072-3300504

למה אנחנו נמשכות למניאקים?

מסנן אותך ללא הפסקה - מדהים, מבריז לך בדייט השני - את בעננים, לא מתקשר אחרי שאתם נפגשים - חלום. אז מה בדיוק גורם לנו להימשך לגברים שפשוט לא שמים עלינו ואיך נפטרים מהרגל המגונה הזה?

גל יונגר | 03-03-2015 11:09:00

בזמן שמסתובבים להם רווקים איכותיים, מקסימים, מלאי אופי וכוונות טובות, מהסוג שהאימהות שלנו היו מייחלות לפגוש, יש גם את אלו ששייכים לצד האפל והלא מתקשר.

קווים לדמותו של הגבר הבלתי מושג מתחילים ונגמרים באדישות מוחלטת, תוסיפו להם חוסר החלטיות, חוסר וודאות, חוסר מעוף ובעיקר חוסר וקיבלתן את האביר המדובר. ובכן מה יש באותם אגו מניאקים שיוצרים אצל נשים רבות משיכה ממגנטת? והאם לא הגיע הזמן לחסל את ההרגל המגונה ולהתקדם לחיי זוגיות אמיתיים?

אני ואני ואני, הגבר שמתכנס בתוך עצמו
אני ואני ואני, הגבר שמתכנס בתוך עצמו

'גבר קשוח מסמל מיניות'
אם הנטייה הטבעית שלכן היא לחפש גבר אדיש, קשה להשגה, קשוח ושיהדוף אתכן במהירות, איך לנסח זאת בזהירות? אתן במשבר. והשאלה המתבקשת היא: כיצד נכנסתן אליו?

"זה דבר מאוד טבעי שנשים בשנות ה-20 המוקדמות יימשכו לגברים שמביאים ריגוש ואתגר", מסבירה הפסיכולוגית ומטפלת משפחתית זוגית, הילה ריטר ויידנפלד.

היא מוסיפה כי "הרבה פעמים נשים מחפשות אתגר ויש משהו בתפיסה של גבר קשוח שמסמל מיניות, סקסיות שבאופן טבעי מושכת אותנו. מדובר בדינמיקה טבעית בין בני אדם, כאשר יש משהו בלתי מושג, אנחנו נרצה להשיג אותו ויהי מה".

לדבריה, אם בעבר נשים רצו להקים במהירות משפחה וחיפשו בן זוג שיעניק להן אהבה וביטחון, כיום, בשל התרבות המערבית הנוכחית, אנחנו מבשילים רגשית מאוחר יותר וכך הדברים מתנהלים קצת אחרת. "נשים סיגלו לעצמן את הגישה הגברית, הן מחפשות את האתגר וההצלחה. מבחינתן השגה של גבר שלא רצה אותן מלכתחילה, יכולה להתפרש כסימן להצלחה".

ריטר ויידנפלד מוסיפה כי הקושי מתגלה כאשר הזוגיות נעשית מבוססת ורצינית יותר. לדבריה, "לעיתים הצורך בעליות ומורדות של ריגושים אינו משמש בסיס איתן לזוגיות אורכת טווח. והחיפוש הוא אחר הצרכים הבסיסים שלנו בזוגיות כמו: הבנה, ביטחון, אהבה ועוגן. משחקי חיזור מכניסים עניין לקשר, אך אם הצרכים הבסיסיים של האישה אינם מתמלאים, הדבר מקשה על המשך הזוגיות".

זה מי שמאתגר אותך? הגיע הזמן להתקדם
זה מי שמאתגר אותך? הגיע הזמן להתקדם

מה נשים רוצות?
במקביל לקהילה הגברית שמשחקת אותה קשוחה, גם נשים בלתי מושגות מהוות מקור להערצה וחיזור. אולם לצד הרצון של לשחק את המשחק ולרצות בגבר שלא מעוניין בנו, מסתתרים שלדים מהעבר בצורת תהליכים לא מודעים.

"זה יכול להגיע ממספר סיבות ותקופות בחיים, כמו למשל דימוי עצמי נמוך עוד משלב הילדות. בנות שגדלו לבית בו ההורות לא הייתה טובה דיה, או שלא נתנו להן מספיק ביטחון יכולים להשליך על האופן שבו הדימוי העצמי שלנו נתפס. משים אלו למדו להאמין שלא מגיע להן בן זוג מעניק ומבין ולכן הן מזמנות לעצמן זוגיות שאינה מספקת", מסבירה ריטר ויידנפלד.

מקור נוסף למשיכה, אותו מפרטת ריטר ויידנפלד, הוא שיחזור מודל ההורות מהבית "אם בבית היה נהוג שאמא או אבא קשוחים אחד עם השני, קיימת העברה בין דורית, כאשר הבת משחזרת את הזוגיות של הוריה".

אך במידה והייתה לכן ילדות מושלמת והכל עבד מצוין בבית, חלופה נוספת על פי ריטר ויידנפלד, מבוססת על פגיעה חזקה במהלך החיים שעלולה לגרום לפחד מקרבה ואינטימיות.

לדבריה, "נשים שנפגעו מאנשים שקרובים להם, מפחדות מקרבה ולכן הן לא יחפשו בן זוג קרוב. הן עלולות לחפש קשר רחוק וכך בעצם נמנעות מפגיעה רגשית".

הולכת לישון לבד? חפשי לך טיפוס אחר
הולכת לישון לבד? חפשי לך טיפוס אחר

מחפשות אהבה? שנו גישה
אז כיצד תשיגו את בן הזוג שיגרום לכן אושר ולא רק דכדוך בחיים? השלב הראשון עליו מדברת ריטר ויידנפלד הוא לחשוב קודם כל על עצמנו. "צריך לעצור ולחשוב מי אני, מה בדיוק אני רוצה ומהי זוגיות עבורי. האם אני מחפשת רק אתגרים וריגושים? או בעצם מעוניינת באהבה, ביטחון וחברות. בהתאם לכך עלי לפעול".

ריטר ויידנפלד מחדדת כי החשיבה צריכה להתחיל מהציפיות והצרכים האישיים, כלומר, "לחפש את בן הזוג שעונה על מכלול הצרכים שלי כבת זוג ולשנות את הגישה התפיסתית. לשאול את עצמי איזו זוגיות בוגרת אני מאחלת לעצמי ולחפש בן זוג שיוכל לעזור בבניית זוגיות שכזו".

דרושה אהבה חדשה
דרושה אהבה חדשה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד