072-3300504

שביתת עובדי המנהלה באוניברסיטת תל אביב מחריפה

עובדי המנהלה מחריפים את השביתה והחלו בסגירת דלתות של בנייני הפקולטות, ניתוק חשמל ומניעה מהסטודנטים להכנס לכיתות; סיבת העיצומים: פגיעה בתנאים וחשש מפיטורים

| 23-05-2002 10:38:00

שביתת עובדי המנהלה באוניברסיטת תל אביב מחריפה היום. העובדים נעלו את דלתות הכניסה של כמה בניינים, ניתקו את החשמל ואת כיתות המחשבים והמעבדות. הסטודנטים מצידם מאיימים לפרוץ לכיתות בכוח.

לפני כשבועיים פרצה שביתה של הוועד המנהלי הכולל אנשי תחזוקה, ספריות, וכן את מזכירות החוגים ואבי הבית של הפקולטות. "אוניברסיטת תל אביב הכריזה על גרעונות כספיים ודרשה המנהליים והטכניים לקצץ בשכרם ובתנאי עבודתם", אומרת דבורה רוזן, יו"ר ועד העובדים. "זאת בזמן שעובדים רבים המועסקים בחוזים אישיים מקבלים שכר של עשרות אלפי שקלים לחודש". העובדים טוענים כי גם המשבר וגם תוכניות ההבראה באים אך ורק על חשבונם.

דוברת אוניברסיטת תל אביב, אורלי פרומר, אומרת בתגובה כי בתקציב תשס"ג של אוניברסיטת ת"א צפוי גירעון גדול. כדי למנוע את הגירעון הוציאה האוניברסיטה תוכנית התייעלות הכוללת צמצום בכוח אדם, באחזקה וכד'. התוכנית מוצעת במשא ומתן והיא עדיין לא סופית.

הסגל הזוטר - מתרגלים ומרצים שלא מן המניין - הכריז גם כן על סכסוך עבודה. החל מיום ראשוןלא ייבדקו עבודות ולא ייערכו תרגולים. סיבת הסכסוך היא, הזדהות עם שביתת המורים וסכנת פיטורין שמרחפת גם עליהם.

כמובן, שהנפגעים העיקריים מהעיצומים הם הסטודנטים, ובמיוחד תלמידי החוג לקולנוע. הרצאות בחוג לא מתקיימות, כי ספריית הסרטים סגורה ומרצים החלו לבטלן. מחסן הציוד נסגר והפקות נדחות, למרות שמדובר כבר בסוף השנה. נוסף על כל הצרות, סגר אב הבית של הפקולטה את מחסן העזרים הטכניים. בפועל, החוג משותק.

בחוג למדעי המדינה הבלאגן חוגג גם כן. בקורס לאסטרטגיה פוליטית למשל, צריכים הסטודנטים להגיש עבודה, אך בגלל השביתה נדחה מועד ההגשה בשבוע נוסף. הדחייה לא הספיקה, הסטודנטים פנו למרצים וביקשו דחייה נוספת, ואלו אמרו להם שלא ניתן לאשר זאת, כי תיווצר למתרגלות בעיה לוגיסטית לבדוק את העבודות.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, נועה גלזר, מסרה בתגובה: "האגודה לא מעוניינת לקחת צעד בשביתה למרות אמפתיה שהיא מגלה כלפי השובתים. האגודה עושה כל מאמץ, על מנת לא לפגוע בציבור הסטודנטים. בעקבות פניותיה התכנסה ב-15.5 הוועדה המרכזת של האוניברסיטה והתקבלה החלטה, כי עבודות ורפראטים יידחו על פי מספר ימי השביתה של הסגל המנהלי. בנוסף פתחה האגודה גם קו פתוח לפניות סטודנטים שנפגעו".

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד