072-3300504

מרצים ישראלים בכירים חתמו על עצומה להפסקת השקעות בישראל

חתמו יחד עם מרצים אמריקאים מהרווארד על עצומה הקוראת לאוניברסיטאות לא להשקיע בישראל; אחד החותמים: יש להפוך ישראל ל"מנודה בינלאומית"; פרופסורים בשיקגו חותמים על עצומת נגד

| 12-05-2002 14:14:00


חמישה פרופסורים ומרצים בכירים באוניברסיטאות ישראליות חתמו - יחד עם חברי סגל במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (אם.איי.טי) ובאוניברסיטת הרווארד - על עצומה הקוראת לשני המוסדות האקדמיים שלא להשקיע כסף בישראל ובחברות אמריקאיות המוכרות נשק לישראל.
העצומה, שעליה חתמו 107 חברי סגל ו-136 סטודנטים בשני המוסדות האמריקאיים היוקרתיים, קוראת לאם-איי-טי ולהרווארד "להחרים את ישראל, וחברות אמריקאיות המוכרות נשק לישראל", עד נסיגת צה"ל מהשטחים ומילוי תנאים נוספים. אוניברסיטת פרינסטון יזמה עצומה דומה במרץ, תחת הכותרת "די לכיבוש הישראלי: החרימו עכשיו".
ארבעה אנשי אקדמיה ישראלים נוספים, הקשורים לאוניברסיטת פרינסטון, חתמו על הצהרת תמיכה בעצומה, שבה נאמר: "פעולות החרם ברחבי העולם נגד האפרטהייד מילאו תפקיד חיוני בפירוק שלטון הפשע של האפרטהייד בדרום אפריקה". החותמים הם פרופ' רחל גיורא, פרופ' טניה רינהרט וד"ר ענת מטר, שלושתן מאוניברסיטת תל אביב, וד"ר אילן פפה מאוניברסיטת חיפה.
פרופ' נעמי שיר, מרצה לבלשנות באוניברסיטת בן גוריון, אומרת כי חתמה על העצומה של הרווארד ואם.איי.טי מתוך תקווה שתהיה לה השפעה דומה להשפעת החרם על דרום אפריקה בתקופת שלטון האפרטהייד. אף ששיר רואה בעצומה "אקט סמלי" ואינה מאמינה שהחרם יתממש אי פעם, היא חתמה עליה, לדבריה, רק מכיוון שהיא מאמינה כי יש להטילו.
חותם אחר - פרופ' עמנואל פרג'ון, מרצה למתמטיקה באוניברסיטה העברית, חתם בכדי לתמוך בעמיתיו לשעבר בארה"ב. לדבריו, אף שלא סביר שיוטל חרם מלא על ישראל, ירידה בהשקעות הכספיות היא אפשרות ריאלית. הוא הוסיף כי יש להפוך את ישראל ל"מנודה בינלאומית".
בתוך כך, קבוצת פרופסורים בכירים באוניברסיטת שיקגו ומדענים מרחבי העולם ממשיכים בהחתמה על עצומה נגדית, בתגובה לקריאות קודמות לחרם אירופי על קשרי מחקר עם ישראל.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד