072-3300504

הקיצוץ בחינוך - יפגע בסיכויי החלשים להשיג בגרות

ארגוני המורים הכריזו על סכסוך עבודה, בעקבות ההחלטה להפחית 40 אלף שעות לימוד ולפטר 1,500 מורים; טוענים: לבנת קיצצה בהיקף שלא היה כמותו מקום המדינה – ייקח שנים לתקן הנזק

| 13-05-2002 12:36:00

משרד החינוך, שנאלץ לקצץ השנה כחצי מיליארד שקל בתקציבו – יפחית 40 אלף שעות לימוד בשנה הבאה. וכשמערכת השעות מתכווצת, נותרות פחות שעות הוראה: הקיצוץ בהיקף שעות הלימוד, המתבטא בכ-200 מיליון שקל, צפוי להביא לפיטוריהם של 834 מורים מהתיכונים ועוד 666 מורים מבתי הספר היסודיים.
שני ארגוני המורים הכריזו אתמול על סכסוך עבודה. מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן: "בכל פעם שמדובר בקיצוצי תקציב במדינה, אקדח הפיטורים מופנה אל רקתם של ילדי ישראל באמצעות פיטורי מורים". וסרמן הבהיר שינסה למנוע את הפיטורים בהידברות, "אך בלית ברירה נאלץ להשתמש בנשק השביתה". יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, ציין כי "ייקח שנים לתקן את הנזק, בשל בחירת שרת החינוך לקצץ בשעות הלימוד בהיקף שלא היה כמותו מאז קום המדינה".
פרסומת

הפחתת השעות תתחלק שווה בשווה בין בתי הספר היסודיים והתיכונים, ותביא לפיטורי 1,500 מורים. בבתי הספר היסודיים, התלמידים ילכו שעה אחת מוקדם יותר לביתם, פעם בשבוע. לדברי בכיר במשרד החינוך, "מדובר במכה קשה ביותר, ומערכת החינוך נסוגה בכך לאמצע שנות ה-80, אז היה נהוג שתלמידי כיתות א' הלכו בשעה 11 הביתה".
בבתי הספר התיכוניים, ששיטת תקצוב שעות הלימוד שלהם שונה, יופחת ממוצע השעות שילמדו התלמידים. לדוגמה, תלמידי כיתות המעבר לבגרות יספגו קיצוץ של כ-20%-10% בממוצע, מהיקף השעות שקיבלו עד עתה. מערכת השעות של תלמידי הכיתות העיוניות הרגילות, שמכסת השעות לתלמיד אצלם היתה נמוכה יותר מלכתחילה מתלמידי כיתות המב"ר, יספגו קיצוץ של 7%, ותלמידי מגמות האמנות יקוצצו בהיקף של 35%-20%.
בכיר במשרד החינוך אמר אתמול: "כדי למזער את הנזק, ולפגוע מעט ככל האפשר בתלמידי השכבות החלשות, הוחלט שהקיצוץ בשעות הלימוד אצלם יהיה דיפרנציאלי. מי שמשתייכים לעשירוני הטיפוח הנמוכים ולומדים בבתי ספר בסביבת מגוריהם, לא ייפגעו בהיקף שעות התגבור שלהם. אך לא יהיה מנוס מפגיעה במערכת השעות אצל תלמידי כיתות המעבר לבגרות בתיכונים המבוססים, כמו גימנסיה הרצליה בתל אביב. במקרים אלה נדרוש מבתי הספר להשלים את הקיצוץ מתוך סל השעות הכללי של בית הספר. בתי ספר מבוססים יעמדו בכך".

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד