החדש InboxCupid ומצאו את החצי השני

לאחר שעה: הכי מתאים להיות אב ילדי
לאחר שעה: הכי מתאים להיות אב ילדי

הקראשרים הגדולים
הכירו את ליטל (כל השמות בכתבה בדויים), רווקה מתל אביב בת 26, שזכתה לכינוי 'הקראשרית הגדולה', מצד חברותיה הקרובות.

לדבריה, מאז ומתמיד הייתה לה נטייה להתאהב בקלות "ברגע שיש לי אינטראקציה טובה עם מישהו, גם אם היא די קצרה, אני מרגישה שאני מסונוורת. אני מיד אומרת את המשפט הקבוע - 'זה יהיה בעלי'". בינתיים עוד לא נמצא הבעל.

במקרה של מיכאל, שנמצא כיום בזוגיות ארוכת טווח בן 29, להתאהב בקלות נחשב לדבר שבשגרה. "אני רואה את זה כדפוס התנהגות אימפולסיבי, אבל זה חלק מהאופי ומהחיים שלי.

"אני לא מוכן לוותר על מישהי עד שאני לא מסיים לבדוק את כל הפוטנציאל של הקשר. וברגע שיש ניצוצות של אהבה, זה חיבור שאי אפשר להסביר, זו כימיה מדהימה שמגיעה מאוד מהר", מספר מיכאל.

לדבריה של ליטל, התכונה הזו של להתאהב במהירות היא סוג של סטייט אוף מיינד "אני מאמינה שכל האנשים שמתאהבים מהר כמוני, הם פשוט אנשים שמחים ואופטימיים שנותנים הזדמנות לכולם", היא מסבירה ומוסיפה "אני אוהבת אנשים ואני טיפוס מאוד חברותי".

אולם למרות כל אלה, היא מחדדת "הנטייה שלי להתלהב לחיוב מסיטואציה זוגית, לצערי, הרבה פעמים מאכזבת כי לא תמיד יש לזה ביסוס, בסוף מדובר בסוג של אשליה".

'אני רוצה להתחתן איתה', המוטו שחוזר פעם בשבוע
'אני רוצה להתחתן איתה', המוטו שחוזר פעם בשבוע

שיכורים מאדרנלין: מתאהבים בקונספט של להתאהב
ובכן האם התדירות הגבוהה של פרפרים בבטן, כשבקרע מתנגן לו פסקול רומנטי היא אכן דבר חיובי?

לירז רון פבין, מייסדת מרכז בליס ומאמנת אישית, מסבירה כי דפוס 'ההתאהבות המהירה' מכה בקרב שני המינים פעמים רבות. "אני שומעת את זה המון מנשים ומגברים שהתאהבו בדייט שלהם מאוד מהר ולאחר שני מפגשים הם כבר רוצים להכיר אותם למשפחה".

לדבריה, אחת מהסיבות להתאהבות מהירה היא תחושת ריגוש וההעצמה מאוד גדולה, "יש משהו מאוד ממכר באדרנלין הזה, אנחנו מתאהבים בקונספט של להיות מאוהב ובתחושות של תחילת הקשר.

"שם תמיד הכי כיף, אנחנו מרגישים שהגענו לפסגה וכך גם הדמיון המוגבר שלנו לגבי עתיד משותף מפליג רחוק, על אף שאין לו אחיזה במציאות", מחדדת רון פבין.

ומכאן גם הסיבה שהקשר מגיע לסיומו מהר מאוד. "זה לא מתבסס על היכרות מעמיקה, עולם ערכים דומה, או אינטימיות אמתית, שהיא קריטית לזוגיות".

רון פבין מסבירה כי "הפרשנויות והפיתוחים הם רק בראשם של המתאהבים ולכן אין לכך מודעות בצד השני, אין התקדמות הדרגתית לקשר ולכן הוא נפסק נורא מהר".

אך כמו כל דפוס התנהגות אנושי שמעניק לנו סיפוק רגעי, כך גם אותה התאהבות חולפת שלא מובילה אותנו למערכת יחסים מעמיקה וארוכה. "אחד החסרונות של אותה התאהבות היא הבדידות עמוקה.

"אנחנו מוצאים את עצמנו בזוגיות של שבועיים בזמן שאחרים במערכת יחסים ארוכה ולכן חייבים להיפטר מכך ולהבין שהדפוס הזה מונע מאתנו לנהל קשר אותנטי ומתגמל שאיתו אפשר לרוץ קדימה ולבנות חיים אמיתיים".

מאוהב בקונספט של מאוהב
מאוהב בקונספט של מאוהב
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד