072-3300504

סטודנטים להוראה רוצים לפרוש מהלימודים בגלל פיטורי אלפי מורים

בעקבות החלטת משרד החינוך מעונינים עשרות סטודנטים להוראה משנה א' וב' , להחליף מקצוע ולהפסיק את לימודי ההוראה; לדברי פרופ' יאיר קארו, מנהל מכללת אורנים ,בצפון ישנה דרישה עצומה למורים וגננות ובמכללה הכניסו השנה כ-600 בוגרים לבתי ספר וגנים

| 20-05-2002 12:53:00


כמו בכל סוף שנה, גם השנה משרד החינוך החליט לפטר כ-1,000 מורים צעירים, שאין להם קביעות, לאור מצוקה תקציבית.כמו בכל שנה אנו שואלים את עצמנו האם כדאי בכלל למוד הוראה או שחבל בכלל לבזבז את הזמן.
בעקבות החלטת משרד החינוך מעונינים עשרות סטודנטים להוראה משנה א' וב' , להחליף מקצוע ולהפסיק את לימודי ההוראה.
לדעת פרופ' יאיר קארו, מנהל מכללת אורנים, צריך להוציא לפנסיה מוקדמת מורים שחוקים ולא לפטר מורים חדורי יכולת בתחילת דרכם. במכללת אורנים לדבריו, ישנה עלייה של 43% בנרשמים. הוא עצמו לא מודאג מהשפעת הפיטורין על מספר התלמידים שיירשמו למכללה כתוצאה מפיטורי מורים. בצפון ישנה דרישה עצומה למורים וגננות ובמכללה הכניסו השנה כ-600 בוגרים לבתי ספר וגנים.
פרופ' קארו ממליץ למועמדים ללמוד במקומות גדולים, בעלי קשרים, שיכולים לאחר מכן לעזור גם במציאת עבודה. מכללת אורנים שומרת על קשר עם הבוגרים גם לאחר סיום לימודיהם ומעניקה לבוגר תמיכה מקצועית. הוא ממליץ ללכת למסלולים בעלי ביקוש כגון, הוראת אנגלית, מתמטיקה ומחשבים ומסלולי גננות. בצפון הארץ ישנה דרישה גדולה לגננות, משום שבשנה האחרונה נפתחו מאות מעונות וגנים באזור זה.
דר' מרים מבורך, ראש מכללת לוינסקי, אומרת כי אכן קיימת בעיה באזור המרכז, אך עדיין מוקדם למדוד את ממדיה. בוגרים במכללת לוינסקי מקבלים מכתבי פיטורין, אך זה הליך פורמלי כי אין להם קביעות.מוקדם עדיין לבחון את הבעיה, משום שבוגרים חדשים מקבלים עבודה רק בחודשי יולי-אוגוסט.
דר' מבורך אינה דואגת שתלמידים יעזבו את המכללה והיא מדווחת שהעסקים אצלהם כרגיל. לסיום, היא ממליצה ללמוד הוראה, כי עוד ארבע שנים יהיה מחסור במערכת וגם לדעתה כדאי ללמוד מקצועות בעלי ביקוש.
ליאור שטרסברג, יו"ר התאחדות הסטודנטים,אמר בתגובה כי, "אנו קוראים לממשלת ישראל לגלות חזון ולראות מעבר לקצה האף ולבטל לאלתר את הקיצוץ בחינוך. דווקא על רקע המשבר הכלכלי מתחדד הצורך העז להשקיע בהון האנושי במערכת החינוך.רק באמצעות הסטודנטים להוראה ניתן יהיה לשנות ולהצעיר את פני החינוך במדינה".

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד